Hanksov 11. september
Dráma
Pondelok, 19 December 2011 04:00

Trailer na melodrámu Stephena Daldryho s Tomom Hanksom a Sandrou Bullockovou EXTREMELY LOUD AND INCREDIBLY CLOSE.

Britský režisér Daldry (tri režisérske nominácie na Oscarov za BILLYHO ELLIOTA, HODINY a PREDČÍTAČ) vo svojom najnovšom filme spojil sily s oscarovými americkými hercami Tomom Hanksom (2x Oscar) a Sandrou Bullockovou (zatiaľ „len“ jeden).

Hviezdy snímok PHILADELPHIA, SIEŤ, FORREST GUMP, KÝM SI SPAL, NEBEZPEČNÁ RÝCHLOSŤ, APOLLO 13, LÁSKA CEZ INTERNET, STROSKOTANEC, KEDY ZABIŤ, MISS ŠPECIÁLNY AGENT, ZELENÁ MÍĽA, ZACHRÁŇTE VOJAKA RYANA či THE BLIND SIDE (za ktorý Sandra získala Oscara) sa pred kamerou ešte nestretli (hoci svojho času patrili medzi najväčších vládcov romantických komédií), takže toto bude ich spoločný debut.

V snímke EXTREMELY LOUD AND INCREDIBLY CLOSE si zahrajú manželský pár, drasticky rozdelený teroristickými útokmi na Ameriku 11. septembra 2001. Ich obeťou sa stane práve Hanks, ktorý sa teda podľa všetkého bude vo väčšine snímky objavovať v retrospektívach. Nijako mimoriadne veľký priestor sa paradoxne však neočakáva ani od Bullockovej; hlavným hrdinom má byť totiž ich malý syn (debutant Thomas Horn). Chlapcovi otec nechal tajomný kľúč a chlapec chce zistiť, dvere k čomu odomyká. Počas pátrania sa stretáva s bizarnými situáciami a kurióznymi postavičkami (napr. John Goodman, James Gandolfini, Max von Sydow, Jeffrey Wright).

Oscarový potenciál naznačuje aj prítomnosť scenáristu Erica Rotha, adaptujúceho novelu Jonathana Safran Foera, ktorý v minulosti napísal napr. VŠETKO JE OSVETLENÉ (ktoré v roku 2005 v Čechách s Elijahom Woodom sfilmoval Liev Schreiber). Roth dostal v roku 1994 Oscara za najlepší scenár (FORREST GUMP) a odvtedy bol na troch nominovaný (DYMOVÁ CLONA, MNÍCHOV, PODIVNÝ PRÍPAD BENJAMINA BUTTONA).