Deppove temné tiene
Fantasy
Utorok, 10 Apríl 2012 04:00

Trailer na temnú rozprávku Tima Burtona s Johnnym Deppom DARK SHADOWS.

Johnnyho posledné roky by sme mohli hodnotiť ako rozpačité (TURISTA, RUMOVÝ DENNÍK, PIRÁTI Z KARIBIKU 4: V NEZNÁMYCH VODÁCH) a tak sa vracia k osvedčeným projektom: momentálne behá po pľaci westernovej fantasy Gorea Verbinského a Jerryho Bruckheimera THE LONE RANGER a už tento rok ho uvidíme pod taktovkou jeho dvorného režiséra Burtona, v DARK SHADOWS.

Zaujímavé je, že v oboch filmoch spolupracuje so svojimi obľúbenými režisérmi, oba budú vysokorozpočtové a budú mať fantasy nádych a základ v starom seriáli.

Snímka DARK SHADOWS vychádza zo seriálu z rokov 1966 – 1971, kedy vzniklo okolo 600 dielov. Neskôr sa z tmy vynorilo zopár pokusov o jeho oživenie, no nedopadli dobre (moderné seriálové spracovanie zo začiatku 90-tych rokov skončilo pri slabých dvanástich dieloch).

Ústredným hrdinom je prastarý upír (Depp), ktorý sa ocitá v 70-tych rokoch 20. storočia. Film z traileru vyzerá ako „typický“ Burton (a rovnako vyzerá aj animovaný FRANKENWEENIE, ktorého režisér uvedie do kín tiež tento rok), čo bohužiaľ zaváňa stereotypom. Síce stereotypom na úrovni (aj keď mne sa Burtonove posledné snímky SWEENEY TODD: ČERTOVSKÝ HOLIČ Z FLEET STREET a ALICA V KRAJINE ZÁZRAKOV nepáčili), ale stereotypom. Výrazná vizuálna stránka, hudba Dannyho Elfmana, Johnny Depp v ďalšej pošahanej kreácii (herec tentoraz rovno už aj produkuje) a samozrejme tlupa režisérových dvorných hercov, ako sú Helena Bonham Carterová a Christopher Lee.

Filmu by každopádne mohla prospieť zrejme o čosi odľahčenejšia atmosféra, vďaka ktorej mi film, aspoň z traileru, pripomína Timove podarené začiatky (predovšetkým BEETLEJUICEA... alebo Sonnenfeldove dve RODINY ADDAMSOVCOV). Od veci nemusí byť ani angažovanie „neburtonovských“ hercov (Michelle Pfeifferová, Eva Greenová, Jackie Earle Haley).