Temná sila DC
Streda, 25 Marec 2015 03:00

Kto bude tvoriť odvrátenú stranu DC univerza? A príde Joker?

Fox síce vlastní X-Menov a Fantastickú štvorku, ale občas si s nimi nevie dať rady. Takže tento rok bude ďalší reboot Štvorky, Posledný vzdor si zarámovať nikto nedá a ani obe Wolverineove sólovky (prvá a druhá). Prequel-sériu sa Foxu síce podarilo rozbehnúť na slušnej úrovni (jednotka, dvojka), ale budúci rok sa skončí. V hre je, po vzoru Marvelu, prepojené univerzum. Nie je nereálne, aby sa X-Men a Štvorka spojili do crossoveru, je to však vzdialená budúcnosť. Vo Warner Bros sa vďaka DC taktiež snažia budovať prepojený vesmír, ale idú na to zdanlivo prirýchlo a to, čo Marvelu trvalo od Iron Mana po Avengers, to chcú oni mať „hneď“. Minule sme si povedali o rodiacej sa Lige spravodlivosti (ďalej len BVSÚJ). Ale čo jej temný protiklad?

Suicide Squad je tímovka kriminálnikov, ktorých proti ich vôli spojila do jedného zásahového komanda vláda USA, aby pre ňu robili tajné kšefty (napr. za odmenu zníženia trestu). Zatiaľ sa nevie, či vo filme uvidíme Lexa Luthora, ale podľa mňa by v tom bol čert, ak by nedostal aspoň cameo (dvojnásobne keď už poznáme jeho hereckého predstaviteľa, bude ním Jesse Eisenberg). No priamo členom komanda by nemal byť, údajne by však mohol byť mužom v pozadí hlavnej „akcie“, na ktorú bude tím najatý.

Suicide Squad bude pre Warner tým, čo Strážcovia Galaxie pre Marvel: tím smoliarov a tak trocha darebákov, od ktorých nikto nič nečaká, zrejme ani oni sami od seba. Budú sa pohybovať v rovnakom univerze, ako Batman so Supermanom, ale nejaký čas zrejme potrvá, kým sa skupiny stretnú.

Najviac záujmu na seba strhne kultový Joker v podaní Jareda Leta. I keď krehký spevák a herec býva všeobecne pokladaný za výnimočného (Alexander Veľký, Klub bitkárov, Oscar za Klub poslednej nádeje, Requiem za sen) a jeho verzia neovládateľného klauna bude určite inak strhujúca, ako Nicholsonova a Ledgerova, v BVSÚJ muža, ktorý neznesie autority, možno neuvidíme. Ak predsa, maximálne v cameu (aj to zrejme až po záverečných titulkoch). Maniakálneho Jokera by sme teda mali prvý raz „poriadne“ vidieť síce v roku 2016, ale nie v BVSÚJ, ale až v Suicide Squad. Iný zdroj ale uvádza provokatívnu teóriu, že Batman je vo vznikajúcom univerze „nebezpečný temný prízrak“, korého túži mať vláda USA pod kontrolou a Joker je jeden z minima ľudí na planéte, ktorí o ňom vedia „trochu viac“. Čiže tím by v skutočnosti mohol pátrať práve po Batmanovi. Tomu sa však dosť ťažko verí, nakoľko Batman by v takto postavenom príbehu mal v snímke účinkovať a nie v malej úlohe – ale to sa nepredpokladá, už cameo bude úspech.

V Suicide Squad nemá ísť ani tak o bandu sociopatov, ale skôr o „temné osobnosti na rázcestí, ktoré to možno kedysi mysleli dobre, ale potom ich zomlel svet zločinu a oni dnes nevedia, kým vlastne sú a o čo im ide“. Hoci by sa mohlo jednať o temnejšiu snímku, určite netreba čakať skupinu Hannibalov Lecterov v jednej miestnosti. Ak sa oba tímy neskôr stretnú, budú skôr spolupracovať, než že by sa navzájom vyvražďovali. Nervózne pnutie medzi excentrickými charaktermi bude, ale to bolo i Avengers.

Otázne je, ako do tímu zapadá Joker, ktorý je nepredvídateľný psychopat a robiť z neho „muža pohybujúceho sa medzi dobrom a zlom“ je proste blbosť. „Správny“ Joker by nemal byť postava hodná súcitu. Je to vrah a bodka. Nebezpečná postava. Chlapci vo WB ale určite niečo vymyslia. Že by nebol súčasťou komanda, ale naopak to by malo za úlohu chytiť ho? Hovorí sa, že v Suicide Squad bude v blázinci, kde ho (anti)hrdinovia navštívia. Často sa tento nápad prirovnáva k Mlčaniu jahniat, kde monštrum Lecter tiež bolo väčšinu času za mrežami. Joker na konci možno dokonca podobným spôsobom unikne a dostane sa na slobodu, aby sa mohol stať súperom Batmana v ďalších filmoch.

Členov tímu si zahrajú Jay Courtney (zabijak Boomerang likvidujúci nepriateľov pomocou... bumerangov), Will Smith (snajper Deadshot) a Margot Robbieová (ktorá sa so Smithom stretla v tohtoročnom Focuse) ako Harley Quinn: bývalá psychiatrička z Arhamu, kde sa buchla do Jokera a stala sa jeho bláznivou milenkou.

Najviac problémov bolo s bývalým vojakom Rickom Flaggom. Pôvodne mal rolu stvárniť Tom Hardy, neskôr sa vyjednávalo s Jakeom Gyllenhaalom. Hardy z nakrúcania vycúval údajne preto, že sa z pôvodne veľkej postavy prepisom scenára nakoniec stala jednak o dosť menšia a jednak sa ex-vojak premenil skôr na byrokratického úradníka. To zrejme herca, zvyknutého povedať tri vety v každom filme, znepokojilo. Flagg mal podľa pôvodných správ tímu šéfovať, to sa ale zmenilo a tvrdú ruku bude mať žena - Viola Davisová ako zástupkyňa vlády, ktorá bude na túto podozrivú bandu razanntne dozerať. Nečudo, že radosťou neskákal ani Jake Gyllenhaal a tiež odmietol. Rolu nakoniec definitívne vzal Švéd Joel Kinnaman alias nový RoboCop.

Očakávať údajne máme i cameo Batmana v podaní namakaného Bena Afflecka. Suicide Squade nakrúti David Ayer.

............................................................................................................................