Pofajčíme, uvidíme (60 %)
Komédia
Streda, 24 Jún 2009 14:28

Videli ste bláznivú mládežnícku komédiu Hej, kámo, kde mám fáro? a páčila sa vám? V takom prípade sa tešte, lebo režisér Leiner sa vrátil s niečím podobným. Alebo lepším?

Hrdinami filmu sú dvaja sympatickí a inteligentní mladíci (Kal Penn a John Cho) s dobrým vzdelaním a zrejme i slušným príjmom, akurát že im všetci naokolo robia problémy a v zamestnaní ich zneužívajú. Alebo sami mrhajú talentom a namiesto toho radšej fajčia trávu. I v týchto „stavoch“ sú to ale sympatickí a obyčajní chalani, ktorým sa proste len „príliš nedarí“. Kvôli chuť vzbudzujúcej televíznej reklame sa raz v piatok večer rozhodnú, že si zájdu na hamburger do reštaurácie White Castle (naozaj existujúca sieť reštaurácií). Lenže v meste už žiadna nie je (predtým sa ale dozvedia, čo všetko sa dáva ako prísada do jedla). No sú takí hladní, že sa rozhodnú vybrať sa autom do najbližšej. A to nemali robiť...

Cestou narazia na celú sortu šialených a čudných postavičiek (Extrémisti, „zvláštny hipík“) a dostanú sa do epicentra množstva bizarných situácií (mýval). Tvorcovia našťastie chápu, že väčšinou je vtip najvydarenejší, ak ho prenášajú s vážnou tvárou, preto o absurdné takmer až Monty Python pasáže nebude núdza („Aha, tamtí dvaja vyzerajú presne ako my.“ alebo „Marihuana zabíja!“). Hrdinovia navštívia nielen univerzitu (srač*ková bitka), extrémne, ale fakticky akože riadne extrémne rasistickú policajnú stanicu i hororovú pasáž á la TEXASKÝ MASAKER MOTOROVOU PÍLOU („Ale keď ste už tu, dáme si štvorku.“). Dočkáme sa stretnutia východoázijských študentov, nafetovaného geparda a možno uvidíte prsia Katie Holmesovej (ale možno aj nie).

Snímka POFAJČÍME, UVIDÍME je po finančnej stránke lacná, ale komédie nikdy neboli drahé a oveľa viac záležalo na scenári. Uvidíte však i známejšie (nie známe. Známejšie) tváre. Napríklad Anthony Anderson ako obsluha reštaurácie („Našepkám vám. Zvieracím semenom.“). Fred Willard ako Dr. Willoughby („No a čo, že mám talent na lekársku vedu, mám aj obrovského vtáka a predsa nerobím porno.“). Ryan Reynolds ako homosexuálna zdravotná sestra. Jamie Kennedy s fúzmi ako Muž močiaci v lese („Čo ty si, nejaký pán lesa?!“). Vrcholom kastingu je Neil Patrick Harris ako Neil Patrick Harris („Rýchlejšie chalani. Strácam erekciu.“), aj keď pre mňa to bol predsa len skôr neznámy Sandy Jobin-Bevans ako poručík Palumbo („Nemal by si provokovať policajta, ktorý ti môže dať pokutu.“). Ale o hviezdach v komédii platí to, čo o rozpočte: ak je dobrý scenár, ide to bez nich.

Neviem, či je POFAJČÍME, UVIDÍME film o extrémistoch (a o tom, akí v skutočnosti citliví sú), životnej láske alebo je to reklama reštauráciám White Castle. Zato viem, že od prvého pozretia som si ho takmer zamiloval. Vždy, keď ho vidím, obklopí ma príjemná atmosféra. A ako hovorí Roger Ebert – na to tu filmy sú. Neviem, či je to „100% huličská komédia“, ako tvrdí reklama, trávu nefajčím, ale viem, že som sa bavil takmer na 80%, že v roku 2008 vznikla dvojka a trojka dodnes nevznikla len preto, že Penn robí kariéru v Bielom dome.

P.S. Cho i Penn sa v nasledujúcich rokoch objavili v seriáli „Dr. House“: Cho ako pacient so sadomaso sklonmi, Penn ako jeden z jeho „žiakov“.

- HAROLD & KUMAR GO TO WHITE CASTLE, USA/Nemecko/Kanada 2004, cca 88 minút

Réžia: Danny Leiner. Scenár: Jon Hurwitz, Hayden Schlossberg. Kamera: Bruce Douglas Johnson. Hudba: David Kitay. Strih: Jeff Betancourt. Hrajú: John Cho, Kal Penn, Ryan Reynolds, Fred Willard, Bernie Mac, Neil Patrick Harris, Jamie Kennedy a ďalší

Prosíme, využite anketu na hodnotenie filmu, nie recenzie. Ďakujeme za pochopenie a prajeme príjemne hlasovanie.