Zomrela Brittany Murphyová (1977 - 2009)
Pondelok, 21 December 2009 08:24

Nebála sa byť špinavá. Hrala bláznov a bola presvedčivá (Nepovedz ani slovo, Sin City – mesto hriechu). Najmä ale mladá. V nedeľu 20. 12. 2009, krátko po svojich 32. narodeninách, odišla za Heathom Ledgerom.

Hoci sa po jej smrti vyroja tucty vyhlásení o tom, ako ju všetci milovali, zbožňovali a pokladali ju za najtalentovanejšiu zo svojej generácie, nie je to pravda.

Áno, Brittany dokázala zaujať a bola dobrá a prirodzená herečka. Ale všetko mala ešte len pred sebou. Určite si ju ale pamätáte napríklad ako bláznivú pacientku renomovaného newyorského psychiatra (Michael Douglas), v skutočnosti ukrývajúcu temné tajomstvo v prekombinovanom trileri Nepovedz ani slovo. Pôsobivý „výkon z ulice“ podala tiež v autentickej skoro biografii rapera Eminema v 8. míli Curtisa Hansona a ak už niekoho režíruje Curtis Hanson, nemôže to byť blbec.

Ale vidieť ste ju mohli aj v snímkach Sin City – mesto hriechu (Robert Rodriguez pokračovanie chystal tak dlho, až mu zomrela), Šnup s Mickeym Rourkeom ale nevyhýbala sa ani hlúpym tínedžerským romantikám (Medové týždne s Ashtonom Kutcherom, s ktorým následne chvíľku chodila). Do budúcnosti sa s ňou rátalo v súvislosti s mnohými filmami. Na budúci rok ju možno uvidíme v očakávanom akčnom trileri Sylvestra Stalloneho The Expendables. Možno preto, že pôvodne o nej Stallone hovoril ako o filmovej frajerke tajomného zbraňového šmelinára (Mickey Rourke) a v snímke údajne dokonca mala mať aj spevácke vystúpenie, postupne sa ale o Brittany prestalo hovoriť a tak dnes už nikto nevie (ani renomované internetové filmové databázy), či Brittany v snímke uvidíme, alebo nie.

Brittany Anne Murphyová sa narodila 10. 11. 1977 v Atlante (Georgia/USA), merala 165 centimetrov, ale pôsobila dojmom, že jej je plná miestnosť. Od roku 2007 bola vydatá za Simona Monjacka, ich manželstvo roztrhla až nečakaná smrť v podobe zástavy srdca.