Prekliaty Ant-Man
Pondelok, 27 Október 2014 03:00

Tak sme sa predsa len dočkali. Čo tomu predchádzalo a čo môžeme približne čakať?

Ant-Man je vedec, ktorý dokáže komunikovať s mravcami a zmenšiť sa na ich veľkosť. Vo filme budú hneď dvaja Ant-Manovia. Starý, civilným menom Hank Pym a v podaní Michaela Douglasa. Druhý bude jeho mladý nástupca Scott Lang s tvárou snažiaceho sa, no stále akosi nie prehnane úspešného Paula Rudda (Priatelia, Nabúchaná, Halloween 6: Prekliatie Michaela Myersa). Druhý menovaný bude podľa všetkého neškodný zlodejíček s dobrým srdcom, ktorý sa pokúsi starému Ant-Manovi ukradnúť zázračný kostým, no v skutočnosti sa týmto protiprávnym činom vydá na cestu dobra. Len o tom ešte nevie.

Douglasova postava bude zrejme tradičným mentorom v štýle Zorra: Tajomnej tváre (bože to je preklad). Šepká sa, že vo filme by mohol byť flashback, ktorý ukotví Ant-Mana v zabehnutom marveláckom univerze. Mladý Hank by sa v ňom mal nachádzať v centrále S.H.I.E.L.D. s agentkou Peggy Carterovou (ktorá, ako bolo spomenuté v kapitánovej druhej sólovke, organizáciu spolu-zakladala) a otcom Tonyho Starka Howardom. Nick Fury v tom čase už bol na svete, ale podľa všetkého bol ešte len tínedžer, ak nie dieťa (zatiaľ sa pokiaľ viem na 100% nevie, v akých rokoch sa má retrospektíva odohrávať).

Romantickú linku bude zastupovať Evangeline Lillyová (Nezvestní, Hobiti) ako Hankova dcéra. Scenáristi to budú musieť ozvláštniť, aby príliš nepripomínala doberanie sa medzi Iron Manom a Pepper (Gwyneth Paltrowová). Súčasťou zápletky by mal byť aj ohraný motív zlej vedeckej (zbrojárskej?) mega-korporácie.

Projekt dlhé, dlhé, dlhé roky piplal Brit Edgar Wright (Jednotka príliš rýchleho nasadenia)... aby bol tesne pred nakrúcaným „odídený“. Oficiálne po „vzájomnej dohode“ so štúdiom. Následne Marvel najal na réžiu Peytona Reeda (Kašlem na lásku s Ewanom McGregorom) a na scenáristické úpravy kamaráta Willa Ferrella Adama McKaya (druhý Správar). McKay je najmä režisér (Rýchlo a desivo: Šialené preteky, Bratia z donútenia, Fízli zo zálohy) a pôvodne ho Marvel oslovil s ponukou režírovať, ale odmietol a zostal „len“ ako scenárista.

Keď bol u kormidla Wright, nakrúcanie sa ustavične odkladalo predovšetkým z dvoch dôvodov:

1) Scenár bol síce hotový, ale čím väčší úspech dosahovali do kín novo prichádzajúce marvelovky, tým viac chcelo štúdio previazať udalosti z nich s udalosťami z Ant-Mana. Ten bol dovtedy príliš „samostatný“, „nenadväzujúci“ a stojaci bokom.

2) Projekt bol skrátka príliš riskantný. Predsa len, vedec s veľkosťou mravca... Cameo mal mať už v Avengers, ale Joss Whedon usúdil, že by to bolo jednak priskoro a jednak by bola snímka „pre-postavovaná“. Napriek tomu v minulosti pár pokusov začleniť Ant-Mana do univerza bolo:

a) V Iron Manovi 3 je na jeho existenciu narážka, keď si Stark v obchode kupuje otravu na mravce.

b) Hovorí sa, že Kenneth Branagh do Thora nakrútil kratučkú pasáž, v ktorej Dr. Selvig (Stellan Skarsgård) píše e-mail Hankovi Pymovi ohľadom S.H.I.E.L.D. Je pravda, že v hotovom filme Selvig povie „pošlem meil kolegovi, ktorý má so Shieldom skúsenosť“. Nasleduje strih, ako vstáva od notebooku a ide listovať knihami, kde nachádza „rozprávky“ o Thorovi, Odinovi atď. Je teda pravdepodobné, že písanie e-mailu naozaj bolo nakrútené, no následne vystrihnuté. Ťažko povedať, o čom to bolo, či sme mali vidieť, čo píše, alebo len že meil odosiela Pymovi. Možno táto scéna niekde na nete existuje, ja som sa k nej nedostal.

Ale až po úspechu viacerých šialených nápadov (boh hromu s veľkým kladivom, medvedík čistotný so samopalom) sa Marvel rozhodol ísť do toho. Vytušil, že publikum je už dosť vyzreté na to, aby dalo šancu aj takýmto na prvý pohľad bláznivým nápadom.

Po vstupe McKaya do projektu je možné, že film bude nie ani tak komediálnejší (žánrovo ho Marvel charakterizuje ako heist movie), ale „neškodnejší“ a o čosi, nuž, prízemnejší a bezzubejší. Doslova sa ponúka porovnanie s Paulom: pôvodne mal sci-fi road movie komédiu s Nickom Frostom a Simonom Peggom režírovať práve Wright, nakoniec ale od nakrúcania odstúpil a nahradil ho neškodnejší režisér. Jeho vinou získala pôvodne odvážim si tvrdiť „trúfala“ (britská) snímka „hlúpejší“ (americký) humor.

Treba ale pripomenúť, že Ant-Man nikdy nebol žiadnou temnou hororovou víziou. Je to proste komiks od Marvelu, takže nepredpokladám, že scenáristické úpravy by ho nejako extra zásadne menili. Wrightove filmy boli doteraz tiež zábavné, žiadne depresívne drámy, ani temné trilery. Je ale možné, že s ním na palube by bol Ant-Man o čosi „drzejší“ a „nezávislejší“. Toto by som ale za problém nevidel, nakoľko od Marvelu naozaj nikto nečaká depresívne horory, ale „prepojené“ komiksové jazdy.

Bude Wright s filmom naďalej spájaný aspoň ako spolu-scenárista, prípadne producent? Bolo by to logické a minimálne ako spolu-scenárista je takmer istý, keďže neverím, že sa scenár po jeho odchode AŽ TAK radikálne prepisoval. Pozíciou producenta by som si až taký istý nebol. Na dobrej nálade nepridalo ani čarovanie s kastingom (pôvodne takmer definitívne obsadený Patrick Wilson v zápornej úlohe tiež odišiel).

Kým doteraz sa marvelovky krútili prevažne okolo New Yorku (Avengers) a Los Angeles (Iron Man), Ant-Man si prvý raz vyskúša San Francisco. Mal by byť čiernym koňom univerza, nakoľko sa predpokladá, že Etapa 3 sa bude niesť v znamení Civil War, ktorá proti sebe postaví napríklad Tonyho Starka a Kapitána Ameriku. Na konci Etapy 3 by veľká časť pôvodných Avengers mala byť zničená a v Etape 4 by po nej oťaže prebrala mladá generácia. V čele s Ant-Manom.

............................................................................................................................