Deppov rum
Komédia
Piatok, 11 November 2011 04:00

Trailer na komédiu s Johnnym Deppom THE RUM DIARY.

Stále sa čudujem, že už je na svete generácia, ktorá Johnnyho Deppa spoznala len pred ani nie desiatimi rokmi v PIRÁTOCH KARIBIKU (recenzia dvojky). Žiadny NOŽNICOVORUKÝ EDWARD, žiadna OSPALÁ DIERA, žiadne ČO ŽERIE GILBERTA GRAPEA, žiadna NOČNÁ MORA V ELM STREET ani ED WOOD. „Jump Street 21“ pokladá táto generácia za názov malinovky. Zostal len Sparrow... a Willy Wonka.

Pritom Depp bol prvú polovicu života čudným pavúkom z blbostí (V POSLEDNEJ CHVÍLI) a nezávislých snímok (MŔTVY MUŽ). Podával nenápadné výkony v malých filmoch ako DON JUAN DEMARCO. Generácia, plaviaca sa s ním len od dôb Čiernej perly, asi nebude veriť vlastným očiam, ak by omylom videla jeho režijný debut, BOJOVNÍKA s Marlonom Brandom.

Odpustite zdĺhavý a nudný úvod. Ale nestáva sa často, aby sa človek, ktorý za štvrtých PIRÁTOV KARIBIKU zinkasoval údajne takmer 60 miliónov dolárov, vrátil na pôdu malých lážo-plážo filmov, v ktorých nenosí dlhé vlasy, čudnú bradu ani dve kilá mejkapu. No skrátka preč je jeho hnusná variácia z TURISTU a na radu prichádza nahladko oholený takmer-päťdesiatnik, vyzerajúci však o desať rokov menej. Takto obyčajne posledný raz vyzeral v roku 2004 v Hľadaní Krajiny-Nekrajiny (no dobre, možno ešte vo VEREJNÝCH NEPRIATEĽOCH/2009).

Depp to však dal – skutočne po tom, čo sa tento rok stal gigantický hit z neveľmi vydarených štvrtých PIRÁTOV KARIBIKU, sa Depp v kinách objaví v netrikovom, civilnom a dialógovom filme podľa románu amerického spisovateľa Huntera S. Thompsona. S ním mal prvú skúsenosť už v r. 1998, keď ho v svojráznom STRACHU A HNUSE V LAS VEGAS režíroval Terry Gilliam. Zdá sa, že tentoraz pôjde predsa len o čosi normálnejší film (Thompson medzitým umrel, v roku 2005), i keď o bizarné nápady zrejme núdza nebude. Depp stvárni novinára, prichádzajúceho na Kubu, film však podľa všetkého nebude mať žiadny „extra konkrétny“ dej, ale bude skôr atmosférickým svojráznym zlepencom príhod, náhod, postáv, románikov a udalostí (viď. Bukowského FAKTÓTUM).

Ale nebojte sa, zasa až také horúce to s tou nezávislosťou nebude – THE RUM DIARY mal takmer 50-miliónový rozpočet, z toho by malo ísť na Deppovo konto minimálne 15 miliónov. Dolárov. Amerických.

Film režíruje podľa vlastného scenára Bruce Robinson (bol nominovaný na Oscara za scenár THE KILLING FIELDS, ale tiež nakrútil snaživo priemerný triler JENNIFER 8 s Andym Garciaom) a v podporných rolách uvidíme Aarona Eckharta (Harvey Dent z TEMNÉHO RYTIERA a veliteľ zo SVETOVEJ INVÁZIE), Richarda Jenkinsa (oscarová nominácia za NEPOZVANÉHO HOSŤA) a Giovanniho Ribisiho (TAKMER DOKONALÝ ZLOČIN, Phoebin brat z „Priateľov“). Depp film zároveň produkuje.