Jazero smrti (20 %)
Hixploitation
Piatok, 02 Júl 2010 05:35

Recenzia na britské hixploitation JAZERO SMRTI.

Text obsahuje spoilery. Ak ste film nevideli alebo vám to nie je jedno, prestaňte čítať.

Párik (ďalej len ONI) tridsiatnikov si vyrazí (spomeňte si na VYSLOBODENIE) k jazeru, ktoré tu už o chvíľu nebude (kvôli stavbe). Hoci je obrovské, PRÁVE NA ROVNAKOM METRI ŠTVORCOVOM sa náhodou nachádzajú výrastkovia z neďalekej dediny. Hajzlici sa do NICH okamžite pustia: mužovi vynadajú, žene ukážu penis a následne na oboch nahuckajú svojho hnusného šialeného psa. Následne IM ukradnú auto a v lese ICH ním takmer zrazia, keď sa párik pokúša získať vozidlo naspäť. Keď ONI hajzlikov v lese vypátrajú pri večernom ohni (namiesto toho, aby peši zdrhli, kým sa ešte dá, veď ak mi niekto ukradne auto a chce ma ním zraziť uprostred lesa, asi sa s ním nedá normálne komunikovať), konflikt medzi oboma skupinkami sa vyhrotí a hnusný pes JEHO rukou zomiera. Následne ON zahodí dýku (ktorou psa konečne zabil), začne sa OSPRAVEDLŇOVAŤ a túži evidentne skapínajúce zviera ZAVIEZŤ K VETERINÁROVI. Vodca výrastkov (ktorému psisko patrilo a ktorý teraz plače nad jeho telom) IM hodí kľúče od ukradnutého auta. ONI si kľúče vezmú, nasadnú a keď naštartujú motor, vodca začne kričať „Chyťte ich!“. PREČO im hádzal kľúče? Aby im dal náskok? Chápem, že ak robím film o konflikte medzi dvoma skupinami, musí dôjsť aj na samotný konflikt. Prečo ale tak hlúpo?

Namiesto toho, aby ONI zaradili spiatočku a hajzlikov zrazili, ON túruje motor ako na diaľnici, hoci sú nielen uprostred lesa, ale uprostred NOČNÉHO lesa. Následne to zaparkujú „prekvapivo“ rovno do stromu a tvrdý náraz spôsobí, že konár inkriminovaného stromu prerazí čelné sklo a JEHO prirazí k sedadlu tak, že sa vôbec nemôže hýbať. Keďže hajzlici sa k autu blížia, ON dá JEJ svoj mobil a povie, aby utiekla a zavolala pomoc..

Kým ONA uteká, ON sa nechá hajzlikmi uniesť. Pritom by bolo logické, aby, hoci zranený, siahol po asi dvadsiatich predmetoch (ktoré zo zákona musia byť v kufri auta) a použil ich ako zbraň. V každom vozidle by mal byť zdvihák (aj hrdina ho má. V jednej scéne ho vidíme.), ale ON sedí a čaká. Už kebyže vezme kľúč od zapaľovania a v nečakanej chvíli ho najbližšiemu hajzlikovi bodne do oka. Ale nie. Kdeže. To by sme chceli inteligenciu.

Čo medzitým robila ONA? Nič. Mala mobil (pravdepodobne aj signál), ale radšej sa ukryla pod vonkajšie korene stromu. Strih. Ráno. Dobré ráno, stará mama. Žena vylieza spod koreňov a STÁLE NIKOMU NEVOLÁ. Radšej ide k autu (prečo preboha?) a je ZASKOČENÁ, keď neďaleko nájde hajzlikov, ktorí PRÁVE TERAZ začínajú JEHO mučiť (hoci od únosu zrejme ubehli HODINY).

A to som nielenže poukázal len na zopár logických prehmatov, ale nedostal som sa ani do polovice filmu. Ďalej takto však nemá zmysel pokračovať. JAZERO SMRTI kilá ďalších blbostí. Napríklad každý, kto bol aspoň raz v lese, vie, aké ľahké je stratiť sa v ňom. Nech sa však ONA pohne KAMKOĽVEK, takmer vždy JU hajzlici nájdu. Nájde niekoľko úkrytov (chatka, smetiak...), no hajzlici sú najneskôr o 5 minút pri úkryte, hoci okolo je CELÝ LES. Tommy Lee Jones v ŠTVANCOVI bol oproti týmto deckám neschopný amatér. A to radšej ani nekomentujem scénu, v ktorej ONA bez jediného zvuku behom piatich sekúnd VYSKOČÍ na 3 metre vysokú strechu búdy, pričom nikde nie je REBRÍK.

Strih. Hajzlici JU upaľujú zaživa. Oheň spáli lano, ktorým je zviazaná. Vstane, vezme fakľu, poleje zem piatimi litrami benzínu a hodí tam fakľu. Rozhorí sa troška väčší oheň. Namiesto toho, aby ho hajzlici OBIŠLI, začnú po NEJ kričať, aby sa vrátila, lebo ak sa nevráti, upália chlapca, ktorého náhodou (wow, to je náhoda!) našli v lese (!?) a ktorého ONA videla dvakrát v živote (a z toho raz ju škaredo podrazil). Keďže sa ONA nevráti, hajzlici chlapca zapália. V podstate to už začína byť trápne...

Po hodine a deviatich minútach ONA jedného z hajzlikov zabije, ale hneď nato začne plakať a kriesiť ho, lebo sa ukáže, že to bol najnevinnejší z nich. To si už niekto evidentne robí z diváka srandu.

ONA sa konečne dostane z lesa na cestu. Hoci panuje hlboká noc, nebráni to tomu, aby pri NEJ o 30 sekúnd zabrzdilo auto s chlapcom. Ako sa počas jazdy ukáže, je to starší brat hajzlika, ktorého ONA zabila.

Keď sa žena vyvlečie aj z tejto šlamastiky, krvavá a polámaná sa dostane na oslavu v mestečku pri dotyčnom jazere. Políciu nikto nevolá. Načo - stačí, že JEJ vatovými tampónmi prítomní oslavujúci utrú krv z mihalníc, nie? O minútu zisťujeme, že v skutočnosti sa dostala práve do domu OTCA vodcu hajzlikov!!! Keď príde vodca hajzlikov domov a otec zistí, čo jeho syn vyviedol, nakáže synovi ísť do izby a JU zabije. Syn medzitým z mobilu maže videá, ktoré si nakrúcal na mobil. Počuje z kúpeľne JEJ smrteľný krik. Umenie!

Líčenie obyvateľov mestečka ako satanské stvory je až úsmevné (alkoholizmus, násilie v rodine).

ONI v úvode počúvajú v autorádiu debatu o „detskom násilí“. To je náhoda!

Tiež by som povedal, že keď už chcel byť režisér odvážny, mal hrdinku nechať znásilniť.

Chvíľu som sa pýtal „Nepreháňaš to? Veľa filmov má zlý scenár a nie sú to vyložene odpadové filmy.“. Potom som si priznal, že v JAZERE SMRTI nie je dobré NIČ. Herecké výkony? Kde? Od páriku sa očakáva bozkávanie a kričanie. Decká - nesympatickí fagani, ktorým prajete smrť (s hereckým výkonom to nemá nič). Gore? Trápne. Príroda? Jeden panoramatický záber na jazero uprostred lesov, štrková pláž ako na Zelenej vode a zopár stromčekov. Plus nelogické kraviny každú minútu. Humus.

Eden Lake, Veľká Británia 2008, cca 91 minút

Réžia a scenár: James Watkins. Kamera: Christopher Ross. Hudba: David Julyan. Hrajú: Kelly Reillyová, Michael Fassbender, Finn Atkins, Jack O'Connell, Bronson Webb, Thomas Turgoose, Tara Ellisová, Alyssa Cooperová, Thomas Gill a ďalší