Paranormal Activity 2
Duchovia
Piatok, 10 September 2010 08:26

Trailer na pokračovanie úspešného hororu, Paranormal Activity 2.

Nízkorozpočtový (údajne 15.000 dolárov) duchársky horor Paranormal Activity nakrútil neskúsený Oren Peli v roku 2007, dokumentárnym Blair Witch štýlom robená snímka putovala po hŕstke festivalov, v roku 2009 si ju všimol Spielberg, strčil DVD pod pazuchu, utekal s ním do svojej vily, strčil ho do prehrávača a niekde v polovičke, kedy bol „preukrutne vystrašený“, sa „samé od seba“ zabuchli dvere na izbe a určite to boli duchovia alebo iná záhrobná sila medzi nebom a zemou, lebo sa nedali otvoriť a režisér Jurského parku musel zavolať zámočníka. Filmoví fanúšikovia na takúto reklamu „počuli“ a keď Spielberg ako „distribútor“ snímke vybavil uvedenie do kín, stal sa z nej trhák.

Pokračovania sa v produkcii Orena Pelia a (inak skôr scenáristu - Klient, Batman a Robin, Čistá duša, Som robot) Akivu Goldsmana prekvapivo chopil neskutočne talentovaný Tod Williams, ktorý v roku 2004 režíroval (predtým nakrútil len malú komédiu The Adventures of Sebastian Cole, ktorú dodnes nikto nevidel) vynikajúcu drámu Dvere v podlahe alias bravúrnu a odvážnu (ako zároveň aj scenárista zadaptoval len prvú polovičku knihy) adaptáciu románu Johna Irvinga „Rok vdovou“. Keďže sa mi film aj knižka hrozne páčili (až som sa trocha urazil, ako výborne to Williams zrežíroval), najbližších šesť rokov som okrem bežných i menej bežných vecí robil ešte jednu – čakal som, s čím príde najbližšie.

Lenže on nič. A tak som čakal a čakal... až som sa nečakane dozvedel, že TEN Tod Williams robí Paranormal Activity 2. No, skutočne ťažko povedať, ako toto dopadne; taký talent sa mi k tradičnému "hlúpemu pokračovaniu úspešného hororu“ vôbec ale vôbec nehodí. Snímka je nakrútená rovnakým „dokumentárnym“ štýlom, len rozpočet sa o troška zvýšil (vraj tri milióny USD). Pokiaľ vychádzame z dole priloženého traileru, SPOILER tak do „prekliateho“ domu sa nasťahovala (zrejme) mladá rodinka s dieťaťom a psom a objaví sa podľa všetkého i duch hrdinky z originálu, úbohej Katie (Katie Featherstonová). SPOILER