Blbý a blbší 2
Komédia
Pondelok, 14 Júl 2014 03:00

Trailer na pokračovanie Blbého a blbšieho s Jimom Carreym a Jeffom Danielsom.

V roku 1994 predstavoval hit Blbý a blbší zjavenie. Splaškový humor, brutálna réžia bratov Farrellyovcov a drastický kasting v čele s Jeffom a Jimom.

Kým Jeff bol v tom čase zavedenou hereckou značkou (paradoxne ale za vážne úlohy – Cena za nežnosť, Nebezpečná rýchlosť, Mäsiarova žena, Arachnofóbia), Kanaďan Jim predstavoval neriadený a originálny zjav, vďaka čomu sa stal jednou z najväčších hviezd desaťročia. Z trónu komediálnej hollywoodskej mega-hviezdy úspešne zosadil „osemdesiatkového“ Eddieho Murphyho a všetko, v čom hral, sa premenilo na zlato (Batman navždy, Ace Venturovia, Maska). Samozrejme, vrátane Blbého a blbšieho. No napriek jeho ohromujúcim tržbám neprišiel sequel. Iba animovaný seriál a v roku 2003 prequel (v ktorom Jim a Jeff nemali ani len cameo).

To sa však zmenilo, keď sa nedávno roztočili kamery a Farrellyovci sa spolu s Jimom a Jeffom vrhli na plnohodnotné pokračovanie. Počkali si na tento rok, teda na pekne nostalgické 20-ročné výročie. Jim rád na dvojku kývol, pretože dnes ani omylom nie je tam, kde bol v zlatých 90-tych rokoch. Nedokázal totiž udržať vysokú latku a odvtedy síce hral vo výborných dramatických záležitostiach Truman Show, Simon Birch, Majestic, Večný svit nepoškvrnenej mysle a Muž na Mesiaci, avšak po komerčnej stránke dané snímky plus mínus vyhoreli a jeho hviezda začala rýchlo upadať.

Nečudo, že sa pokúsil zachrániť si kožu návratom ku komédiám. Začiatkom konca bol zúfalý Cable Guy z roku 1996. Potom prišiel posledný záchvev v podobe trháku Brada Silberlinga Rad nešťastných príhod (2004), no po ňom už to šlo šup na šup: Číslo 23, Pán Popper a jeho tučniaci, Kick-Ass 2 a Neuveriteľný Burt Wonderstone. Jim starol a dostával sa do pozornosti médií najmä prostredníctvom bulváru (psychické problémy, vzťahové problémy). Keď sa minulý rok mihol v dvojke Správara, niektorí sa pýtali, kto to je.

Jeffovi zachránilo kožu to, že už pred Blbým a blbším bol pokladaný za dramatického herca. Takže sa v pohodičke preladil na pôvodnú notu a vrhol sa na vydarené roličky v snímkach ako Všade dobre, prečo byť doma? alebo Dobrú noc a veľa šťastia. Dnes už mu ťahá na šesťdesiatku a hoci je stále vo forme (zaujímavý mafiánsky výkon v sci-fi Looper), hviezdou nie je a už zrejme ani nikdy nebude.

Farrellyovci naopak klesli ešte hlbšie, ako Jim. Králi bowlingu, Ťažko zamilovaný, Bratia ako sa patrí. Nevydarené a nevtipné prepadáky je škoda obsiahlejšie komentovať.

............................................................................................................................

Môj FB profil.