Čo už sa vie o nových X-Menoch
Streda, 24 Apríl 2013 04:00

Objavia sa opäť James McAvoy a Michael Fassbender alebo dokonca Patrick Stewart a Ian McKellen? A čo Wolverine a iné cameo?

Štúdio 20th Century Fox v roku 2006 uviedlo do kín trojku X-MENOV s tým, že je to koniec. Skoro všetky dejové linky sa pod režijným vedením babráka Bretta Ratnera ukončili, mnohé dôležité postavy zomreli a niektoré, ktoré prežili, stratili svoje schopnosti (aj keď záverečné titulky naznačili niečo iné). Plus ich hereckí predstavitelia začali robiť problémy (Halle Berryová si účasť v trojke vynútila zväčšením priestoru pre nudnú Storm).

Foxovci by ale samozrejme boli blázni, ak by ďalej nevyužívali autorské práva na marvelácke komiksy a tak v roku 2009 vznikol spin-off najobľúbenejšieho člena tímu. Hugh Jackman si v ňom zopakoval rolu zúrivého adamantiového Kanaďana s účesom čudnejším, než väčšina účesov v kariére Christophera Walkena. Plus v roku 2011 pridal cameo v prequele X-MEN: PRVÁ TRIEDA (r. Matthew Vaughn). Momentálne dokončuje druhého „samostatného“ Wolverinea a aby ho nebolo málo, objaví sa aj v sequele prequelu X-MEN: PRVEJ TRIEDY.

Momentálne sa nevie, aký priestor by Wolverine mal mať. Teoreticky sa očakáva cameo. Na strane druhej, Foxovci sú si vedomí popularity danej postavy a jej herecký predstaviteľ jednak má Wolverinea rád a jednak má ešte dosť veľkú kondičku z druhého spin-offu. Bolo by teda škoda nezužitkovať ju, keď nevie, či mu na stole nepristane ponuka, ktorá od neho bude vyžadovať pribratie štyridsiatich kíl.

Ak by sa Jackman vrátil na veľkom priestore, samozrejme by žiadal väčší honorár ako za štek v „jednotke“ (jeho cena nedávno stúpla aj vďaka oscarovej nominácii za jeho výkon v BEDÁROCH). To by ale nemal byť problém, keďže je takmer isté, že film zarobí dosť na to, aby sa to Foxovcom oplatilo. Predsa len, PRVÚ TRIEDU na Wolverineovom/Jackmanovom mene postaviť rozhodne nemohli, keďže v nej bol 30 sekúnd.

Ale naozaj je úspech snímky až taký istý?

Ani nie!

Hoci totiž PRVÁ TRIEDA bola fajn, nakoniec (i vzhľadom na vysoký rozpočet okolo 160 miliónov dolárov) nezarobila toľko, koľko sa čakalo. I preto Foxovci tak dlho váhali, či do pokračovania vôbec ísť. Nakoniec sa rozhodli, že áno. Ale...

Ale „Prvá trieda 2“ vlastne tak úplne stopercentný sequel nebude. Pôvodne mal byť (mal sa točiť okolo atentátu na JFK), no i kvôli slabšiemu komerčnému ohlasu sa Foxovci rozhodli staviť na istotu a scenár by mal stáť na dvoch časových linkách. Prvá by sa mala odohrávať v minulosti a druhá v budúcnosti. Takže kým v prvej uvidíme Jamesa McAvoya a Michaela Fassbendera ako mladého Xaviera a Magneta, v druhej Patricka Stewarta a Iana McKellena ako starého Xaviera a Magneta. A vzhľadom na sci-fi tému nie je vylúčená ani spoločná scéna všetkých štyroch (hoci McAvoy koncom februára 2013 poprel, že k tomu dôjde).

Vrátiť by sa mali mnohé postavy a herci, či už z PRVEJ TRIEDY alebo z pôvodnej trilógie. Okrem už spomenutých je vraj istá Jennifer Lawrenceová ako mladá Mystique (herečka medzitým stihla získať Oscara za TERAPIU LÁSKOU) a Nicholas Hoult ako Beast. Plus samozrejme môžeme očakávať, že kým neuvidíme hotový film v kine, budeme každú chvíľu v rámci reklamnej kampane počúvať o ďalších a ďalších známych menách, ktoré v snímke dostanú aspoň cameo. Už teraz sa spomína takmer kompletné obsadenie pôvodnej trilógie; okrem Berryovej (ktorá je istá na 100%) aj James Marsden ako Kyklop (hoci v trojke zomrel), Anna Paquinová ako Rogue a Shawn Ashmore ako ľadový Iceman.

Minulú časť režíroval Vaughn a produkoval mu ju Bryan Singer (ktorý sériu spustil prvými dvoma časťami). Tentokrát si to prehodia: Vaughn bude produkovať a Bryan, ktorý v posledných rokoch nemá šťastie na úspešné filmy (SUPERMAN SA VRACIA, VALKÝRA), si vezme na starosti réžiu. Funkcií by obaja každopádne ale mali mať viac: Vaughn sa bude podľa všetkého tiež podieľať na scenári a Singer na produkcii.

Aj keď sa tipovalo, že dvojka by sa mohla volať „X-Men: Druhá trieda“, v skutočnosti sa podľa všetkého ustáli pracovný názov „X-Men: Days of Future Past“.

Začiatkom marca 2013 Singer (po premiére svojho vysokorozpočtového prepadáku JACK, ZABIJAK OBROV) vyhlasuje, že sa bude jednať o jeho doteraz najnáročnejší film a že primárne by sa dej mal odohrávať v 70-tych rokoch 20. storočia. Takže scény so „starými“ hrdinami by mali byť možno len na oživenie.

Premiéra v roku 2014. I kvôli tomu, aby sa stihla, od westernu JANE GOT A GUN v poslednej chvíli odstúpil Fassbender, čo viedlo režisérku Lynne Ramsayovú nedostaviť sa na nakrúcanie a byť okamžite vystriedanú. Ale to len tak na okraj.