PREVIEW Sú anjeli masoví vrahovia?
Fantasy
Utorok, 25 August 2009 20:22

Nechcem sa rúhať, ale panebože ten námet je geniálny. Boh sa na nás (tentoraz ale vážne) nahneval a na svet zoslal anjelov, aby nás vyvraždili. Len jeden sa postavil na našu stranu.

Volá sa Michael, má krídla a vyzerá ako nakrátko ostrihaný a nahnevaný Paul Bettany. Paula sledujem od začiatku jeho kariéry (kto by zabudol na nahého básnika - Príbeh o rytierovi?), preto ma mrzí, že na jeden dobrý film (Wimbledon, Master a Commander, Čistá duša) pripadá viacero zbytočných kravín, v ktorých účinkuje zrejme skutočne naozaj len a len kvôli hlúpym peniazom (Da Vinciho kód, Firewall). Zdá sa však, že sa rozhodol nakopnúť vrtuľu: svet padá do tmy a rôznorodej skupinky civilistov (napr. Dennis Quaid či Charles S. Dutton z Votrelca 3) sa ujme práve Michael (v skupinke sa nachádza žena v pokročilom štádiu tehotenstva a jej ešte nenarodený potomok môže, správne, zvrátiť koniec sveta v náš prospech). Michaela si inak určite pamätáte z rovnomennej romantickej nebeskej komédie, kde mal tvár žoviálneho tanečníka Johna Travoltu.

V americkej snímke Legion však asi na tancovanie čas nebude. Naopak, bude sa jednať o drsnú apokalyptickú víziu, ktorá bude možno zadarmo mať reklamu od rozhorčeného Vatikánu, ktorému podľa mňa scenár o vraždiacich anjeloch už z princípu nemôže príliš vyhovovať. Režisér je debutant, ale robil efekty pre Blade Runnera a Harryho Pottera. Zaujímavo znie informácia, že ten istý človek chystá (ktovie, či dochystá) adaptáciu komiksu Kazateľ, tiež s Bettanym. Neviem, čo preboha bude Legion za film, ale predstava ľudí, strieľajúcich tucty okrídlených anjelov, sa mi zdá božská.