Kozí ľudia - Dej a postavy
Knihy
Pondelok, 04 November 2013 02:59

............................................................................................................................

DEJ:

1945, slovensko-moravské pohraničie. Vojna! Pod majestátnou Javorinou blúdia desivé legendy o jej pôvodných obyvateľoch – Kozích ľuďoch. Mužov a deti unášajú kvôli mäsu a ženy kvôli páreniu.

Malého Kuba, žijúceho hlboko v hore s otcom-poľovníkom, nič z toho netrápi. To sa ale zmení príchodom surového plukovníka wehrmachtu a jeho dlhoročného nepriateľa, sovietskeho partizánskeho veliteľa. Do príšerného príbehu, plného bolesti a nezmyselného násilia, následne zasiahne ďalšia tunajšia až príliš reálna legenda – primitívny pedofilný odľud, pre ktorého sa les stal domovom.

Súčasnosť. Rovnaké miesta, iná doba, iní hrdinovia. Úspešný mladý slovenský hororový spisovateľ v sprievode skúseného lovca zvierat vyráža do hlbokých podjavorinských lesov, v ktorých mu ktosi v minulosti uniesol ženu s deťmi. Súvisí s tým už zabudnutá legenda o Kozatcoch? Nájde svoju rodinu? Alebo smrť?

Román nie je pre vysokú mieru násilne, vulgárne a sexuálne zafarbených scén vhodný pre maloletých čitateľov a citlivé povahy.

POSTAVY:

Wilhelm Kanocz Nekompromisný plukovník wehrmachtu opúšťa ženu a dvojičky a na Hitlerovu osobnú žiadosť odchádza na Slovensko, vyriešiť miestnu komplikovanú pohraničnú situáciu s partizánmi a ilegálnymi prechodmi slovensko-moravskej hranice. Husto zalesnená oblasť však nedávno už záhadne zožrala jeho staršieho brata, po ktorom sa zľahla zem. Kanocz, expert na mučenie vojnových zajatcov, čoskoro pochopí, že partizáni budú jeho najmenším problémom. V deji vystupuje aj jeho pravá ruka, mladý desiatnik König.

Strýco Ivan Všetci pod Javorinou mu hovoria Strýco, ale nikto presne nevie prečo. On sám pre zmenu presne nevie, či je skôr slovenským alebo nemeckým špiónom. Nadíde raz deň, keď preňho začne byť rodným jazykom nemčina?

Kubo Ďuriš Prvý raz sa s ním stretávame ako s dieťaťom, následne ako s dospievajúcim chlapcom. Žije izolovane v horárni pri vodopáde uprostred hôr so svojím otcom – horárom a starostlivou mamou. V poslednom čase ho ale z lesa sleduje zákerné zlo. V deji okrem jeho rodičov a psa na menšom priestore figuruje aj jeho platonická láska Hana Gregušová.

Dibrov Skutočná historická postava, ale narábal som s ňou ako som uznal za vhodné. Iľja Dibrov prišiel, aby na Javorine pomáhal partizánom v boji proti nemeckej presile. No postupne začne „počuť hlas lesa“. Zdá sa totiž, že v skutočnosti je jeho poslanie úplne iné. Situáciu mu komplikuje aj Kanocz – s ním má totiž dávne nevybavené účty. Kanocz ho v minulosti pripravil o všetko, čo miloval. V príbehu je jeho pravou rukou mladý partizán Juro Vojtko.

Kozí ľudia Legenda podjavorinského kraja. Napoly capy, napoly ľudia. Môžu dosiahnuť až výšku troch metrov. Mužov a deti unášajú kvôli mäsu, ženy kvôli splodeniu potomka. V pradávnej histórii kraja boli váženými obyvateľmi lesa, no v posledných desaťročiach ich čoraz mocnejšie ovláda hlad a beštialita. Sú smrteľne nebezpeční, ukrytí vysoko v lesoch Javoriny. Dole schádzajú prevažne v zime, keď napadne veľa snehu a v horách je málo prirodzenej stravy.

Miron Mihai Pôvodom Rumun. V minulosti cestoval na koči Javorinou s rodičmi, no v noci ich napadla svorka na smrť vyhladovaných diviakov. Vtedy ešte malému Mironovi sa podarilo ako jedinému prežiť. Možno mal ale radšej zomrieť. Nedokázal nájsť cestu von z lesa a keď to neskôr dokázal, už nemal záujem o návrat do civilizovaného sveta. Po desaťročiach, strávených v lesoch, pripomína skôr zviera, než človeka. Rád unáša dievčatká a znásilňuje ich. V poslednom čase si ale primitívny úchylák brúsi zuby na Kuba. Až taká jednoduchá obeť to ale nebude.

Jozef „Koko“ Koločány Úspešný mladý hororový spisovateľ, jeden z členov tzv. Novej generácie. Na Javorine mu v minulosti ktosi za tajomných okolností uniesol ženu a dve deti. Dodnes sa nenašli. Koko sa vyberá na staré miesto činu a vnorí sa do lesov, aby raz a navždy našiel odpovede na svoje desivé otázky. Pomocnú ruku mu podáva Miloš Gavlač.

Miloš Gavlač Skúsený safari lovec a expert na zvieratá.

Michal Dabrik Úplne vedľajšia až pre dej nepodstatná postava, s ktorou ale v budúcnosti mám veľké plány, z nich niektoré už sú zhmotnené v šuplíku. Zakladateľ tzv. Novej generácie – teda generácie slovenských prevažne hororových spisovateľov a básnikov narodených okolo roku 1981. Ich vodcovská osobnosť, zakladateľ spriazneného vydavateľstva Denná sova. V posledných rokoch sa utiahol do svojho špecifického baru Nočná sova, kde ťahá čoraz mocnejšie za nitky v slovenskej politike a podobne.

Kozí ľudia vyjdú ako e-kniha 24. 12. 2013 za 3 eurá.

Kozí ľudia - Pozvanie na román

Môj profil na Facebooku