Kozí ľudia - Bude dvojka?
Knihy
Pondelok, 25 November 2013 02:59

Ako som napísal v predchádzajúcom článku, záver „Kozích ľudí“ bude relatívne otvorený. No určite nie kvôli tomu, aby som v roku 2014 prišiel s dvojkou. Žiadna dvojka v roku 2014 nebude a skoro určite nebude ani v roku 2015. Nemám z nej napísanú ani čiarku a hoci mám v hlave zopár nápadov, žiadny nie je super. Podľa mňa je téma na najbližšie roky vyčerpaná. Pôjdem do toho iba ak pre mňa bude predstavovať výzvu. Momentálne dokončujem nové dva romány, takže minimálne do decembra 2015 by ste naozaj mali mať od Kozatcov svätý pokoj. Poviedku nevylučujem, ale tiež z nej nemám napísanú ani čiarku a ak bude, čo skôr nebude ako bude, malo by sa jednať o spin-off nesúvisiaci s hlavným dejom románu.

Musím byť úprimný. Keď som „Kozích ľudí“ dopísal, bol som presvedčený o tom, že pokračovanie nikdy nebude. Teraz už si tým taký istý nie som. To univerzum na to má, ale treba s ním narábať veľmi opatrne, lebo sa môže zvrhnúť na béčkarskú hororovú sériu á la „Pach krvi“. A to by som nechcel. Už pri písaní „jednotky“ som sa musel poriadne krotiť, aby sa nejednalo o bezduché béčko. I keď sa určite nájdu čitatelia, ktorým to napriek tomu ako béčko bude pripadať.

Možno mi mnohí nebudú veriť. Budú tvrdiť, že to nemá koniec, že je to evidentne ustrihnuté v polovici ty bastard a že dvojku určite už mám v šuplíku.

Nemám. Takto som to napísal, takto som to dokončil a takto je to hotové. Ak by som napísal pokračovanie, je pravdepodobné, že by som nepokračoval tam, kde som skončil. Pre mňa je táto kniha uzavretá. Pre mňa ako spisovateľa, ktorý túto knihu napísal, nie je v roku 2013 dôležité, čo Koko našiel, čo následne našiel Dabrik a ako skončil Chlap v kožuchu. Sú to pre mňa podružné veci.

Môžem vás uistiť, že moja fantázia nekončí pri tejto knihe a jej dvadsiatich pokračovaniach. Mám nápady na úplne iné príbehy. Ale, ako som naznačil v jednom z minulých článkov, Kozatci v nich budú prítomní vo forme rôznych odkazov.

Nasledujúce romány totiž patria do univerza Nočnej sovy.

Kozí ľudia vyjdú ako e-kniha 24. 12. 2013 za 3 eurá.

............................................................................................................................