Zomrela Nora Ephronová [1941 - 2012]
Pondelok, 02 Júl 2012 04:00

Vo veku 71 rokov zomrela režisérka LÁSKY CEZ INTERNET, scenáristka KEĎ HARRY STRETOL SALLY, producentka MICHAELA a manželka novinára, ktorý odhalil aféru Watergate, Nora Ephronová.

Pokiaľ ste fanúšikmi amerických romantických komédií a drám, možno ste zaregistrovali, že minulý týždeň, konkrétne 26. 6. 2012, zomrela americká režisérka, scenáristka, producentka, novinárka a spisovateľka Nora Ephronová (narodená 19. 5. 1941 v New Yorku, kde aj zomrela).

Nora sa v posledných rokoch podpísala ako režisérka pod strašné veci ako ŠŤASTNÉ ČÍSLA (s Johnom Travoltom a Lisou Kudrowovou) a MOJA KRÁSNA ČARODEJNICA (romantický fantasy prepadák s Nicole Kidmanovou a Willom Ferrellom) a jej posledný film (z roku 2009) skoro nikto nevidel (JULIE & JULIA s Meryl Streepovou). Ale v 90-tych rokoch patrila medzi hollywoodske romantické špičky vďaka hitom s Tomom Hanksom a Meg Ryanovou BEZSENNÉ NOCI V SEATTLI (oscarová nominácia za najlepší scenár) a LÁSKA CEZ INTERNET. Štatút romantickej kráľovnej potvrdila snaživým MICHAELOM, ktorého si pre seba ukradol charizmatický ochľastaný archanjel v Travoltovom podaní.

Ešte väčší úspech dosiahla ako scenáristka: je podpísaná pod takými bombami, ako sú dodnes možno jedna z najosviežujúcejších romantických vecí Hollywoodu KEĎ HARRY STRETOL SALLY (oscarová nominácia za scenár) a SILKWOODOVÁ (ďalšia nominácia na Oscara).

Nora mala písanie v krvi i vďaka manželom. Bola tri razy vydatá, z toho raz za Nicholasa Pileggiho (ktorý napísal takmer oscarový scenár k Scorseseho MAFIÁNOM) a Carla Bernsteina (žurnalista odhaliaci Watergate, v slávnej snímke VŠETCI PREZIDENTOVI MUŽI si ho po boku Roberta Redforda zahral Dustin Hoffman). Celý život sa špecializovala na komplikované pátranie po pointe vzťahov medzi mužmi a ženami. Zrejme sa jej to podarilo už v roku 1989 v KEĎ HARRY STRETOL SALLY. Podľa všetkého je to totiž celé o čokoládovej poleve.