Kde som ho už videl? 14
Piatok, 20 Apríl 2012 04:00

Miniatúrne biografie hercov: Michael Fassbender (PROMETHEUS), Noomi Rapaceová (MUŽI, KTORÍ NENÁVIDIA ŽENY), Jamie Bell (BILLY ELLIOT), Ryan Gosling (DRIVE), Channing Tatum (G.I. JOE) a Tony Todd (CANDYMAN).

Michael Fassbender (*1977, Nemecko) Tento fešák vyzerá staršie a vyššie, než v skutočnosti je (meria 183 centimetrov). Narodil sa v Nemecku, vyrastal v Írsku a žil vo Veľkej Británii (kde účinkoval v rôznych seriáloch, viď. epizóda „Po pohrebe“ z televíznej detektívky „Poirot“ s Davidom Suchetom). Zabodoval nevýraznými rolami vo výrazných filmoch (nájdete ho v CENTURIONOVI a v NEHANEBNÝCH BASTARDOCH?), výraznými rolami v nevýrazných filmoch (nemožný pacifista v hixploitatione JAZERO SMRTI) a výraznými rolami vo výrazných filmoch (vlasatý bojovník posadnutý dobrou smrťou v bitúnku 300, Magneto v X-MEN: PRVEJ TRIEDE, Carl Jung v Cronenbergovej NEBEZPEČNEJ METÓDE). Aby bola sranda, pridal pár prepadákov (JONAH HEX). Nedávno sme ho videli v snímkach JANA EYROVÁ, SHAME a v Soderberghovom SKRATE. Tento rok ho uvidíme ako nepredvídateľného robota v sci-fi Ridleyho Scotta PROMETHEUS.

Noomi Rapaceová (*1979, Švédsko) V Hollywoode len málokedy zaujme pozornosť herečka inej, než americkej či britskej národnosti. Švédky to teda majú pekelne ťažké. Občas sa ale nájde výnimka – a tou je Noomi. Vizuálne zaujímavá herečka prvý raz zaujala v trilógii podľa bestsellerov Stiega Larssona. V nej stvárnila psychicky nevyrovnaná bisexuálnu hackerku Lisbeth Salanderovú, pomáhajúcu žurnalistovi odhaliť desivý zločin. Keď sa ale do adaptácie rovnakého románu pustil Američan David Fincher v roku 2011, pre Rapaceovú nemal ani cameo. Otázkou je, či by prijala – v tom čase ledva stíhala druhého SHERLOCKA HOLMESA po boku Roberta Downeyho Jr. a sci-fi PROMETHEUS Ridleyho Scotta po boku hore spomenutého Fassbendera. Dlho sa jej meno spája s hororom THE LAST VOYAGE OF DEMETER (upírčina, venovaná výlučne lodnej pasáži z románu „Dracula“), dodnes sa ale nezačalo nakrúcať.

Jamie Bell (*1986, Veľká Británia) Byť populárnym detským hercom je peklo. V lepšom prípade dopadnete ako Elijah Wood, v horšom ako Macaulay Culkin. Že krehký/útly rodák z anglického mesta Billingham mieni kopať za vyššiu ligu, potvrdil už svojím debutom – horkastou melodrámou Stephena Daldryho BILLY ELLIOT. Mimoriadne vydarený film však nenaznačoval, že by z Jamieho mohlo byť niečo viac, než len chvíľková detská hviezdička. Mnohí predpokladali, že jeho tancovanie s Naomi Wattsovou v KING KONGOVI (v ktorom sa znova stretol s Andym Serkisom – prvý raz spolu nakrúcali v Čechách blatový horor z 2. svetovej vojny MŔTVA HLIADKA) bude symbolickou bodkou za symbolickou hereckou kariérou chlapca, z ktorého vyrastie predavač notebookov. On sa však nebál dospieť pred kamerou... a zrazu ho režíroval Clint Eastwood (ZÁSTAVY NAŠICH OTCOV), ukradol Haydenovi Christensenovi JUMPERA (a zvládol by to i bez plameňometu) a Channingovi Tatumovi ORLA DEVIATEJ LÉGIE (hoci mal menej svalov). Zatiaľ posledný raz bodoval ako „pred-hrávač“ Tintina vo filme Stevena Spielberga a Petra Jacksona. V hre mal aj menej úspešné projekty - ostrovný infekčný triler s Cillianom Murphym RETREAT a heist movie so Samom Worthingtonom MAN ON A LEDGE. Najnovšie ho uvidíme s Jamesom McAvoyom v trileri FILTH.

Ryan Gosling (*1980, Kanada) Rozvážnym a predčasne múdrym dojmom pôsobiaci Kanaďan začínal rozpačito: niečo ako „Mladý Herkules“ (prequel k „slávnemu“ seriálu s Kevinom Sorbom) si zarámovať nedáte. No už čoskoro dokázal, že si len robil srandu. Dlhé roky zberal skúsenosti od slávnejších kolegov, ako Kevin Spacey (SVET PODĽA LELANDA), Anthony Hopkins (FRAKTÚRA), Denzel Washington (SEZÓNA TITANOV) alebo Sandra Bullocková (VRAŽDA PODĽA PLÁNU). Už v tomto skúškovom období ukoristil vynikajúcu hlavnú úlohu vo výbornej romantike ZÁPISNÍK JEDNEJ LÁSKY s Rachel McAdamsovou. Za „Goslingov rok“ býva pokladaný rok 2011. Vtedy zaujal v snímkach DRIVE, DEŇ ZRADY po boku Georgea Clooneyho a v BLÁZNIVEJ, HLÚPEJ LÁSKE. Momentálne nakrúca nový triler ONLY GOD FORGIVES s dánskym režisérom Nicolasom Windingom Refnom (DRIVE). Uvidíme ho aj po boku Nicka Noltea, Josha Brolina a Seana Penna v snímke THE GANGSTER SQUAD.

Channing Tatum (*1980, USA) Za veľký herecký talent ho zatiaľ rozhodne chváliť nemožno. Dokonca aj Sam „herec jedného výrazu“ Worthington oproti nemu pôsobí ako shakespearovský veterán. Určitú zaujímavosť ale tomuto športovo založenému bývalému modelovi (!)uprieť nemožno. A čo sa hereckých výkonov týka... aspoň nepozerá do kamery a neuškŕňa sa vo vážnych scénach. Zatiaľ mu to stačilo nielen v športovej dráme KOUČ CARTER so Samuelom L. Jacksonom, ale i v tanečnej malinovke LET´S DANCE, v akčniaku podľa hračkárskych figúrok nakrúcaným v Čechách G.I. JOE, ale dokonca i v pomerne vážnom ORLOVI DEVIATEJ LÉGIE, kde mu bol parťákom hore uvedený Bell. Vidieť sme ho mohli v ťažko postrehnuteľných roličkách vo veľkých filmoch (Spielbergova VOJNA SVETOV). Naposledy mal v hre špionáž Stevena Soderbergha SKRAT a úspešný buddy movie JUMP STREET 21, kde sa podieľal i na produkcii. Zaujímavé je, že film vznikol podľa rovnomenného seriálu, v ktorom kedysi hral Johnny Depp... s ktorým sa Channing stretol vo VEREJNÝCH NEPRIATEĽOCH. Najnovšie ho uvidíme po boku Brucea Willisa a The Rocka v druhých G.I. JOE.

Tony Todd (*1954, USA) Hororový veterán, ktorý je často obsadzovaný kvôli svojmu neprehliadnuteľnému vzhľadu – takmer dvojmetrový charizmatický Afroameričan s výraznou tvárou, brutálnym hlasom a ešte brutálnejším nosom, oživil nejedno hororové béčko (kráľ v MINOTAUROVI s Tomom Hardym). Nevyhýba sa ani hlavným rolám v kvalitných filmoch, aj keď je to je výnimka (Ben z farebného a krásneho Saviniho remakeu Romerovej čierno-bielej klasiky NOC OŽIVENÝCH MŔTVOL). Jeho najkultovejšou postavou je desivý Candyman v troch dieloch hororovej série Clivea Barkera (trojku Tony už aj produkoval). Výrazné postavy stvárnil aj v SKALE Michaela Baya (žoldniersky kapitán Darrow, odmietajúci poslušnosť Edovi Harrisovi) a v sérii NEZVRATNÝ OSUD (tajomný zamestnanec márnice). Môžete si ho pamätať zo snímok ČATA a VRANA. Aj keď nikdy nebol a nebude hviezdou, už z fyzického hľadiska je nezabudnuteľný a pre hororových fanúšikov má jeho meno rovnaký cveng, ako mená Roberta Englunda, Christophera Lee či Brada Dourifa.