7500 [2O %]
Duchovia
Streda, 11 Február 2015 03:00

Recenzia lietadlového hororu od režiséra série Ju-On.

Let č. 7500 z USA do Tokia. Poloprázdne lietadlo, rutinní piloti a unavené letušky sa dostávajú do konfliktu s desivým zlom.

7500 malo problémy, ale priznám sa, že dodnes neviem, aké. Niečo sa ale každopádne muselo stať, keď film, ktorý vypustil trailer do sveta na konci januára 2012, sme mohli vidieť až v septembri 2014. Pôsobí chaoticky, zmätene, nie príliš konzistentne a občas som mal pocit, že postavy sa nachádzajú v inej polohe a na inom mieste, ako v predchádzajúcom zábere.

Podozrivo vyzerá krátka minutáž: ledva hodina dvadsať, možno ani to nie. Zvláštne a neisto pôsobí tiež kasting: chvíľku sa zdá, že hlavným hrdinom je chlapík X, potom žena Y a nakoniec je z toho tímovka.

Najdesivejšie je, že snímka nie je strašidelná. Prvých 30 minút sa nestane doslova NIČ strašidelné, nadprirodzené, ani hororové. Pritom režisér nakrútil jedny z najdesivejších scén, aké som kedy videl a zápletka o duchoch v lietadle mala veľký potenciál. Nie je ale v podstate nijako zužitkovaná, nakoľko nie je jasné (!), či vôbec ide o duchov, alebo o niečo úplne iné. Koniec sa síce snaží byť šokujúci, ale mne sa nejavil ako logické vyústenie deja, ale ako proste blbosť. Je to síce totálne prevarený zvrat, ale v mori beznádeje aspoň malý ostrov čohosi zaujímavejšieho, hoci krajne neoriginálneho. Ešte ma potešila zábavná scénka z úvodu, kedy sa pár bojí, kto si k nemu prisadne. Inak nič.

O hercoch nemá zmysel vyjadrovať sa, všetci sú fádni a priemerní. Réžia je prekvapivo nudná a nezáživná, zľakol som sa len minimum krát, takmer vôbec som sa nebál a ako-takú atmosféru malo snáď len 35 sekúnd s „bábikou, ktorá vám berie dušu“ (prípadne pasáž, v ktorej sa magor fotil s mŕtvolou). 7500 akoby režíroval človek, ktorý sa v horore vôbec nevyzná a ani nechce. Pritom Šimizu nakrútil v sérii Ju-On (i v horších dieloch) scény, ktoré ma úprimne vydesili.

7500, USA | Japonsko 2014, cca 97 minút

Réžia: Takaši Šimizu. Scenár: Craig Rosenberg. Hudba: Tyler Bates. Kamera: David Tattersall. Hrajú: Leslie Bibbová, Amy Smartová, Jamie Chung, Scout Taylor-Comptonová a ďalší

............................................................................................................................