Čo a ako s ďalšími X-Menmi
Pondelok, 10 November 2014 03:00

Vráti sa Singer? A Wolverine? Čo mala znamenať potitulková scéna Budúcej minulosti?

Bryan Singer mal problémy s údajným sexuálnym obťažovaním už pri nakrúcaní sprchovej scény kingovky Nadaný žiak. Situácia sa zopakovala počas nakrúcania X-Men: Budúcej minulosti. I kvôli tomu sa nezúčastnil propagácie snímky a dlho nebolo isté, či bude režírovať aj jej pokračovanie, ktoré by sa malo v kinách objaviť v máji 2016. A to napriek tomu, že ešte pred prevalením škandálu v 20th Century Fox brali jeho sedenie na režisérskej stoličke ako takmer hotovú vec. Veci sa každopádne utriasli a koncom septembra štúdio potvrdilo, že so Singerom ako režisérom i naďalej ráta. Situácia sa vraj vyriešila tak, že žalobca žalobu stiahol a naopak ho zažaloval Singer za poškodzovanie dobrého mena.

Nuž čo, veci v tejto sérii nezvyknú bývať jednoduché. Veď isté nebolo ani len to, že sa Prvá trieda vôbec dočká pokračovania. Napriek dobrým kritikám a tržbám sa, i vzhľadom na štedrý rozpočet, čakalo predsa len viac. Následne sa začalo šepkať, že by „Druhá trieda“ predsa len mala prísť a riešiť by sa v nej mať atentát na JFK, za ktorý je zodpovedný Magneto. Dvojka sa ale od slávneho atentátu iba odráža, v podstate nejde o nič dôležité a množstvo postáv z jednotky, hoci ju prežilo, nemá v dvojke ani cameo, nakoľko sa dozvedáme, že medzi jednotkou a dvojkou... zomrelo. Nápad s napojením na „neskoršie“ udalosti (starí X-Meni v budúcnosti bojujú proti Sentinelom a rozhodne sa nedá povedať, že vyhrávajú) prišiel až neskôr.

Dej trojky by sa odohrávať v 80-tych rokoch, kedy sa X-Meni zrazia so svojím zrejme najmocnejším nepriateľom. Mega-mocný Apocalypse existoval už minimálne v dávnom Egypte, keď staval pyramídy (viď. potitulková scéna Budúcej minulosti). Vďaka tejto postave sa vraj môžeme predbežne začať tešiť na gigantické akčno-trikové mega-scény celosvetového meradla, oproti ktorým boli scény s ponorkou a štadiónom predkrm. Zahrá si ho iný herec, ako v potitulkovej scéne. Šepká sa o Tomovi Hardym, ale zatiaľ nie je nič isté.

Film by sa zároveň mal venovať vzniku samotnej skupiny X-Men. Nezabúdajme, že ak sa v Prvej triede niečo zakladalo, tak nie ani tak tím hrdinov, ale skôr škola pre „nadané deti“. X-Menov založil Profesor X a jej pôvodnými členmi boli Kyklop, Storm a Jean Greyová. Wolverine pribudol až oveľa neskôr – v komiksoch, aj vo filmoch. Kyklop, Storm a Jean by sa v snímke podľa všetkého mali objaviť s úplne inými tvárami, nakoľko ide o prequel k „nasledujúcej“ trilógii. Nikoho z hercov zo „starej“ trilógie vraj čakať nemáme, ale minimálne u Hugha Jackmana by som si tým naozaj nebol príliš istý. Na konci dvojky skončil v rukách Mystique, maskujúcej sa za Strykera.

Naopak, istý by mal byť návrat Quicksilvera v podaní Evana Petersa, nakoľko jeho kuchynská pasáž bola fenomenálna. V trojke by mala zažiariť aj jeho sestra Scarlat Witch, ktorá údajne bola už v dvojke, ale vystrihli ju. Hovorí sa i o návrate obľúbeného „modrého čerta“ Nightcrawlera, ktorého si v Singerovej dvojke zahral Alan Cumming, ale do ďalších dielov sa už, ťažko povedať prečo, neprebojoval. I u chlapíka s brutálnym nemeckým prízvukom by sa malo konať pre-obsadzovanie.

Jennifer Lawrenceová, ktorej medzičasom stihli uniknúť háklivé fotky dosť tvrdej tonáže, pripustila, že ak by sa do „trojky“ vrátila, nie je samozrejmé, že Mystique by bola „tou“ zápornou postavou z „nasledujúcej“ trilógie (kde ju stelesnila Rebecca Romijn-Stamosová), nakoľko po Budúcej minulosti v podstate nič nie je isté. Udalosti známe z filmov X-Men, X-Men 2 a X-Men: Posledný vzdor (o Wolverineovom minimálne prvom spin-offe nehovoriac) v podstate môžeme ignorovať resp. ak sa ich rozhodnú ignorovať tvorcovia, nemôžeme povedať ani ň. Ústretovejšie boli vyhlásenia zo samotného Foxu, ktoré nielenže tvrdia, že sa Mystique vráti, ale dokonca by sa mohlo jednať o najdôležitejšiu postavu snímky. A hoci má ísť o záver trilógie, v októbri bolo naznačené, že v nasledujúcich rokoch, ak všetko pôjde podľa plánu, by sa X-Meni mohli stretnúť v crossoveri s práve dokončovanou Fantastickou štvorkou – obe značky totiž patria pod Fox.

Do postáv Magneta, Profesora X a Beasta by sa mali vrátiť osvedčení Michael Fassbender, James McAvoy a Nicholas Hoult, pričom McAvoy by vraj mal ísť konečne dohola. Výskyt Wolverinea v tomto štádiu príbehu nie je istý, ale ako vravím: po Budúcej minulosti sa môžeme stať svedkami v podstate úplne všetkého. Jackman pred časom vyjadril pochybnosti, či ho ešte „dlhodobo“ budeme vídať v jeho najslávnejšej postave, nakoľko je to predsa len už aj o istej stagnácii (a veku). Ale po kladne prijatej Budúcej minulosti, v ktorej navyše bol „tým“ sympaťákom z jednotky a dvojky, a nie macho-blbcom z trojky a spin-offov, by sa určite i on rád nechal prehovoriť na ďalšie dobrodružstvo. Pozitívne naňho mohlo zapôsobiť i to, že v Budúcej minulosti bol „iba“ jedným z tímu, čím sa na jeho osobu zmenšil tlak a mohol byť uvoľnenejší, čo na jeho výkone zanechalo pozitívny dojem.

............................................................................................................................