Stretnú sa Avengers so Strážcami?
Pondelok, 06 Október 2014 03:00

Zamyslenie sa nad tým, či je možné, aby sa raz stretol Groot s Thorom.

Pred premiérou Strážcov Galaxie to (napriek tomu, že Marvel dobre vie, čo robí, keďže má všetko detailne naplánované) ešte nemuselo byť isté na 100%. Ale po premiére jedného z najodvážnejších marveláckych riskov už áno: pokiaľ Marvel neurobí totálne amatérsku chybu, je stretnutie tímov Iron Mana a Star Lorda iba otázkou času, ničoho iného.

Marvel od prvého Iron Mana dôkladne prepája svety. Jednotlivé postavy sa navzájom poznajú a ak sa aj nepoznajú, skôr alebo neskôr sa spoznajú (ak dovtedy neumrú, ale v komiksových svetoch nie je ani to problém, vlastne by sa dalo povedať, že každá komiksová postava už aspoň raz zomrela). V Iron Manovi sa mihol Nick Fury a potom už to išlo šup na šup: Kapitán Amerika, Hulk, Čierna vdova, Hawkeye, Thor + podporné postavy (agenti Coulson a Hillová). Všetci sa potom stretli v Avengers (viac o prepojení). Práve sa nakrúcajú dvojka a Ant-Man. To všetko ale zapadá do „realistického“ marveláckeho univerza.

Strážcovia rozhodne nie.

Pred nimi sa v marveláckych tituloch objavili náznaky mágie, ale nakoniec boli popreté (až príliš realistická „pravá“ identita Mandarina). Už Thor ale naznačil, že marvelácke filmy sa odohrávajú vo svete, v ktorom k sebe patria ako najšpičkovejšie pozemské technológie, tak vesmírna mágia (napr. sa šepká, že v potenciálnom Iron Manovi 4 by sa Tony mohol zraziť s „ozajstným“ Mandarinom). A dvere, ktoré Thor poodchýlil, rozkopli Strážcovia dokorán. Vlastne možno tie dvere rovno vyvalili z pántov, zapálili a opekali si na tom špekáčiky.

Thor ukázal, že marvelácke univerzum počíta s množstvom rôznych iných svetov. Konkrétne padne číslo 9 (vrátane Asgardu a Zeme). Takže i keď sa pri pohľade na Starka a Rocketa môže zdať, že nemôže existovať nič odlišnejšie, po udalostiach zo Strážcov je spojenie všetkých svetov na spadnutie.

V bonusovej pasáži Avengers sa objavil mimoriadne mocný mimozemský zloduch Thanos. Priamo vo filme sa neobjavil, ale v špeciálnom okamihu po záverečných titulkoch áno: za mimozemskou inváziou v New Yorku, ktorú Avengers odrazili, stál práve on.

V marveláckych filmoch vystupuje viacero zázračných predmetov, napr. kocka v Kapitánovi Amerika alebo vajcový Orb v Strážcoch. Spolu tvoria sadu, s ktorou sa jej majiteľ stáva v podstate neporaziteľným. Thanosovi, ktorý je silný už bez nej, pochopiteľne ide o zozbieranie kompletnej sady.

S jedným z takých predmetov mal čo dočinenia aj Thor, ktorý (v dvojke) poslal verných, aby ho v potitulkovej scéne dali do bezpečnej úschovy Zberateľa v podaní Benicia Del Tora. Evidentne ide o nejednoznačnú postavu, ale nedá sa s istotu povedať, že je to Thanosov posluhovač. Naopak, skôr by som vsadil na to, že sa Zberateľ chce „urobiť sám pre seba“ (ako majiteľ celej zbierky by sa ostatne Thanosa báť nemusel...). Môže to byť celé ešte úplne inak, momentálne možno ani sám Benicio nevie, akým smerom sa jeho rola bude uberať v budúcnosti a či pôjde naozaj len o nepríliš dôležitú postavu, ktorá len vytvára chaos a nakoniec bude vyradená z hry ako nepodstatná šachová figúrka, ktorá tu bola iba na odlákanie pozornosti našej a pozornosti hrdinov, alebo sa časom prerodí v niečo viac. Osobne si myslím, že to Zberateľ ešte skomplikuje, ale je zrejmé, že Marvel robí ultimátneho hajzla z Thanosa, nie z „akéhosi“ Zberateľa. Minimálne do dôb Avengers 3, v ktorých sa pravdepodobne stretnú Avengers so Strážcami a Thanosa zrejme porazia, aby v nasledujúcej marveláckej etape mohol na post hlavného gaunera nastúpiť niekto nový. Pochybujem, že Thanos bude v ďalších tridsiatich filmoch, to by bola nuda, nikam by to neviedlo a nedávalo by to žiadny zmysel.

Thanos sa objavil aj v Strážcoch a hoci Ronanovi prisahal, že ak to pokazí, príde, Ronan to pokazil a Thanos (s hlasom Josha Brolina) neprišiel (ani v potitulkovej scéne, tam bol len utancovaný Groot a Káčer Howard). Je ale jasné, že jeho návrat je iba otázkou času a že len zberá všetky sily. V Avengers 2 bude protivníkom Avengers niekto iný a takisto Ant-Man nebude o Thanosovi, ale nejaké viac či menej nápadne narážky zrejme/možno budú. Každopádne sa predpokladá, že ako hlavný gauner sa objaví až v Avengers 3. V dvojke určite nie a „podružné“ marveláčtiny ho nie sú hodné. Marvel si ho necháva ako čerešničku na torte. Dokonca sa predpokladá, že Thanos by nemal mať žiadne extra zásadné slovo ani v Strážcoch 2. Avengers 3 prídu až po nich a zúčtovanie s Thanosom by malo byť práve v nich. V nich by teda mali dostať Avengers pomoc práve v podobe Strážcov. V podstate isté je, že v Avengers 2 k ich stretnutiu nedôjde, hoci určitý náznak veci budúcich by som nevylučoval. Avengers 3 uzatvoria Etapu 3 a Etapa 4 by mala byť o niečom úplne inom.

Strážcovia majú jasnú motiváciu. Sú to priatelia, ktorí držia pokope. Star Lord dokázal, že má morálne silnú osobnosť, Rocket to maskuje ešte dôkladnejšie, ale evidentne aj on je citlivý voči zlu a arogancii, Groot to nemusí dokazovať slovami, dokázal to obetovaním sa pre prežitie ostatných a o motiváciách Gamory a Draxa nemôže pochybovať nikto (Drax i Gamora prišli o svoje rodiny vinou Thanosa a nič na tom nemení ani to, že následne si Gamoru Thanos „adoptoval“).

Po udalostiach zo Strážcov je zrejmé, že Star Lord, Gamora, Rocket, Groom a Drax nie sú ľahostajní voči Thanosovi a vedia, alebo aspoň tušia, že je len otázkou času, kedy príde s ďalším vražedným plánom. No a tím okolo Iron Mana má v tomto tiež už dávno jasno. Stretnutie tímov je proste fakt na spadnutie. V polovici septembra Dave Bautista (Drax) potvrdil, že dostal pridané a podpísal zmluvu nielen na Strážcov 2, ale i Avengers 3. Takže asi tak.

............................................................................................................................