Kde som ho už videl? 3
Štvrtok, 25 Marec 2010 07:02

Rose McGowanová, Jared Leto, Mark Addy, Nathan Lane a Casey Affleck. Odniekiaľ ich poznáte. Ale neviete odkiaľ. Možno tušíte. Ale naisto neviete. Niektorí budú hviezdami. Totálnymi. Iní nie.

ROSE McGOWANOVÁ (*1973, Taliansko)

Meria 163 cm. Je excentrická, svojrázna a hanblivá (tomu verím aspoň ja). V roku 1996, kedy hrala nadržanú Tatum v kultovom Vreskote (r. Wes Craven), vyzerala ako menejcenná žaba s veľkými prsiami a zvlhnutými perami, ktorá zapadne prachom do konca storočia. Kto mohol tušiť, že je to živé striebro, z ktorého by inkvizítorom zliezla koža z ich malých penisov? Keďže vo Vreskote mala styk (pohlavný) často, dlho a riadne, nečudo, že sa nedožila záverečných titulkov. Pravidlá slasherov neoklameš. V ďalších pokračovaniach sa z pochopiteľných dôvodov neobjavila, zato sa objavila v iných tínedžerských látkach, v ktorých sa stretávala s kolegami z Vreskotu (Liev Schreiber - horor Vražedné prízraky, David Arquette – komédia Hromy a blesky). 2006 sa objavil náznak niečoho viac – hrala vo filme noir Briana De Palmu Čierna Dahlia. Tou skutočnou bombou, ktorou talentovaná Rose potvrdila, že s ňou musíme rátať (ak nie, je to naša vec), bol Grindhouse: Planéta teror. Nech už si o dvoj-programe zvrhlého dua Tarantino/Rodriguez (Rose sa – hoci ako iná postava - mihla aj v Tarantinovej „polovičke“ Auto zabijak), myslíme čokoľvek, faktom je, že Rose bola ako krásna a smutná striptérka Cherry Darlingová (ale pre niekoho bude navždy Palomita) dokonalá. V priebehu krvavého deja prišla o nohu a nasadila si na ňu samopal. Divákov dostala. Aj Rodrigueza: dovtedy jeden z najukážkovejších manželov a ocinov Hollywoodu sa rozviedol po osemnástich rokoch manželstva a piatich deťoch a teraz žijú s Rose nadivoko (predtým chodila so spevákom Marilynom Mansonom, viď. fotka). Najnovšie ju uvidíme v ich spoločnom celovečernom akčnom trileri Mačeta po boku Dannyho Treja, Stevena Seagala a Roberta De Nira. Robert ju chcel tiež obsadiť do remake Červenej Sonji, kde by hrala rolu Bridget Nielsenovej, ale zatiaľ im to nevyšlo. No tej mrške potvorskej ide sex aj z uší a tak si rolu vo fantasy predsa len vydupala: bude hrať zlú bosorku v novom Conanovi, ktorého v marci 2010 v Bulharsku začal nakrúcať Marcus Nispel.

JARED LETO (*1971, USA)

Existuje strašne veľa mladých skvelých hereckých talentov, ktorým môže patriť budúcnosť. Jared Leto, krehulilililililinký chlapec so Satanom v očiach, už dokázal, že k nim patrí. Zatiaľ mu najviac pomohol David Fincher: dal mu roličku v Klube bitkárov a potom rolu jedného z troch lupičov (ďalej Forest Whitaker a Dwight Yoakam), ktorí si zle naplánujú vybielenie luxusného domu. V roku 2000 zaujal feťákom v Aronofského Requiem za sen, kde predviedol ukážkový „rozklad osobnosti“. Silné úlohy však dostal aj v rokoch 2004 a 2005. Najskôr verný milenec Alexandra Veľkého (Colin Farrell) v neuspokojivom historickom epose Olivera Stonea a následne neschopný brat skúseného Obchodníka so smrťou (Nicolas Cage).

MARK ADDY (*1964, Veľká Británia)

Sympaticky tučko zaujal už jednou zo svojich prvých rolí: zlými sociálnymi podmienkami skúšaným Daveom, ktorý s parťákmi (napr. Robert Carlyle či Tom Wilkinson) musí ísť Donaha!. Bohužiaľ, rýchlo prišlo, rýchlo odišlo. Flintstonovci 2 zaslúžene prepadli a ambiciózny katolícky horor Briana Helgelanda Pojedač hriechov (detto mizerné sci-fi Časostroj, detto trápny prepadák s Jackiem Chanom a Arnoldom Schwarzeneggerom Cesta okolo sveta za 80 dní). Pritom prvé stretnutie Marka, Helgelanda a Heatha Ledgera dopadlo na výbornú (v Česku nakrúcaná historická komédia o mužskej cti Príbeh o rytierovi). Zdá sa, že Addy skončil skôr, ako poriadne začal. Nuž čo...

NATHAN LANE (*1956, USA)

Originálny, improvizačnými schopnosťami oplývajúci komik. Hrá od osemdesiatych rokov 20. storočia (romantická komédia Joe verzus sopka s Tomom Hanksom a Meg Ryanovou) v kvalitnej kolegiálnej spolupráci (Al Pacino a Michelle Pfeifferová - Frankie a Johnny). Hrá málo, vyberá si výrazné podporné figúrky v odľahčených projektoch (čierna komédia Rodina Addamsovcov II) a dabuje (Leví kráľ, kocúr v Myšiakovi Stuart Little). Geniálne zaujal v roku 1995 ako „žena“ Robina Williamsa v homosexuálnej komédii Mikea Nicholsa Vtáčia klietka, kde bol náladový, zženštilý, jemný a krásne citlivý. Následne prijíma rolu fúzatého brata neškodného súrodenca (Lee Evans), s ktorým zdedia obrovský dom terorizovaný myšou. Hoci zaujal aj v civilných rolách (profesor, starajúci sa o slepé deti a slepého Vala Kilmera - Na prvý pohľad), jeho doterajším vrcholom je geniálna exhibícia v komédii Austin Powers v Zlatom úde. Tu ho neprehliadnete/neprepočujete v scénke, kedy tajný agent (Mike Myers) navštívi klub, kde sa kontaktuje s informátorkou, avšak keďže dialóg/výmena informácií musí prebiehať tajne, žena mu sedí chrbtom a medzi nimi Nathan Lane a „hovorí jej odčítaním z pier“ (ťažko sa to vysvetľuje).

CASEY AFFLECK (*1975, USA)

Ak ste mladším bratom úspešného herca, ľahko sa vás môžu nenávidieť za rodinkárstvo, keď sa rozhodnete robiť to isté, čo bráško. Desaťnásobne, ak s ním hráte v rovnakých filmoch. Casey, ktorý je od herca, scenáristu a režiséra Bena mladší o tri roky, zaujal po jeho boku v oscarovej melodráme Dobrý Will Hunting, kde stvárnil jedného z partie skrachovaných kamarátov z robotníckej štvrte, pretĺkajúcich sa neradostným životom ako najlepšie vedia. Následne sa prebíjal pokusmi o umelecké/nezávislé filmy (200 cigariet), nepodstatnými šteknutiami v tínedžerských komédiách (Pikantné pokušenie) a prepadákmi (460 podozrivých). Poriadne ponuky mu musel dohodiť až Ben: Casey si zahral v úspešnej zlodejskej trilógii Dannyho jedenástka/dvanástka/trinástka s Benovým kamarátom Damonom a dostal titulnú rolu v Benovom režijnom debute Zbohom baby. V roku 2007 si naňho spomenul Brad Pitt (s ktorým hral v dannyovkách) a dohodil mu ako producent významnú rolu v rozpačito prijatom pomalom westerne Zabitie Jesseho Jamesa zbabelcom Robertom Fordom. Pitt stvárnil charizmatického lupiča, Casey člena jeho gangu, ktorý fascinovane sleduje svoj vzor, Jesseho, aby, ako dnešní fanatickí „fanúšikovia hviezd", siahol z „lásky“ po zbrani... Caseyho mrazivý výkon, kde z jeho detského úsmevu divákom vypadávali oči z dier, prvý raz dokázal, že na to má (nominácia na Oscara).