Noc dlhá 30 dní 2
Deti noci
Pondelok, 27 September 2010 16:46

Trailer na video-pokračovanie upírskeho hororu Noc dlhá 30 dní, nazvané 30 Days of Night: Dark Days.

V r. 2007 nakrútil (podľa komiksu) David Slade hororovými fanúšikmi uznávaný studený, plnokrvný, hardcore atmosférický horor Noc dlhá 30 dní s Joshom Hartnettom ako šerifom aljašského mestečka Barrow, na ktoré padne niekoľkodňová tma, čo príde vhod hrôzostrašným vampírom, ktorí boli vďaka kvalitnému kastingu a maskám skutočne nepríjemní páni a dámy.

Už po premiére sa hovorilo o pokračovaní, nebol to žiadny revolučne fenomenálny trhák, ale jednalo sa o príjemné, sympaticky nekompromisné prekvapenie. Dvojka bohužiaľ nevybočí z nechutnej rady rovno na DVD/blue-ray robených dvojok, čo nie je nič iné (8MM 2, Zrkadlá 2), ako kratší názov pre „z posledných síl podojme skapanú kravu pomocou fanúšikov, ktorí nám skočia na lep a vrazia prachy do dvojky, ktorá v skutočnosti plnohodnotnou dvojkou nie je“. V Raimiho Ghost House Pictures sú na to experti.

Pôvodné predstavy hovorili o návrate austrálskej herečky Melissy Georgeovej, ktorá hrala Hartnettovu blonďavo ráznu milú Stellu Olesonovú, takže sa malo jednať skôr o spin-off, než o klasické pokračovanie. Pravda je nakoniec uprostred: jej postava sa síce vráti, ale herečka nie; došlo k pre-obsadeniu za zatiaľ skôr neznámu Kanaďanku Miu Kirschnerovú (Vrana: Mesto anjelov, Čierna Dahlia). Čo neveští nič dobré, lebo keď vám z projektu cúvajú už také neznáme hviezdičky, ktoré za iných okolností bývajú vďačné i za sto video béčok (nič proti Melisse, v 3:15 zomrieš! sa mi páčila), treba asi čakať najhoršie.

Otázkou je, ako tvorcovia vyriešia, že sa Stella pohybuje veselo na slobode po tom, čo celé mestečko doslova ľahlo popolom (FBI uverilo jej rečiam o upíroch? To asi nie. Ako z toho tvorcovia vykorčuľujú?), prípadne kam sa podeli ostatné preživšie postavy „jednotky“, prípadne by ma tiež zaujímalo, to najmä, prečo sa film vydáva za pokračovanie aljašského hororu, keď sa pravdepodobne vôbec nebude odohrávať na Aljaške. Vyzerá to ako niečo, oproti čomu bol mizerný Blade: Trinity celkom dobrý film.