9 otázok k Hobitom
Fantasy
Štvrtok, 29 November 2012 04:00

9 otázok k blížiacim sa HOBITOM.

Masívna novozélandsko-americká koprodukcia HOBIT patrí k najočakávanejším fantasy roka. Naše Recenzie s ňou sedeli za stolom už tu, aj keď Peter Jackson predstavil trailer. Napriek tomu zostáva množstvo otázok.

1) Koľko filmov z toho teda bude?

Tri. Pôvodne mal byť jeden, potom sa to zmenilo na dva a toto leto definitívne na tri. „Jednotku“ uvidíme tento rok v decembri, dvojku o rok neskôr a trojku v lete 2014.

2) O čom to bude?

Keďže pôjde o prequel k PÁNOVI PRSTEŇOV (2001 – 2003), dozvieme sa ako začalo priateľstvo medzi Gandalfom a Bilbom, ako Bilbo našiel Jeden Prsteň (ktorý následne zdedí Frodo), ako sa prvý raz stretol s Glumom a uvidíme postupné „zobúdzanie“ Saurona (a z neho vyplývajúce prechádzanie Gandalfovho šéfa Sarumana na stranu zla). Hlavným hrdinom bude Bilbo, ktorý s Gandalfom a skupinkou odvážnych trpaslíkov vedených Thorinom (Richard Armitrage, rodák z britského mesta Leicester) vyráža hľadať poklad strážený drakom. Postupne ale prestane ísť o obyčajné zlato a skupinka sa zapletie do gigantických vecí, ktoré zrejme vyvrcholia tzv. „vojnou piatich armád“.

3) Ktorí herci z „pôvodnej“ trilógie sa vrátia?

Do úlohy Gandalfa tento rok 73-ročný Ian McKellen. Mladého Bilba si síce zahrá nováčik Martin Freeman („The Office“, STOPÁROV SPRIEVODCA PO GALAXII), ale trilógiu by mali otvárať a uzatvárať scény zo „súčasnosti“, čiže si ho zasa zahrá aj Ian Holm a v úlohe Froda sa aspoň symbolicky mihne Elijah Wood. Hoci Christopher Lee (Saruman) tvrdil, že sa kvôli vysokému veku nevráti (už v čase premiéry záveru trilógie mal 81 rokov), nakoniec sa predsa len vrátil. Rola by mu mala ponúknuť o čosi zaujímavejšiu hereckú výzvu, keďže HOBITI ho zachytia v dobe, keď nebol jednorozmerne/nudne pohltený mocou. Budú aj cameo výstupy: kým Viggo Mortensen alias Chodec Aragorn svoj návrat striedavo sľubuje a striedavo odmieta (takže dodnes sa nevie, či vo filmoch bude alebo nebude), Orlando Bloom ako elf Legolas je istý na 100%, detto Andy Serkis ako Glum. John Rhys-Davies (trpaslík Gimli) tvrdil, že sa kvôli vysokému veku do Stredozeme nevráti, v júli 2012 ale naznačil, že cameo si predsa len možno strihne (doteraz ale nebolo oficiálne potvrdené). Istí sú Cate Blanchettová (Galadriel) a Hugo Weaving (Elrond).

4) Akých nováčikov uvidíme?

Okrem Freemana to bude napríklad Luke Evans v aragornovskej úlohe, Škót Billy Connolly (PANI BROWNOVÁ, RAD NEŠŤASTNÝCH PRÍHOD), Evangeline Lillyová (Kate z „Nezvestných“) ako elfka, kamarát Hugha Laurieho Stephen Fry ako kráľ jazerného mesta či Benedict Cumberbacht. Ten si s Freemanom zahral už v zmodernizovanom seriáli „Sherlock“, tentokrát sa však podľa všetkého fyzicky nestretnú, keďže Benedict by mal filmu prepožičať len svoj hlas. Mal by totiž dabovať Necromancera. Je však, čo sa HOBITOV týka, spájaný aj s druhou rolou (John Rhys-Davies tiež v pôvodnej trilógii hral Gimliho a zároveň daboval vodcu entov), no i druhú len nadabuje, konkrétne by sa malo jednať o draka. Samozrejme, rátať musíme aj s novými hercami do úloh trpaslíkov. Tvorcovia vsadili na menej známe až neznáme tváre (asi najznámejší je Graham McTavish alias „drsný plešoun“ zo štvrtého RAMBA), z obrázkov ale vyzerajú všetci fantasticky.

5) Kto bude za kamerou?

Štúdio nič neriskovalo a na návrat prehovorilo v podstate všetky najdôležitejšie tváre z minula: režiséra Petra Jacksona, skladateľa Howarda Shoreho, kameramana Andrewa Lesnieho a scenáristky Philippu Boyensovú a Fran Walshovú (Jacksonovu manželku).

6) Kde sa film nakrúcal?

Novozélanďan Jackson pôvodne strašil, že je ochotný nakrúcať v Európe, nakoniec sa ale všetko úspešne utriaslo a HOBITI samozrejme ponúknu dominantnú novozélandskú výpravu.

7) Guillermo del Toro po svojom nečakanom odchode nebude mať s HOBITMI nič spoločné?

Niečo predsa len áno. Keďže na filmoch pracoval v podstate niekoľko rokov, svoje stopy na nich určite zanechá. Momentálne sa všetky zdroje zhodujú na tom, že podľa všetkého bude napriek svojmu odchodu oficiálnym spolu-scenáristom minimálne prvej časti a zároveň by vraj mal zostať napísaný aj ako spolutvorca niektorých monštier. Časom sa ale možno tieto informácie upravia a zistíme, že Guillermo s HOBITMI oficiálne nič nemá...

8) Zahrajú si vo filme Karel Roden a Ron Perlman?

Obaja boli v hre v dobách, keď mal režírovať del Toro, keďže sa jedná o jeho obľúbených hercov. Po jeho odchode sa s HOBITMI prestali ich mená spájať.

9) Nakoľko sa filmy budú držať knižnej predlohy?

Kým Tolkienov „Pán prsteňov“ je gigantický epos plus mínus pre dospelých čitateľov, „Hobit“ je detská knižka, jednoduchá a stručná. Už keď sa objavili prvé správy o tom, že sa ju Hollywood chystá sfilmovať, chytali sa mnohí za hlavu. Dobre totiž vedeli, že je taká nenáročná, že ak jej budú chcieť byť filmári verní, nakrútia podľa nej maximálne hodinu a pol dlhý film. 90 minút ale neznie na hollywoodsky trikový fantasy veľkofilm dobre a následne sa situácia dokonca ustálila na tom, že na základe knižky nevznikne len jeden film, ale rovno tri. To už bolo zrejmé, že si budú musieť tvorcovia poriadne „vymýšľať“ veci, ktoré v knižke neboli. Jackson povedal, že sa síce mienia inšpirovať „dodatkami“ k „Pánovi prsteňov“, ale i tak je evidentné, že vo filmoch uvidíme množstvo scén a postáv, ktoré Tolkien nestvoril.