Komiksy, ktoré sa (ne)chystajú
Streda, 17 Marec 2010 07:10

16 strán o chystaných komiksových filmoch. Ožije Heath Ledger a vráti sa do BATMANA 3? Odcestuje Wolverine do Japonska? Čo porába FANTASTICKÁ ŠTVORKA a kto všetko z X-MEN ešte dostane vlastný film?

Tento článok je o filmoch, ktoré sa MOŽNO/VRAJ/ÚDAJNE/HOVORÍ SA chystajú. NIE JE o filmoch, ktoré už vznikli alebo práve vznikajú (IRON MAN 2, THOR, KICK-ASS).

Nenárokuje si na „aktualizáciu“, lebo neubehne týždeň, kedy by sa neobjavila nejaká zaručene nová informácia. Na tomto článku som pracoval niekoľko mesiacov, napriek tomu niektoré údaje z neho už zajtra môžu byť zlé.

Nenárokuje si na stopercentnú úplnosť, lebo je toho strašne veľa, napriek tomu sa odvážim tvrdiť, že okrem vyložene zázračných výnimiek (na ktoré si pravdupovediac netrúfam - GREEN LANTERN, LOBO), tento článok obsahuje 97% všetkých komiksových filmov, o ktorých sa hovorí.

Zároveň sa chystá výroba viacerých filmov, ktorých hrdinovia sa prebojovali časom z filmov AJ do komiksov (VOTRELEC, PREDÁTOR, TERMINÁTOR), ale v tomto článku píšeme LEN o filmoch, založených vyložene na komiksoch.

Niektorí hrdinovia sú ale mizernými spracovaniami v minulosti natoľko odpísaní, že s nimi momentálne nerátajú ani najšialenejší producenti (PUNISHER, CATWOMAN, FANTÓM, TANKOVÉ DIEVČA alebo SUDCA DREDD, hoci by som rád videl kraťas, v ktorom zmasakruje Nožnicovorukého Edwarda – komiks vyšiel v českej Crew). A fascinujúci VYVOLENÝ, Shyamalanom údajne plánovaný ako trilógia, nevznikol podľa žiadneho komiksu. Takže poďme na to:

BATMAN 3

Toto je otázka času. Štúdio Warner Bros. je (spolu s celým svetom) natoľko nadšené z Nolanovej vízie, že keď sa vrhol na sci-fi Inception (tiež pre Warnerov), nezačalo hľadať nového režiséra, ale rozhodlo sa naňho počkať. Nolan nikdy nepovedal, že na BATMANA 3 kašle. Len tvrdil, že si potreboval od kolosálne drahej netopierej série oddýchnuť (otázkou je, nakoľko si môže človek oddýchnuť pri dvestomiliónovom sci-fi, v ktorom hrá polovica Hollywoodu a ktorý má údajne spôsobiť na poli sci-fi takú revolúciu, ako naposledy MATRIX/1999). Je teda celkom dobre možné, že len čo bude mať sci-fi triler s Leonardom DiCapriom premiéru (leto 2010), vrhne sa jeho tvorca práve na pokračovanie/resp. zakončenie filmov BATMAN ZAČÍNA a TEMNÝ RYTIER. Teraz, keď sme sa z pozviechali zo smrti Heatha Ledgera, ku ktorej nečakane došlo počas nakrúcania TEMNÉHO RYTIERA, sa tvorcovia môžu sústrediť na samotný film a nie na nechutnú reklamu, spôsobenú hercovou rakvou. Nie je tajomstvom, že Nolan do trojky chcel Jokerovi dať EŠTE väčší priestor (v TEMNOM RYTIEROVI je aj pre slabšie počujúcich zrozumiteľne vysvetlené, že Batman bez Jokera nemôže existovať, rovnako ako Joker bez Batmana). V podstate sú len tri možnosti, o čom BATMAN 3 bude (asi ani najnaivnejší nepredpokladajú, že nebude vôbec; samozrejme veriť rečiam o „iba trilógii a finíto“ by tiež bolo naivné, BATMAN je pre Warnerov príliš komerčne potentný na to, aby sériu dobrovoľne skončili, ale je možné, že ak nakrútia ďalšie časti, Nolan bude maximálne produkovať, možno sa dokonca bude jednať o úplne novú trilógiu s inou víziou): bude o Jokerovi (len ho bude hrať iný herec, napr. Joseph Gordon-Levitt s hustou vrstvou mejkapu), bude o „niekom ako Joker“ (čo tak jeho EŠTE šialenejší nasledovník?) alebo bude bez Jokera (tu by do hry prichádzali v podstate desiatky postáv z komiksu a následne aj hercov). Uvidíme, čo z toho nakoniec vyletí. Ale bude to. Ak nebude koniec sveta, bude to.

FANTASTICKÁ ŠTVORKA 3 RESP. 0

Na jednom sa, možno, zhodneme. FANTASTICKÁ ŠTVORKA Tima Storyho z roku 2005 nie je príliš dobrý film (nevraviac o prvej verzii z 90. rokov z produkcie milovaného céčkara Rogera Cormana). Dvojka, kráčajúca v rovnakých stopách, však nenadchla už ani samotné štúdio Fox a po mega úspechu temného Temného rytiera vyhlásilo, že kým mu vypršia autorské práva (a vrátia sa autorovi nápadu, firme Marvel), rado by minimálne ešte jednu Štvorku stihlo. Plánuje začať od nuly a pridať také nevídané veci, ako je dobrý scenár, kvalitní herci a vierohodné psychologické pozadie. Zatiaľ sa s filmom veľmi predbežne, nesmelo a hanblivo, ráta na rok 2013, zo všetkého najbližšie má však stav, v akom sa snímka tu a teraz nachádza, ku kóme.

SPIDER-MAN NANOVO

Padnutie prvej klapky (v podstate od roku 2007 očakávaného) SPIDER-MANA 4 bolo na spadnutie tak dlho, až som sa o projekte chystal napísať preview. A aha ho, v prvej polovičke januára 2010 došlo (po mesiacoch vyčerpávajúceho prepisovania scenára) k zmene, ktorú asi nikto nečakal. Sam Raimi (STIAHNI MA DO PEKLA) nečakane dodržal slovo, ktoré dal po trojke - že so sériou napriek láske, ktorú k nej prechováva, končí. Obrovské rozpočty a prísny dohľad štúdia Sony stáli za tým, že sa z filmu vytratila akási „hravosť“, tak typická pre Raimiho finančne lacnejšie snímky z 80. rokov. Napriek tomu sa nechal na štvorku zlomiť a spolu s ním aj „jeho herci“ Tobey Maguire a Kirsten Dunstová, ktorých séria preslávila na celom svete a s ktorými mal Raimi nadštandardné vzťahy i mimo pľacu. Začalo sa hovoriť o hlavnom zlosynovi (John Malkovich so supími krídlami). Ale okrem únavného prepisovania scenára, čo samo osebe neveštilo nič dobré, prepukli čoraz nervóznejšie hádky medzi štúdiom a Raimim (ohľadom gaunerov - Raimi chcel supa, Sony minimálne dvoch ďalších, čo Sam ale rezolútne odmietal po zlých skúsenostiach s „prehustenosťou gaunermi“ z nie príliš chválenej trojky). Ako sa ale ukázalo, problémy boli zrejme oveľa hlbšie. Ale nie natoľko, aby Raimi siahal po silných slovách. Naopak, keď ho Sony vyšachovalo definitívne z hry, vyhlásil, že drží palce novému režisérovi a novým hercom. Štúdio naozaj ďalšieho SPIDER-MANA chce, ale nebude to štvorka, ale nová trilógia (prvý diel zrejme príde na pavučinách už v roku 2012) a zároveň reštart série v jednom (tak sa dnes tuším hovorí prequelom, ale nie som si istý, chaos v tom majú už aj peniazmi posadnutí producenti, stále robiaci jedno a to isté). Čiže Peter Parker sa znova nudne vráti do školy a ešte len začne objavovať svoje netušené pavúčie zmutované schopnosti. Zostáva dúfať, že v Sony vedia, čo robia (aj keď o tom dosť pochybujem), lebo to znie ako ukážková zbytočnosť (a v roku 2014 príde čo? Remake Raimiho trojky???). Momentálne sa hľadajú herci, režisér sa už našiel (chvíľku bol kandidátom Nimród Antal, nakoniec ho nahradil Marc Webb – romantická komédia so Zooey Deschanelovou a Josephom Gordonom-Levittom 500 DNÍ SO SUMMER/2009). Zlé jazyky tvrdia, že štúdio si ho vybralo len na základe priezviska.

HULK 2/3

Ak berieme do úvahy kvalitné verzie (teda nie seriál, teda nie kreslené filmy), prvý krát bol príbeh vedca, počas záchvatov hnevu sa meniaceho na zeleného obra „poriadne“ sfilmovaný až Angom Lee v roku 2003. Mne sa to páčilo, ale štúdiu Universal nie a tak radšej vrátilo autorské práva pôvodnému majiteľovi (samozrejme Marvelu) za to, že od neho na výmenu dostane práva na distribuovanie „ich vlastného“ HULKA. Ten zadunel v roku 2008, volal sa NEUVERITEĽNÝ HULK a hral ho Edward Norton. Snímka bola (po Iron Manovi) v poradí len druhým „samostatným“ filmom Marvelu (to znamená, že si de facto osobne sfilmoval konečne vlastný komiks – dovtedy predával práva hollywoodskym spoločnostiam a mal z toho, oproti zárobkom, minimálne tantiémy, viac o tom píšem tu). Aj keď sa nedá hovoriť o komerčnom neúspechu, predsa len to nebol komerčný triumf IRON MANOVHO formátu a štúdio chystanú dvojku (resp. trojku - NEUVERITEĽNÝ HULK je skôr pokračovaním Angovej verzie, než remake/reštart, pozornejšie komiksové oko fanúšika nájde zopár indícií, naznačujúcich „existenciu jednotky“) stoplo. Momentálne sa s Hulkom ráta iba do POMSTITEĽOV (viď. nižšie), kde by mal byť jedným z viacerých superhrdinov (ďalej napr. Kapitán Amerika a Iron Man).

VENOM

Tento projekt bol od samého začiatku krajne podozrivý. Venom bol „čierny“ mimozemský protivník v SPIDER-MANOVI 3, resp. jeho dočasný nový kostým... v skutočnosti inteligentný parazit... viem, znie to čudne... a vo filme to vôbec nefungovalo... ale v komikse áno... a v komikse sa jedná o obľúbenú a pre Parkerovu psychológiu dosť dôležitú postavu... takže by z toho mohli byť, ako inak, obrovské prachy na tržbách a štúdio Sony, ktoré už nevie, čo od radosti, naznačilo, že by si TROCHA vedelo predstaviť Venomov spin-off. Pánbohvie, ako to chlapci mysleli – chceli urobiť nejakou kreténskou fintou zo zlosyna kladného fasa chlapíka, odvážne zachraňujúceho panny? Alebo nebodaj dať titulnú rolu gaunerovi? Tomu neverím a zdá sa, že projektu neverí ani samotné štúdio (momentálne je premiéra nereálne stanovená už na rok 2012, režírovať by mal zaujímavý Gary Ross/SEABISCUIT – DUPOT KONÍ).

MAGNETO

O Magnetovi sa tiež hovorí tak dlho, až to začína byť otravné. Štúdio Fox po úspechu trilógie X-MEN vyhlásilo, že s trilógiu končí, ale že si vie predstaviť spin-off s niektorými postavami trilógie. Wolverine sa nakoniec svojho filmu dočkal (viď. dole), no Magneto stále nič. Okolo projektu je čudný ruch-neruch: raz to aj akože naozaj vznikne, potom radšej nie, chvíľku sa uvažuje nad tým, že film bude o vzťahu Magneta a jeho dlhoročného priateľa/neskôr úhlavného nepriateľa Xaviera (v trilógii ich hrali Ian McKellen a Patrick Stewart), potom sa začne zmotávať o tom, že sa dej bude odohrávať v koncentračnom tábore (kde Magneto síce 1x odhalil svoje sily, ale viete si predstaviť „Schindlerov zoznam: Viem hýbať železom“?). Chvíľku sa šepká, že si mladého Magneta zahrá „počítačom omladený“ (sedemdesiatročný!) McKellen, potom že bude len rozprávačom mimo kameru a rolu spočiatku dobrého mutanta po ňom preberie nejaký talentovaný mladík (niečo ako HANNIBAL: ZRODENIE ZLA). Keďže momentálne sa okolo „samostatného“ Magneta stále motá snaživý fušer David S. Goyer (napísal BLADEA, ale tiež režíroval BLADEA: TRINITY a napísal NICKA FURYHO s Davidom Hasselhoffom), je lepšie dúfať, že štúdio projekt definitívne zastaví. Najnovšie (dosť popletene znejúce) správy znejú tak, že spin-off Magneto MOŽNO nevznikne a príbeh o ňom a Xavierovi (či sa to niekomu páči, alebo nie, jeden bez druhého sa príliš nezaobídu) uvidíme v dole spomenutom prequel k X-MENOM o „prvej triede“.

NICK FURY

Ako mi ozrejmil Josef Blažek, Nick Fury je vojnový veterán a momentálne drsný šéf medzinárodnej špionážnej agentúry S.H.I.E.L.D. s kultovou páskou cez oko. Jeho prvé filmové dobrodružstvo ešte v roku 1998 napísal David S. Goyer a do hlavnej úlohy bol vtipne obsadený David Hasselhoff. Výnimočne tvrďácku Furyho reputáciu musel dôstojne na minimálnom priestore zachrániť až cool Samuel L. Jackson, mihnúci sa na konci záverečných titulkov IRON MANA (2008) a tiež v dvojke (2010). Po úspechu oboch IRON MANOV štúdio potvrdilo, že si teoreticky VIE predstaviť Nickov spin-off a určite by bolo fajn do hlavnej úlohy prehovoriť Samuela L. Jacksona, ktorému to v koženom plášti perfektne pristalo. Otázkou je, nakoľko vyhlásenia odpovedajú pravde a nakoľko sú len snom fanúšikov – Nick je určite skvelý, ale jeho potenciál vo „vlastnom“ dobrodružstve je otázny (ale ak by mu tam hosťoval taký Spider-Man...).

JUGGERNAUT

Toto je tiež skôr jeden z tých „nepravdepodobnejších“ projektov. Juggernaut je hrozne (ale fakt hrozne, vy si z toho robíte srandu, ale je to tak) silný chlapík v kurióznom kostýme, ktorý nemá vôbec nič spoločné s tým trápnym „kostýmom“, ktorý mal na sebe (kde ho hral Vinnie Jones) v tretích X-Menoch. Chvíľku sa šepkalo, že tá obluda, schopná prerážať trojmetrové múry, dostane vlastný film... ale to bol skôr prvý apríl. Sami tomu neveríte (desaťnásobne, že by rolu hral nesympatický expert na filmových primitívov, britský ex-futbalista Vinnie Jones. Ale prosím vás.).

HELLBOY 3

Áno, HELLBOY 3, prečo nie. Asi nikto nepochybuje o tom, že Guillermo del Toro dobrého čerta miluje a nie je tajomstvom, že producenti by trojku radi videli. Áno, dvojka sa režisérovi kvôli mizernému scenáru a debilným počítačovým trikom sčasti rozpadla priamo v rukách, ale ospravedlniť sa to dá tým, že to bola fantasy príprava na HOBITA – po ktorom del Toro reálne ráta so zakončením hellboyovskej trilógie. A ak v nej splní čo i len polovicu v dvojke sľúbených/naznačených vecí, bude to veľmi smutné, veľmi temné a veľmi tragické pre všetky postavy. HELLBOY 3 je v podstate len otázka času. To by HOBIT musel byť totálnou sračkou, aby nevznikol.

CONSTANTINE II.

Hej, CONSTANTINE mal relatívny úspech. Nestál málo peňazí, ale ani ich málo zarobil a kritiky neboli také zlé, ako sa čakalo. Fanúšikovia komiksu „Hellblazer“ nadšení neboli, ale tí by neboli nikdy. Prečo nevznikla dodnes dvojka? Ťažko povedať. Je všeobecne známa nenávisť Keanu Reevesa k voľným pokračovaniam (MATRIX bola trilógia, k nakrúcaniu BODU ZLOMU 2 ho neprehovoril ani zhoršujúci sa zdravotný vzťah parťáka Patricka Swayzeho a z mizernej NEBEZPEČNEJ RÝCHLOSTI 2 sa svojho času veľmi šikovne vyvliekol vďaka koncertnej šnúre svojej kapely). Ale na strane druhej si myslím, že ak by štúdio vyložene túžilo po pokračovaní, pokojne by mohlo siahnuť po ďalších najmenej dvadsiatich schopných náhradníkoch. Tak neviem, v čom je problém. V peniazoch/kríze?

WOLVERINE 2

O filme X-MEN ORIGINS: WOLVERINE (2009) sa hovorilo veľa. O nezhodách medzi režisérom a hlavným producentom (zároveň herecká hviezda filmu, Hugh Jackman), o debilnom scenári, o ukradnutí „nedokončenej“ verzie a jej masovom šírení na internete. Škoda, že nie aj o kvalite. Napriek tomu to bol hit a je v podstate len otázka času, kedy Hugh Jackman dotrénuje a nájde „povoľnejšieho“ režiséra na dvojku (ktorá sa má odohrávať v Japonsku). Chvíľku sa rátalo s jeho priateľom Bryanom Singerom, ktorého vždy mrzelo, že nemohol dokončiť to, čo začal (= X-MEN: POSLEDNÝ VZDOR), lebo jeho srdiečko muselo uprednostniť konkurenciu (= SUPERMAN SA VRACIA). Na scenár síce skutočne bol najatý Singerov kamarát Christopher McQuarrie (Oscar za ZVYČAJNÝCH PODOZRIVÝCH), ale sám Singer WOLVIEHO 2 pravdepodobne nezrežíruje, lebo:

TÍNEDŽERSKÍ X-MENI

Veru tak, Bryan, mimochodom producent seriálu „Dr. House“, sa vrhne na prequel k X-MENOM pracovne pomenovaný ako X-MEN: FIRST CLASS. Štúdio Fox teda teoreticky dodržalo sľub a z X-MEN zostane (nateraz) trilógia. Známi hrdinovia ale budú žiť ďalej práve v tomto „pred-kračovaní“. V ňom nazrieme do Xavierovej školy, keď boli všetci ešte mladí, krásni a plní ideálov o spolužití Američanov a dobrých mutantov. Závistlivé hlasy projekt už teraz škaredo prirovnávajú k „mutantskému Beverly Hills 902 10“, ale pokiaľ sa réžie skutočne ujme v posledných rokoch skôr smoliarsky Singer (od SUPERMANA a VALKÝRIE sa rozhodne čakalo viac), na 75% to nedopadne zle (dvojnásobne, ak je pravda, že si u štúdia naozaj vydupal právo výrazne spolupracovať na scenári, aby mu nepohodili najbližšiu kravinu, čo cez noc zbúchali na večierku). Otázkou je, čo si film, nech už bude akýkoľvek, počne bez najobľúbenejšieho X-Mena, divokého prefajčeného Kanaďana Wolverinea, keďže ten do Xavierovej „školy pre mimoriadne nadané deti“ nastúpil až o veľa rokov neskôr, už keď všetci boli dospelí...

NINDŽA KORYTNAČIA MLÁDEŽ

Ninja korytnačky a ich zmutovaný krysí majster Splinter zatiaľ posledný raz na skateboardoch prišli v roku 2007 v animovanej celovečernej kino verzii, ktorá bola (nemúdro) natoľko „iná“ (napríklad vyhodila najobľúbenejšieho zlosyna „TMHT-univerza“), až to nebolo vtipné. Úspech, komerčný, bol relatívne fajn, začalo sa hovoriť o dvojke, resp. skôr (ach bože, koľkom už v poradí?) „reštarte“ série (akýmsi „vážnejším“ dielom, inšpirovaným úspešným Temným rytierom), ale teraz je okolo projektu ticho a pravdupovediac, skoro nikomu to srdce netrhá.

SUPERMAN 2

Vlastne skôr SUPERMAN 4, keďže Singerov SUPERMAN SA VRACIA (2006) voľne nadväzoval na prvé dve časti s Christopherom Reeveom. Režisérov nezmyselne predražený epos o chlapovi v slipoch nezarobil toľko, koľko sa čakalo a v porovnaní s megarozpočtom bola i jeho relatívne dobrá tržba jednoduchou matematikou vyrátaná ako jednoznačná prehra. Štúdio Warner dlho naznačovalo, že ak sa film na DVD zaplatí, odklepne pokračovanie. Nejaké doláre DVD zarobilo, ale štúdio sa napriek tomu, zdá sa definitívne, zaťalo. Navyše, Singer už nie je zárukou komerčného úspechu (viď. hore) a jeho „pozitívne rozprávková“ vízia príliš neoslovila ani tých divákov, ktorí do kina nakoniec išli. Koho vlastne dnes ešte zaujíma SUPERMAN? Štúdio chvíľu motalo blbosti o „temnej verzii“. Niečo ako TEMNÝ RYTIER v červených slipoch. To bolo ale také trápne, že nakoniec rozumne rozhodlo pokračovanie Muža z ocele definitívne stopnúť a jeho vzniku dnes veria už len najfanatickejší fanúšikovia (nedávno údajne Christopher Nolan podpísal zmluvu na produkovanie projektu so za všetko hovoriacim pracovným názvom SUPERMAN 3.0, ale neviem-neviem)..

IRON MAN 3

Nie je tajomstvo, že režisér Favreau a herec Downey Jr. plánujú príbehy Tonyho Starka ako trilógiu, následne Downey alebo skončí s herectvom, alebo si rolu zopakuje v POMSTITEĽOCH.

WANTED 2

A prečo nie, WANTED ruského režiséra so škótskym hercom bol úspech a dvojka je reálne v hre. Rovnaký režisér, rovnaký James McAvoy – a ktovie, možno sa nájde spôsob, ako vrátiť (aspoň v retrospektíve) do hry aj Morgana Freemana s Angelinou Jolieovou. Práve na jej nečakanom (a podľa mňa riadne otravnom) návrate sa rozhodlo štúdio Universal postaviť reklamnú kampaň – a vlastne úplne všetko. Jolieová si to (všetko) ale v poslednej chvíli (koniec februára 2010) rozmyslela a z projektu vycúvala. Universal sa kvôli odchode najväčšej hviezdy „jednotky“ (aspoň podľa neho, podľa mňa bol najväčšou hviezdou režisér) vycúvať z dvojky a okamžite stoplo všetky práce na nej.

300 0

Toto nie je vtip. Komiksový román Franka Millera 300 (2006) bol komerčný hit. Nečudo, že by štúdio chcelo dvojku. Má to jediný problém. Všetci v tom filme zomreli. Ale východisko je jednoduché. Prequel. Kráľ Leonidas (možno vtedy ešte nebol kráľom) v minulosti určite zažil nejaké podobné, rovnako krvavé a šialené dobrodružstvá, nie? Dvojku, či skôr nulu, by nateraz znova rád režíroval Zack Snyder (STRÁŽCOVIA).

POMSTITELIA

(Samozrejme nie tá kravina s Umou Thurmanovou a Seanom Connerym.) Komiksové filmy sú drahé, áno? Ak stojí IRON MAN príklad 200 miliónov USD, koľko bude stáť film, v ktorom bude Iron Man, Kapitán Amerika, Hulk a Thor? Práve gigantický rozpočet je hlavný dôvod, prečo dodnes nevznikla poriadna (hraná) komiksová tímovka (FANTASTICKÁ ŠTVORKA sa neráta). Marvel však Pomstiteľov skutočne reálne zvažuje. Zatiaľ sa len striedajú scenáristi i režiséri a z Hulka je chvíľku spojenec, potom ústredný zlosyn a následne v príbehu vôbec nefiguruje. Faktom je, že Pomstitelia sa mali začať nakrúcať v roku 2010, ale štúdio si momentálne potrebuje počkať na to, ako svet (ne)prijme IRON MANA 2 a vysokorozpočtové nakrúcanie Thora je príliš komplikované na to, aby štúdio, ktoré s filmovaním predsa len ešte nemá bohaté skúsenosti, popri ňom nakrúcalo ešte aj bombastických Pomstiteľov. Pravdaže, ako vždy, i teraz ide o peniaze: pokiaľ budú IRON MAN 2 i THOR trháky, POMSTITELIA sú o krôčik bližšie k nakrúteniu.

KAPITÁN AMERIKA

O čo je režisér Joe Johnston zručnejší (JURSKÝ PARK 3, OCEÁN OHŇA), o to má na niektoré filmy väčšiu smolu. Po X rokoch plánovania mu Spielberg zrušil Jurský park 4 a s neuveriteľne dlho prestrihávaným VLKOLAKOM to tiež nevyzerá dobre. Napriek tomu štúdio Marvel s Joeom stále počíta na réžiu celovečerného KAPITÁNA AMERIKU. Problém tejto postavy, odetej do americkej zástavy, je v tom, nakoľko by „zvyšok sveta“ uniesol hrdinu, tak úzko spojeného s USA a s 2. Svetovou vojnou. Druhá verzia hovorí, že film bude aktualizovaný do súčasnosti... ale to už by nebol Kapitán Amerika! Tretia verzia hovorí, že prvá polovička filmu sa bude odohrávať v prvej polovici 20. storočia, následne ale bude Kapitán zmrazený a prebudí sa v súčasnosti, vďaka čomu by sa logicky mohol objaviť v Pomstiteľoch (do NEUVERITEĽNÉHO HULKA pôvodne mala byť zaradená scéna, kedy Hulk na Severnom póle nájde kapitánovo zmrazené telo, bohužiaľ sa nakoniec nenakrútila). Tu a teraz sa hovorí, že Kapitán Amerika by sa mal začať nakrúcať už tento rok a po jeho boku sa objaví jeho verný komiksový poskok, prepáčte pomocník, pre vec a Ameriku zapálený mladík Bucky (snáď dopadne lepšie, ako strašidelný Chris O´Donnell alias Robin v BATMAN NAVŽDY a BATMAN A ROBIN). Najnovšie sa šepká, že ústredného zlosyna, Red Skulla, by si mohol zahrať diabolský Hugo Weaving (Elrond z PÁNA PRSTEŇOV a najmä „agent Smith“).

DEACON FROST

Nič? Ale no tak. BLADE, 1998. Wesley Snipes bol bomba. Nie? Veru tak, bol. Ale veľmi mu v tom pomohol silný zlosyn. Toho hral o desať hláv a stovky kíl nižší/ľahší Stephen Dorff, ale charizma z neho išla minimálne rovnako, ako z vtedy ešte elektrizujúceho Wesleyho. Séria BLADE po mizernej (ale aspoň komerčne úspešnej) dvojke a mizernej (už aj finančne) trojke zaslúžene skapala, detto naivne ambiciózny seriál z roku 2006 (skončil prvou sezónou), ale už pekných pár mesiacov sa šepká o spin-off práve s Dorffovým upírom. Zrejme teda, ak film vznikne (na DVD si ho viem predstaviť, v kinách určite nie), budeme mať dočinenia s niečím, ako bol Kráľ Škorpión, ktorý tiež vzal zápornú postavu z úspešného filmu, vrátil sa do jej mladosti a urobil z nej kladného hrdinu. Ak Deacon vznikne, ťažko ho bude hrať štyridsaťročný neúspešný Dorff. Vo februári 2010 Wesley Snipes naznačil, že vyložene odpísaný nie je ani štvrtý BLADE, ale baviť sa o tom, či vznikne Blade 4 alebo spin-off s Deaconom Frostom je približne rovnako... ehm!

REMAKE VRANY

Hoci prvú VRANU, pri ktorej nakrúcaní zomrel Brandon Lee, nepokladám za geniálnu, ani mne nejde cez ústa správa, že babrák Stephen Norrington chystá remake. Ostatne, nie že by si to séria, zmasakrovaná slabými troma pokračovaniami (v poslednom hral drsného pomstiteľa zo záhrobia maličký feťák Edward Furlong) a tupým seriálom, nezaslúžila. Jej „depresívne goticky melancholická“ atmosféra bola ale už toľkokrát vykradnutá (napríklad v Daredevilovi, netvárte sa, že ste si to nevšimli), že je to svojim spôsobom zbytočné. A ak bude atmosféra úplne iná – bude to ešte VRANA? Režisér naznačil, že mieni príbeh o večnej láske poňať realisticky, pán temnoty vie, čo to v jeho reči znamená, dvojnásobne ak má povesť problematického chlapíka. Iste, režíroval výborného prvého BLADEA, ktorým odštartoval dodnes úspešne fungujúcu éru komiksových filmov (aj keď oficiálne a nespravodlivo to býva prikladané až prvým X-MENOM), ale tiež zmasakroval LIGU VÝNIMOČNÝCH (údajne to ale bola skôr práca producenta Seana Conneryho) a stále hovoril, čo ide režírovať a nakoniec to nerežíroval (remake SÚBOJA TITANOV). Plus niekoľkokrát vyhlásil, že definitívne končí s filmom a že mu všetci môžu vyliezť na kameru. Nemám týchto tárajov rád (navyše ak sa zdá, že jediný dobrý film, ktorý nakrútili, je náhoda).

DAREDEVIL 2

Toto je len sen tých zopár fanúšikov, ktorým sa páčil originál s Benom Affleckom (bol som na tom v kine a poviem vám, bola to bomba). O pokračovaní solídneho hitu z roku 2003, ktorý svojimi scenáristickými radami a malou hereckou účasťou podporil i Kevin Smith, sa hovorí dlho, ale nakoniec sa zdá, že všetkým sa doňho chce asi tak, ako do Garfielda 3. Chvíľku sa vraj vráti Ben, chvíľku nie. Chvíľku sa píše scenár, chvíľku nie. Osobne to vidím pesimisticky.

MUŽI V ČIERNOM 3

Málokto to u nás vie, ale MUŽI V ČIERNOM 1 – 2 s Tommy Lee Jonesom a Willom Smithom sú adaptácie komiksu. Nečítal som ho, nedostal sa ku mne jediný exemplár na prelistovanie – údajne sa ale jedná o drsnú, temnú a „dospelú“ nálož, s ktorou hravé rodinné hity z produkcie Stevena Spielberga nemajú veľa spoločného. Obidve snímky zarobili majlant, ale tiež (najmä dvojka) stáli veľké peniaze. I preto sa realizácia trojky odsunula až kamsi do oblasti sci-fi. Obrovské peniaze totiž štúdio muselo vysoliť nielen za drahé počítačové efekty, ale tiež do vrecká režisérovi a obom hercom, ktorí si pre potreby dvojky postavili hlavu a s tým, že ak od štúdia nedostanú veľké peniaze (ale naozaj veľké), nebudú ju robiť. Štúdio pre potreby dvojky nakoniec ustúpilo, ale pre potreby trojky sa mu to už nechce. Sám režisér Sonnenfeld v čase premiéry dvojky vyhlásil, že na nakrútenie trojky nie je dosť peňazí v celom vesmíre.

GHOST RIDER 2

Nicolas Cage je obrovský komiksový fanúšik (pôvodné priezvisko si z Coppolu zmenil podľa istej komiksovej postavy) a pôvodne chcel hrať Supermana (keď ho ešte mal robiť Burton). Nakoniec sa ale jeho komiksovým filmom stal až zle hodnotený (ale uchádzajúco zarobiaci) GHOST RIDER. Dvojka je plánovaná už na rok 2011, čo je ale štipku nereálne, keďže nielenže nepadla prvá klapka, ale ešte nebol ani vybraný režisér.

DEADPOOL

Spin-off Hugha Jackmana WOLVERINE bol natrieskaný komiksovými postavičkami a jednou z lepšie hodnotených bol Deadpool Ryana Reynoldsa (3:15 ZOMRIEŠ!, BLADE: TRINITY). Nečudo, že by mal dostať vlastný spin-off (k úlohe by sa mal vrátiť sympatický Ryan), ale teraz má štúdio zrejme inú prioritu - dvojku WOLVERINEA.

SIN CITY 3

Robert Rodriguez začal plánovať dvojku MESTA HRIECHOV z roku 2005 v roku 2005. Napriek úspechu, ktorý zaznamenal u fanúšikov komiksovej predlohy Franka Millera (zároveň spolurežiséra snímky) aj u „obyčajných“ divákov (ktorí si užili hardcore násilie, pôsobivo štylizovanú vizuálnu stránku a desať hollywoodskych hviezd na meter štvorcový), dvojka stále nie a nie vzniknúť. Je ale celkom možné, že len čo tento rok Rodriguezovi skončí šnúra vyčerpávajúceho filmovania (celovečerný/á MAČETA, PREDATORS), vrhne sa alebo na Spy Kids 4, alebo na Sin City 2, do ktorého sa mu už teraz predbežne hrnie polovica (minimálne) Hollywoodu, ktorá bude preňho hrať aj za syrovú bagetu (keďže má ísť o prequel, ráta sa s návratom Mickeyho Rourkea, v hre je aj Rodriguezov obdivovateľ Johnny Depp, s režisérom neviem prečo spolupracujúci už na Vtedy v Mexiku). Existuje názor, že Sin City 2 sa nakrúti naraz spolu s trojkou. Ak nakrúcanie niekedy bude, a to bude, faktom je, že sa ho nedožije/nedožila Brittany Murphyová, ktorá v „jednotke“ hrala.

SUB-MARINER

Tí, ktorí ste v 90. rokoch kupovali slovensko-českú mutáciu Spider-Mana, tohto chlapíka s krídelkami na členkoch nôh (prekvapivo to vyzerá menej trápne, ako to znie) relatívne dobre poznáte. Je to tvrdý, prchký a nesmierne silný šéf podmorskej ríše Atlantída. Mysleli ste si, že je to len rozprávka pre naivné deti? Nie, to VY ste naivní – bájna majestátna ríša naozaj existuje a Sub-Mariner (niektorí dávajú pomlčku, iní nie) jej vládne svojim vypracovaným, viac nahým ako oblečeným telom. Dokáže sa ale pohybovať aj mimo vodnej ríše a v spomenutom komikse párkrát spojil sily s obľúbeným Spideym. Sub-Mariner (známy aj ako princ Namor, inak syn princeznej Fen a ľudského námorníka s americkým občianstvom) nie je vyložene kladná postava, ale ani záporná – je to skrátka vznetlivý bojovník, ktorý najskôr koná a až potom rozmýšľa. Momentálne je tento projekt vedený už na tento rok, čo je samozrejme totálna kravina. Osobne si myslím, že sa najbližších 5 – 10 rokov ani len nezačne nakrúcať. Raz za čas sa britský drsňák Jason Statham vyjadrí, že by tú rolu bral aj zadarmo, ale nikto ho príliš nepočúva. Telo na to má.

P.S. A môj sen? Thorgal.