Zomrela Whitney Houstonová [1963 - 2012]
Štvrtok, 16 Február 2012 04:00

Vo veku 48 rokov zomrela hviezda romantického trileru OSOBNÝ STRÁŽCA, americká herečka a speváčka Whitney Houstonová.

Vzhľadom na to, že portál Recenzie sú filmový a nie hudobný portál, nebude sa táto správa venovať hudobnej kariére Whitney Elizabeth Houstonovej, ale len hereckej. Podobne, ako viacerí úspešní speváci (Sting, Michael Jackson, Cher, Tina Turnerová, Madonna), i ona skúsila pred kamerou nielen spievať, ale aj hrať. Najlepšie sa jej to podarilo v kultovej snímke Micka Jacksona OSOBNÝ STRÁŽCA.

Snímka z produkčnej dielne Kevina Costnera (ktorý si zároveň zahral hlavnú mužskú rolu) je v našich zemepisných končinách legenda, ktorú slovenské televízie uvádzajú minimálne raz do roka. Napriek notoricky známemu deju si zasa užívame scény, ktoré sme videli už aspoň štrnásť ráz. Postaral sa o to i soundtrack, na ktorom sa Houstonová podieľala (napr. slaďák „I Will Always Love You“). S Costnerom vytvorila vynikajúci pár. Costner, ktorý býva pokladaný za namysleného herca, ponechal herecky neskúsenej žene obrovský priestor na realizáciu. A ona ho využila.

Môžeme namietať, že rola slávnej speváčky Rachel Marronovej jej bola písaná na telo a teda sa od Houstonovej nevyžadoval herecký vklad. Po pozretí si niektorých výkonov iných spevákov by sme však mali uznať, že aj toto sa rozhodne DÁ pokaziť. Whitney Houstonová však určite nič nepokazila a podala fenomenálny výkon. Výkon, ktorý už neprekonala.

Je pravda, že Costner celé roky chcel sequel. Veľa ráz to seriózne potvrdil. V dvojke však už mal strážiť princeznú Dianu. Takže aj ak by dvojka vznikla, Houstonová nemohla čakať, že by sa vrátila. Nakoniec ale dvojka nebola ani s Dianou – aj tá zomrela.

Whitney Houstonovej sa po celosvetovom úspechu trháku prepadla na dno. Spevácka časť jej kariéry sa už nedala porovnávať s tou, ktorú zažila v 80-tych rokoch 20. storočia a namiesto filmov žiarila v bulvároch. Začalo sa o nej písať v súvislosti s drogami, alkoholom a katastrofálnym manželstvom so spevákom Bobbym Brownom (ktorého si zobrala v roku 1992, teda keď mal premiéru OSOBNÝ STRÁŽCA).

Manželstvo, z ktorého pochádza jedno dieťa, skončilo v roku 2007 rozvodom. No už bolo neskoro. Houstonová sa na trón hviezdy už nikdy viac nevrátila. Povesť uznávanej speváčky sa začala rúcať. Jej škandály v súkromnom živote nikoho nezaujímali. A čo sa hereckých výkonov týka, už nenatrafila na taký vydarený scenár, režiséra a hereckého partnera, ako v roku 1992.

Stratila sa pod taktovkou režírujúceho herca Foresta Whitakera v dráme AŽ SI VYDÝCHNEM. Stratila sa v televíznej POPOLUŠKE (ktorú v roku 1997 zároveň produkovala). Stratila sa v nezáživnej KAZATEĽOVEJ ŽENE, ktorej nezachránila kožu ani účasť uvoľneného Denzela Washingtona (ako anjela Dudleyho!), ani spevácke pasáže. Houstonová si myslela, že ak pred kamerou bude zasa spievať, bude to zaručený úspech... ale nebol. Obrovský honorár, ktorý za účinkovanie v mdlom náboženskom filme dostala (10 miliónov dolárov), producenti nevyhodnotili ako dobrú investíciu a v nasledujúcich rokoch jej dávali čoraz menej príležitostí.

Whitney Houstonová sa narodila 9. 8. 1963. Zomrela 11. 2. 2012. Ako nezabudli po jej smrti mnohí podotknúť, jej osobný strážca ju nakoniec predsa len ochrániť nedokázal.