PREVIEW Centurion
Historický film
Streda, 17 Február 2010 07:11

Brit Neil Marshall je nepredvídateľný režisér, ktorý môže nakrútiť blbosť i totálnu špicu. Ako sa od Psích vojakov prepracujete k Pádu do tmy a od neho k Súdnemu dňu a produkcii Pádu do tmy 2? Musíte chcieť.

Historický dobrodružný krvák Centurion budil dobrý dojem; osobne som tipoval, že sa bude jednať o kvalitný film pre každého, komu sa zdal oscarový Gladiátor precenený a Snyderova masakra 300 nedocenená. Zdalo sa mi, že Marshall našiel zázračnú zlatú strednú cestu. Potom vyšiel trailer.

Hoci to zo začiatku vyzeralo na podobnú kravinu, aku Súdny deň (výraz „kravina“ v tomto prípade berme ako terminus technicus), fotky a trailer sľubujú relatívne „vážnu“ nakladačku, hoci táto nakladačka s biednym scenárom (zdá sa, že od určitej chvíle sa bude v podstate len utekať) naozaj troška pripomína Súdny deň (ale, zdá sa, Súdny deň bez humoru).

Príbeh je zaujímavý, hoci neoriginálny (pripomína Údolie tieňov a Čierneho jastraba zostreleného): čo sa stane, ak ste v roku 117 nášho letopočtu rímsky legionár, ktorý je so svojou rotou rozprášený (napriek tomu, že to mohol čakať) na krvavé franforce uprostred neľútostných hôr stokrát väčšou barbarskou piktskou presilou a s hŕstkou preživších musí v krásnej, no drsnej, prírode bojovať o život? Dole priložený trailer pripomína na celovečerný film predĺženú scénu z Mannovho Posledného mohykána, kedy anglických vojakov nepriateľ po ich porazení cnostne prepustil na slobodu, ale krvilační Indiáni ich rozkúskovali počas presunu horou.

V snímke si zahrajú: mladá Ukrajinka Olga Kurylenkoová (Quantum of Solace, Max Payne), starší Brit Dominic West (Hannibal: Zrodenie zla) a strašne smoliarsky (alebo proste len mizerný?) David Morrissey („dobrý Nemec“ z Mandolíny kapitána Corelliho sa prepracoval až k trapasom Základný inštinkt 2 a Diablova žatva).