Kto je Black Panther?
Pondelok, 02 Február 2015 03:00

Black Panther sa čoskoro zaradí do Avengers ako člen „novej generácie“. Je teda vhodný čas predstaviť si tohto dôležitého hráča Marvel univerza.

To, čo dokázal Marvel, si zaslúži dať dole klobúk. Z „nie úplne“ známych super-hrdinov dokázal urobiť filmové stars. Kultový Spider-Man patrí Sony, mega-populárny Wolverine (o zvyšku legendárnych X-Menoch nehovoriac) Foxom a legendárna Fantastická štvorka tiež Foxom, ktorí zvažujú, či obe značky „nejako“ prepojiť alebo nie. Iron Man či Hulk boli samozrejme známe postavy, ale filmovo nepobozkané a ak pobozkané, tak neúspešne (Hulk). Marvel však vďaka kvalitnej starostlivosti dokázal z týchto (a mnohých ďalších) postáv urobiť také hviezdy, že sa nečudujem, že momentálne by sa mu Spider-Man do plánov pre Etapu 3 nehodil ani keby mu ho Sony dávalo zadarmo (čo neznamená, že k dohode nedôjde).

Kým Etapa 2 sa niesla v znamení istej recyklácie hrdinov z prvej etapy, tretia predstaví viaceré nové postavy (Ant-Man, Dr. Strange), ktoré sa postupne začlenia do tímu Avengers a časom skoro určite nahradia pôvodný tím. Black Panther patrí medzi nich.

Ide o kráľa fiktívnej africkej zeme Wakanda, kde sa ťaží vibranium – špeciálny kov, z ktorého je napríklad štít Kapitána Ameriku a po ktorom bude zrejme túži Ultron v Avengers 2. Práve tam by sme sa teoreticky mohli dočkať Pantherovho oficiálneho prvého výstupu, hoci Marvel tvrdí, že k tomu dôjde až v Kapitánovi 3. Ale vzhľadom na to, že do postavy bol definitívne obsadený Chadwick Boseman (42, Draft Day), vôbec by som sa nečudoval, ak by bol už v Avengers 2.

V Kapitánovi 3 by malo ísť o viac, než iba cameo. Civil War je totiž o ovládaní super-hrdinov vládou USA, nakoľko sú to de facto zbrane hromadného ničenia. Tony Stark s tým prekvapivo bude súhlasiť, kapitán však nie a to oboch mužov postaví proti sebe. Medzi nimi by sa potom mal pohybovať práve Panther, ktorý je maskovaný a odhalenie jeho identity by teda mohlo zanechať nedozerne následky na jeho súkromnom živote.

Určite ale v Avengers 2 bude Andy Serkis, o ktorom sa špekuluje, že si zahrá Pantherovho úhlavného soka. Panther bude prvý člen Avengers čiernej pleti, nakoľko Nick Fury, Falcon ani War Machine sa do tímu nepočítajú. A aj kebyže sa Falcon časom počítať začne, faktom je, že už navždy zostane „bežným“ Afroameričanom, kým Panther je poctivý africký černoch :-) Zároveň pôjde, spolu s Ant-Manom, o maskovaného super-hrdinu, ktorého identitu verejnosť nepozná.

Black Panther zatiaľ nikdy v minulosti nebol sfilmovaný, aspoň nie v hranej podobe (bol tu ale kreslený seriál, kde ho daboval Djimon Hounsou, mimochodom nejaký čas reálny kandidát na túto rolu aj vo filme).

............................................................................................................................