Zakliata Justice League alias Muž z ocele 2
Utorok, 13 August 2013 04:00

Článok o Justice League. Alebo skôr o Mužovi z ocele 2? Alebo skôr o novom Batmanovi? A čo tak Superman verzus Batman?

Vzhľadom na to, že v druhej polovici júla 2013 sa udalosti výrazne pohli dopredu, nastal čas uverejniť tento článok.

Upozorňujem, že obsahuje spoilery, ale bez nich to nejde.

Najskôr si vysvetlime základné univerzum, o ktorom bude reč.

Ako má Marvel Avengers (= skupinu slávnych komiksových super-hrdinov v jednom tíme zachraňujúcich Zem pred zlom rôznych podôb), tak má konkurenčný DC Comics Justice League (ďalej len JLG). Okrem iných sa v nej nachádza Batman, Superman či Green Lantern. Hoci všetci traja dostali minimálne jeden hraný celovečerný film a hoci konkurenční AVENGERS: POMSTITELIA boli gigantický miliardový trhák, vo Warner Bros. (ktoré má na dané postavy práva, ďalej len WBS) sa dlhé roky nedarilo pretlačiť JLG do výroby. Tomu je ale, zdá sa, definitívny koniec. A teraz akože vážne vážne vážne.

Snahy tu boli, o to pokoj. Kreslený seriál, animované videofilmy a malo by existovať aj nejaké (neoficiálne) porno. Ľuďom vo WBS samozrejme ale ide o „normálny“ hraný celovečerný film, v ktorom by sa bok po boku stretli všetky spomínané slávne postavy. Taký film by samozrejme stál obrovské peniaze, ale po AVENGERS: POMSTITEĽOCH je zrejmé, že diváci o veľkolepé komiksové tímovky stoja. WBS dlho hovorilo, že JLG bude a to dokonca „už“ v roku 2015.

Prvý náznak prišiel koncom novembra 2012. Vtedy Zack Snyder pod patronátom Christophera Nolana (BATMAN ZAČÍNA, TEMNÝ RYTIER, NÁVRAT TEMNÉHO RYTIERA) dokončoval nového Supermana alias MUŽA Z OCELE (s tvárou Henryho Cavilla z VOJNY BOHOV). Potvrdil, že v jeho filme (ktorý bude mať premiéru v roku 2013) podľa všetkého bude zakomponovaný zvrat, vedúci k JLG. Konkrétnejší nebol, no začalo sa tipovať, že by mohol mať cameo Bruce Wayne alias Batman.

Ten síce v závere Nolanovej trilógie zomrel (asi...), ale v skutočnosti vlastne zomrel (asi...) „len“ Bruce Wayne. Nie Batman. Batman ako symbol boja proti nespravodlivosti a kriminalite pretrval. Jeho novým predstaviteľom sa stal ex-policajt John „Robin“ Blake (Joseph Gordon-Levitt). WBS údajne v novembri začalo rokovať práve s Josephom o jeho možnom/prípadnom návrate/príchode do JLG.

Začiatkom decembra 2012 WBS potvrdzuje, že to myslí smrteľne vážne a JLG uvidíme v lete 2015.

Už začiatok februára 2013 ale WBS oznamuje, že napísaný scenár sa mu nepáči, prvá klapka tak skoro nepadne a očakávaná premiéra 2015 nebude. No v roku 2013 bude mať WBS v hre „aspoň“ MUŽA Z OCELE a ako sa dalo čakať, práve na základe jeho (ne)úspechu sa rozhodne o JLG. Zákerné? Zbabelé? Triezve? Ťažko povedať.

Na konci februára 2013 WBS plus mínus hotového MUŽA Z OCELE premietlo niekoľkým vyvoleným a tí tvrdia, že sa jedná o božský a skvelý zážitok, do ktorého dali Snyder s Nolanom to najlepšie zo seba (Snyder vizuálnu stránku, Nolan príbeh). Povzbudené a natešené WBS okamžite vyrukuje s informáciou, že najalo ľudí na napísanie dvojky. To bol ďalší dôkaz toho, že WBS nemieni nič riskovať a namiesto JLG si zaistí pevnú pôdu pod nohami ešte aspoň dvojkou MUŽA Z OCELE a potom sa uvidí.

Začiatkom marca 2013 sa ale objavila správa, že JLG nakoniec predsa len bude, o produkciu sa postará duo Zack Snyder a Christopher Nolan (Snyder režírovať už podľa všetkého nebude) a do úlohy Batmana sa vráti Christian Bale.

Začiatkom apríla 2013 pre zmenu vyhlasuje štúdio WBS, že reči o Nolanovi a Snyderovi sú pekné blbosti (už kvôli Nolanovej vyťaženosti, práve ho naplno zamestnáva ambiciózne sci-fi INTERSTELLAR).

Polovica apríla 2013. WBS tvrdí, že ak MUŽ Z OCELE zarobí veľké peniaze, dá zelenú JLG a režírovať bude Snyder. V tom čase sme už asi mali všetci podobných planých rečí plné zuby.

Jún 2013. Premiéra MUŽA Z OCELE. Síce v ňom v skutočnosti Batman nie je (ak nerátame jeho satelit), zato je to hit a dobrý film (recenzia). A už koncom júla 2013 je jasné to, kvôli čomu tento článok vznikol. JLG bude. Svojím spôsobom.

WBS stoplo akékoľvek špekulácie. Nasledujúcim filmom z DC univerza nebude JLG, ale MUŽ Z OCELE 2. To sa dalo čakať, pretože už pred premiérou „jednotky“ režisér vyhlasoval, že Superman ešte nie je „tým“ Supermanom, ktorý sa môže postaviť do čela JLG. So svojimi schopnosťami sa ešte len učí zodpovedne zaobchádzať, začína si ešte iba uvedomovať obrovské etické problémy súvisiace s jeho osobou a v neposlednom rade sa musí vyrovnať s tým, čo urobil Zodovi.

Lenže našťastie to bude komplikovanejšie a paradoxne MUŽ Z OCELE 2 tak úplne MUŽOM Z OCELE 2 nebude.

Ako to?!

Tak, že síce na jednej strane pôjde o pokračovanie, no na druhej sa Superman nestretne s nikým menším... než s Batmanom. Film sa podľa všetkého nebude volať MUŽ Z OCELE 2, ale skôr „Batman verzus Superman“ resp. „Superman verzus Batman“. Dá sa predpokladať, že spočiatku pôjde o vyhrotený vzťah, no na konci bude stáť dvojica, ktorá bude schopná držať pri sebe a umožniť tým vznik plnohodnotnej JLG. To ale poriadne predbiehame.

Vie sa, že do úlohy Supermana sa vráti Cavill, no to je asi tak všetko. A vlastne ešte niečo je isté: režírovať bude znova Snyder a Batmana si naozaj nezahrá Bale.

P.S. – Superman je prakticky nezničiteľný. Batman je normálny chlapík „len“ s vynálezmi, ktorého môže zastreliť niekoľko miliárd ľudí na svete. Ako bude vyzerať ich bitka? Bude Superman počas nej niečím oslabený?