Správar 2 - Legenda pokračuje [6O %]
Komédia
Štvrtok, 15 Máj 2014 03:00

Recenzia pokračovania komédie s Willom Ferrellom.

Prvý HLÁSATEĽ SPRÁV: PRÍBEH RONA BURGUNDYHO (ďalej HS:PRB) vznikol v roku 2004. Teda v období, keď bol veľký divácky záujem o Frat Pack. Pokiaľ neviete, čo je to Frat Pack alebo ste HS:PRB nevideli, nemá zmysel pozrieť si dvojku. V USA sa však jedná o kultovú legendu, ktorá v našich končinách síce kvôli niektorým „zasväteným“ americkým vtipom možno nenájde veľké pochopenie, ale i tu sa nachádza pomerne dosť divákov, ktorí HS:PRB zbožňujú a dávajú mu 80 - 100%.

Hoci patrím medzi nich, informácia o vzniku sequelu ma nechala chladným. Výsledok má až dve hodiny a prvých 30 minút mi pripadalo poriadne rozpačitých. Potom sa to ale rozbehlo a miestami som sa solídne bavil. Tých prvých 30 minút si neviem vysvetliť, keďže neskôr je to dobrá komédia s pár hluchými miestami. Ako keby sa dvojka nakrúcala chronologicky a kým herci a režisér vnikli do postáv a príbehu, nejaký čas to trvalo. Inak si nevtipný a čudný začiatok neviem vysvetliť. „Zaručene vtipné“ momentky sú v lepšom prípade nudné (netopiere, mačiatka), v horšom o ničom (delfíny).

Našťastie, po tridsiatich minútach sa to rozbehne a hoci to kvôli mohutnej minutáži má ďaleko k svižnosti, začal som sa baviť (autopilot v karavane, Brickov pohreb). Občas som dokonca nečakane vyprskol do smiechu (neslušná večera u slušných Afroameričanov, zákonne zmenené meno).

Zo zábavy ma paradoxne vytrhávalo prílišné lipnutie na HS: PRB. Aj v dvojke sa musela objaviť hra na flautu, prípadne alternatívy k legendárnym nápadom HS: PRB (namiesto parfumov kolekcia kondómov, Baxter tentokrát Rona nezachráni pred medveďom, ale pred žralokom...). Vrcholom je finále, v ktorom sa opäť dočkáme vojny moderátorov. Tá nie je vtipná ako tá v HS: PRB, pritom je v nej oveľa viac hviezd. To dokazuje, že kvantita nerovná sa kvalita. Síce na to poukazuje aj Will („Mediálny trh je presýtený!“), ale to nič nemení na fakte, že keď sa minule proti sebe postavili Ferrell, Vince Vaughn, Luke Wilson, Tim Robbins a Ben Stiller a keď Brick hodil vidly a následne mu bolo poradené, aby sa teraz radšej nejaký čas neukazoval na verejnosti, bola to šupa. Tu som sa občas pousmial a snažil som sa rýchlo si spomenúť, na akú slávnu tvár sa práve pozerám. Mal som tip, že šéfa britského tímu hrá Sacha Baron Cohen a šéfku francúzsko-kanadského Marion Cotillardová, no potom som to zavrhol. Ale vážne to boli oni. Kristen Dunstovú som nespoznal vôbec. Tiež som mal čo robiť, aby som si dal dokopy všetky súvislosti (Liam Neeson - John C. Reilly – GANGY NEW YORKU). Vyložene ma pobavila len Brickova zbraň z budúcnosti a hláška „Ale Minotaur nie je história, Minotaur je mytológia!“. Je to zvláštne, pretože v tejto scéne sa okrem už spomenutých vyskytuje ešte Harrison Ford, Jim Carrey, Greg Kinnear, Will Smith a Vaughn (lebo obyvatelia San Diega držia spolu).

Všetci zostarli, najviac ale Ferrell. Jasné, že zostarol. Jasné, že pribral. Už menej jasné ale je, že vekom a kilami stratil nemalú časť svojej vyhlásenej improvizácie. Som presvedčený o tom, že mnohé vtipy vznikli priamo na pľaci. Ide o to, že kým v predchádzajúcich Willových filmov improvizácia stvorila nezabudnuteľné hefty, tu som sa len znudene pozeral na chlapíka, ktorý sa pokúša zaujať v skrachovanej polnočnej televíznej šou, príliš mu to nejde, nikdy sa tým nepreslávi, po pár rokoch to vzdá a nakoniec skončí ako majiteľ benzínovej pumpy. Je to zvláštne, pretože neviem o tom, že by Will mal problémy s drogami alebo alkoholom, takže skutočne netuším, čo sa postaralo o to, že jeho improvizácia je taká slabá. Veď ešte v PR(E)DVOLEBNÝCH SĽUBOCH bola na vysokej úrovni a to bol iba rok 2012...

Humor je miestami až príliš absurdný a to tak, že už ani nie je vtipný, ale skôr ťažkopádny (Brickova frajerka).

Víchor z plachiet Willovi berie maniakálny Carell. Je to čudné, že to hovorím, lebo hoci ho mám na jednej strane rád, na druhej sa mi vo väčšine snímok nepáči (viem, je to čudné...). Teraz si ale v značnej miere kradne 50-miliónový film pre seba. Dole klobúk pred Farrellom, že mal odvahu postaviť si do „svojho“ filmu komika s takými výraznými improvizačnými sklonmi.

Inak, dosť dlho som rozmýšľal, aký úžasný neznámy začínajúci herec hrá rolu Freddieho, ktorý naverbuje Rona do nového tímu. Z psychopatického úškrnu som tipoval mladší klon Jacka Nicholsona, preto som bol prekvapený, keď som si po dopozeraní na nete zistil, že „len“ Dylan Baker. Tak čo myslíte. Sú psychológovia telepati?

Anchorman 2: The Legend Continues, USA 2013, cca 119 minút

Réžia: Adam McKay. Scenár: Adam McKay, Will Ferrell. Hudba: John Nau, Andrew Feltenstein. Kamera: Patrick Capone, Oliver Wood. Hrajú: Will Ferrell, Paul Rudd, Steve Carell, David Koechner, Christina Applegateová, James Marsden, Greg Kinnear, Harrison Ford, Sacha Baron Cohen (cameo), Jim Carrey (cameo), Liam Neeson (cameo), Kirsten Dunstová (cameo), Fred Willard, Vince Vaughn (cameo), John C. Reilly (cameo), Dylan Baker, Will Smith (cameo), Marion Cotillardová (cameo) a ďalší