Chystané komiksové filmy 2011
Streda, 30 Marec 2011 05:54

Článok o najatraktívnejších pripravovaných komiksových tituloch. Znova k nám zavíta Batman, Superman, Wolverine, X-Meni, Sudca Dredd, ale i Thor, Kapitán Amerika či Pomstitelia.

THE DARK KNIGHT RISES (BATMAN 3)

Nakrúcanie je na spadnutie. Nolan si po TEMNOM RYTIEROVI dal prestávku vizionárskym spiacim sci-fi za 200 miliónov. Bol to riskantný projekt, štúdiu Warner Bros. sa však risk s možno až priveľmi originálnou látkou vyplatil: z POČIATKU sa nielenže stal jeden z najväčších hitov roka 2010, ale dokonca na Oscaroch pobil favorizovanejších konkurentov. Nolan je za vodou a v rámci uzavretia batmanskej trilógie si môže robiť, čo chce. Čím originálnejšie, tým lepšie. Mnohé veci ešte nie sú vyjasnené, ale premiéra bude už v lete budúceho roka, takže informácie budú pribúdať. Vrátia sa Bale, Oldman, Freeman i Caine. Šepkalo sa, že aj Joker, ktorého si po predčasne zosnulom Ledgerovi mal zahrať bláznivý Joseph Gordon-Levitt. Ten si v snímke síce naozaj zahrá... ale syna mafiána Toma Wilkinsona z „jednotky“. Takmer istá je aj Anne Hathawayová ako Catwoman a Tom Hardy ako svalovec Bane. Šepká sa, že v snímke by Batman mohol zomrieť (záver trilógie si teoreticky vyžaduje „poriadny“ koniec) a objavil by sa jeho temnými tieňmi nezaťažený nasledovník; šepká sa o vernom Robinovi, ktorého v našich končinách poznáme len z príšerného podania Chrisa O´Donnella (BATMAN NAVŽDY, BATMAN A ROBIN). Následne Nolan však Robinov výskyt údajne poprel. Tak uvidíme. Nolan bude zároveň dozerať i na nového SUPERMANA, ktorý ale bizarne je taktiež pre Warner Bros., ktoré tým pádom bude konkurovať samé sebe.

SUPERMAN: MAN ON STEEL

O ďalšom filme „Muža z oceli“ sa šepká od nešťastnej premiéry relatívneho prepadáku SUPERMAN SA VRACIA (r. Bryan Singer), ale ľady sa pohli až nedávno. Režírovať bude Zack Snyder (300, STRÁŽCOVIA) v produkcii svojej manželky Deborah, Christophera Nolana a manželky Christophera Nolana Emmy Thomasovej. Supermana si zahrá Henry Cavill (chystaná fantasy s Mickeym Rourkeom IMMORTALS), frajerku Amy Adamsová (FIGHTER), pozemských rodičov skvelé duo Diane Laneová/Kevin Costner a v prípad zloducha sa nejaký čas špekulovalo s Viggom. Snyder mal pôvodne režírovať prequel k 300, ten bol jeho zaangažovaním sa na SUPERMANOVI stopnutý (ak štúdio nemieni nahradiť skúseného režiséra novou tvárou, ktorá si s výrazne vizuálne štylizovanou masakrou nemusí dať vedieť rady).

X-MEN 0

Bryan Singer pre štúdio 20th Century Fox nakrútil prvých dvoch X-MENOV. Tretích opustil, aby mohol pre Warnerov nakrútiť SUPERMAN SA VRACIA. Hoci sa špekulovalo, že vznikne aj mutantia štvorka, Foxovci dali prednosť prequelu – a kým Singer na novom SUPERMANOVI už nebude zarezávať ani len ako producent, ako producent a autor námetu si podá práve xmenský prequel X-MEN: FIRST CLASS. Pôvodne mal aj režírovať, to ale nakoniec urobí Matthew Vaughn (KICK-ASS). Zistíme, ako to bolo, keď Profesor X ešte mal vlasy, Magneto ešte nebol voči xenofóbnemu ľudstvu ÚPLNE zatrpknutý a obaja zakladali „školu pre mimoriadne nadané deti“. Pôvodne Foxovci chceli urobiť spin-offy Magneta či dokonca Juggernauta; po odklepnutí TOHTO projektu našťastie dané plány ukončili.

WOLVERINE II

Po nezaslúženom úspechu zle napísanej „jednotky“ (X-MEN ORIGINS: WOLVERINE) sa Austrálčan Hugh Jackman vráti k svojej najslávnejšej kanadskej úlohe. Film mal nakrútiť Darren Aronofsky (WRESTLER, ČIERNA LABUŤ), mimoriadne si pochvaľoval skvelý scenár a mal podobné silné reči. Nakoniec projekt krátko pred nakrúcaním opustil, lebo zrazu pochopil, že dej sa má nielen v Japonsku odohrávať, ale i nakrúcať. Nový režisér ešte istý nie je, štúdio Fox však fanúšikov upokojuje, že to pre projekt nič zlé neznamená. Čo je na 90% strašné klamstvo alebo 100%-ná naivita, keďže výmena režisérov v tomto štádiu je riskantná.

SUDCA DREDD

Podozrivý projekt, tvrdo nazvaný prosto DREDD, mal napraviť latku „policajtovi, sudcovi a katovi v jednom“ po tom, čo ju ešte v roku 1995 nešťastne zhodil neveľmi vydarený film so Sylvestrom Stalloneom. Zatiaľ úplne zaspatá reklamná kampaň, nie práve najväčší rozpočet, neveľmi známy režisér (Peter Travis má každopádne na konte pomerne cenené televízne projekty či dobre hodnotený triler UHOL POHĽADU) a béčkarské herecké obsadenie (najznámejšou tvárou široko ďaleko je Lena Headeyová z KLIATBY BRATOV GRIMMOVCOV), naznačujú, že takto by sa teoreticky latka naprávať nemala. Ale na pochovávanie je skoro: nevideli sme ešte ani len poriadne fotky, nieto trailer. Plusom by mohol byť robustný a nie úplne márny Karl Urban (PÁN PRSTEŇOV, DOOM, BOURNOV MÝTUS, Abramsov STAR TREK) v titulnej úlohe.

KICK-ASS 2: BALLS TO THE WALL

Prvý diel z minulého roka mi nesedel. Nesympatický hlavný zloduch, nesympatickí tínedžeri, naivné názory o „chorom svete“, trápne otvorený koniec, naivné dialógy, hlúpe postavy. Len akčné scény, hudba a „malé dievčatko s katanou“ ma chránili od preležanín. Dvojku by zasa mal robiť Vaughn. Snáď mu na ňu nikto nedá peniaze. Po finančne nedobrom prijatí jeho a jemu podobných (SCOTT PILGRIM PROTI CELÉMU SVETU) by to nebolo prekvapenie.

IRON MAN 3

Po prvých dvoch IRON MANOCH a NEUVERITEĽNOM HULKOVI štúdio Marvel tento rok vženie do kín THORA a KAPITÁNA AMERIKU a investuje všetku zostávajúcu energiu do nakrútenia POMSTITEĽOV (aby stihlo premiéru na rok 2012). Po nich vznikne tretí Plecháč Roberta Downeyho Jr., čím by sa železná trilógia uzavrela a ďalej pokračovala v prípadných pokračovaniach POMSTITEĽOV. Do trojky sa vráti Downey Jr., ktorý postavu v roku 2008 urobil, prekvapivo sa ale nevráti režisér prvých častí Favreau. Radšej prešiel ku konkurencii (KOVBOJI A VOTRELCI) a údajne sa mu nie práve trikrát dobre spolupracovalo s Marvelom (napriek tomu bude produkovať POMSTITEĽOV, ktorých mal nejaký čas aj vlastnoručne režírovať), preto dal trojke zbohom. Zadok, ktorý na uvoľnenú stoličku zasadol, je ale minimálne rovnako zaujímavý. Nemá patriť nikomu menšiemu, ako pre fanúšika akčných trilerov kultovému Shaneovi Blackovi. Hral sprostého spojára Hawkinsa v PREDÁTOROVI, napísal hity ako SMRTONOSNÁ ZBRAŇ a POSLEDNÝ SKAUT, produkoval DLHÝ BOZK NA DOBRÚ NOC a nakrútil KISS KISS BANG BANG (tiež s Downeym Jr.).

THE AMAZING SPIDER-MAN

Nakrúcať sa začalo v roku 2010, ale premiéra je kvôli náročným trikom naplánovaná až na rok 2012. tento rok však postupne odštartuje Sony reklamnú kampaň (fotky, odhalené fakty zo zákulisia, informácie o obsahu, trailer). Spider-mana stvárni Andrew Garfield (jediná sympatická postava zo SOCIÁLNEJ SIETE), tetu Sally Fieldová (mama Forresta Gumpa), strýko Martin Sheen (APOKALYPSA) a frajerku Gwen (v trojke ju hrala Bryce Dallas Howardová, ale zle) Emma Stoneová zo ZOMBIELANDU. Ústredným zlosynom bude zmutovaný profesor Connors alias jašter Lizard (Rhys Ifans – NOTHING HILL). Režíruje mimoriadne talentovaný Marc Webb (500 DNÍ SO SUMMER). Raimi vďakabohu ani neprodukuje. Osobne mi neprekáža, že film bude takpovediac remake (štúdio hovorí vznešene reštart, ale remake je správnejšie) jeho „jednotky“ z roku 2002. Tá ma, ako fanúšika komiksu, ktorý vychádzal i na Slovensku, neveľmi potešila. Skôr ma rozladila tupo a otrocky spracovanou notoricky známou zápletkou. Originálny režisér by obschnutej téme práveže mohol dodať živšie pozadie, ktoré má na rozdiel od Raimiho ešte radosť zo života.

POMSTITELIA

JE TO TU. Pre komiksového fanúšika splnený tajný sen, na ktorý čakal posledných 20 rokov: prvý hraný áčkarský celovečerný film za 150 miliónov dolárov v kinematografii, v ktorom sa bok po boku objavia Iron Man, Nick Fury, Thor, Kapitán Amerika a minimálne ešte Hulk (v skutočnosti sa ale predpokladá i návrat ďalších tvárí). Režírovať bude Joss Whedon, ktorý v živote už pár zlých scenárov napísal (VOTRELEC: VZKRIESENIE), ale obecne má povesť kvalitného autora (vymyslel „Buffy, premožiteľku upírov“ či „Firefly“) a že dobre zvláda prácu s trikmi, hláškami a akciou predviedol v dojemnej SERENITY. Marvel projektom zároveň zabije niekoľko múch naraz: keďže sa očakáva veľký priestor pre Hulka i Furyho, do úvahy momentálne určite neprichádzajú ich „samostatné“ dobrodružstvá, ktoré ešte donedávna do úvahy plus mínus prichádzali.

THOR

Režírujúci herec Kenneth Branagh (FRANKENSTEIN) predstavuje poloboha (Austrálčan Chris Hemsworth – zarastený podozrivý z DOKONALÉHO ÚNIKU) so zázračným kladivom, ktorý bol taký arogantný, že ho otec (Anthony Hopkins) zhodil na Zem, aby sa naučil pokore. Tu si mocný Thor nájde spojencov (Stellan Skarsgård) a lásku (oscarová Natalie Portmanová), ale nájde si ho tu jeho nevydarený brat Loki a začnú problémy. V snímke sa na 98% objaví aj Nick Fury Samuela L. Jacksona, namysleného Thora verbujúc do vznikajúcich Pomstiteľov.

KAPITÁN AMERIKA

Po THOROVI druhá marveláčtina roka. Chris Evans je komiksový fanúšik (LOSERS) a Joe Johnston (JURSKÝ PARK 3) ako režisér mu to snáď nepokazí ani po nešťastnom VLKOLAKOVI. Keďže je kapitán veteránom 2. Svetovej vojny, scenárista bude musieť vymyslieť šikovný spôsob, akým by ho v závere dostal na začiatok 21. storočia (aby sa mohol pripojiť k Pomstiteľom, ktorí v čase Druhej Svetovej ešte neboli ani v pláne rodičov). Dobrého vojaka stvárni Tommy Lee Jones (UTEČENEC), zlého Hugo Weaving z MATRIXOV.

THE ADVENTURES OF TINTIN: SECRET OF THE UNICORN

Chlapec s ofinkou a parádnym bielym psíkom, vychádzal nejaký čas aj u nás. Náročnou glumovskou metódou vznikajúci vysokorzpočtový epos má byť v prípade tohtoročného zimnej úspechu počiatkom trilógie, esencie chlapčenských exotických dobrodružstiev, pri ktorých môžete zomrieť. Prvý diel nakrútil Steven Spielberg v produkcii Petra Jacksona, druhý diel by mal nakrútiť Jackson (otázkou je, ako to bude popri HOBITOCH stíhať) a tretí sa ešte nevie. Uvidíme „trikové podoby“ Jamieho Bella, Andyho Serkisa (hrali spolu v MŔTVEJ HLIADKE) či Daniela Craiga.

GREEN LANTERN

Film, zaváňajúci malérom. Veľký rozpočet verzus pochabo pôsobiaci trailer, čudné triky, svojrázny mix humoru a vážnosti, najslávnejším hercom bude snaživý ale nehviezdny Ryan Reynolds a ťažko zrozumiteľný scenár o čarovných prsteňoch a UFO. Zachrániť situáciu (čo do tržby, kvalitu príbehu neriešim) by mohli stále účinné 3D triky. Ryan dlho vyjednával o spin-offe DEADPOOLA (režírovať mohol Robert Rodriguez), ale zatiaľ z neho nič nie je. Ako šermiar Deadpool sa objavil aj v X-MEN ORIGINS: WOLVERINE, kedy už bol pokusmi zmenený na zápornú postavu.

HELLBOY 3

Guillermo del Toro je na tom zle: o jeho fantázii nepochybuje skoro nikto, kto videl FAUNOV LABYRINT či DEVILA. Hravo rozkošný HELLBOY 2: ZLATÁ ARMÁDA bol síce už „trocha moc“ bláznivý, ale Guillermo v ňom pre prípad chystanej trojky naznačil zaujímavé temné veci. O tom, že trojka je len otázka času, v podstate nikto nepochybuje. Problém je v tom, že sa o nej nepochybuje už od premiéry dvojky z roku 2008. Del Toro bol odvtedy spájaný s množstvom filmov (novým TARZANOM, novým VAN HELSINGOM) a mnohé filmy produkoval (SPLICE, SIROTINEC), ale nič nerežíroval. Dlhé roky pripravoval na Novom Zélande s tímom okolo Petra Jacksona HOBITOV, ktorých mal režírovať, nakoniec ich ale po entej odloženej prvej klapke smutne ale sebavedomo opustil. Následne bol malý krok od nakrútenia V HORÁCH ŠIALENSTVA (hardcore snežný historický horor za 150 miliónov v 3D produkcii Jamesa Camerona možno s Tomom Cruiseom v titulnej úlohe). Ale aj to mu vybuchlo. Momentálne je voľný, pri nedávnej otázke, či energiu nevyventiluje práve v HELLBOYOVI 3, však pokrútil záporne hlavou.

MUŽI V ČIERNOM 3

Už sa nakrúcajú. Vrátil sa režisér Barry Sonnenfeld i herci Will Smith a Tommy Lee Jones. Posledne menovaný ale bude mať menší priestor, pretože dej sa bude odohrávať aj v minulosti, do ktorej sa dostane Will Smith a nájde Jonesovu mladšiu verziu – tú si zahrá čoraz hviezdnejší Josh Brolin (MILK). Obavy vzbudzuje počas nakrúcania prepisovaný scenár.

GHOST RIDER: SPIRIT OF VENGEANCE

Nicolas Cage (KICK-ASS) sa po mizernými trikmi premlátenej „jednotke“ (2007) vráti k temnej postave motocyklistu s horiacou lebkou, ktorá v slabučkom filme ale príliš temná nebola. Bol to taký zlý film, že ho mnohí nedokázali dopozerať. Mnohí ale áno - a urobili z neho hit. To je dôvod, pre ktorý vzniká dvojka. Režírujú bláznivé duo Neveldine & Taylor (ZASTANEŠ A NEPREŽIJEŠ 1 – 2, GAMER). Produkuje David S. Goyer, ktorý má ako scenárista/autor námetov tento rok prsty v najambicióznejších komiksových látkach (SUPERMANOVI aj BATMANOVI).