Zomrel Bob Hoskins [1942 - 2014]
Utorok, 06 Máj 2014 03:00

Zomrel herec z Kto obvinil králika Rogera? a z Nepriateľa pred bránami.

29. 4. 2014 zomrel vo veku 71 rokov Brit Bob Hoskins. Hoci bol v polovici 80-tych rokov nominovaný na Oscara za dnes už zabudnutú drámu Neila Jordana MONA LISA, nikdy sa nebál prijímať odľahčené úlohy v „len“ zábavných filmoch bez vyšších ambícií. Mal nervy stať sa súčasťou trikovo revolučného predstavenia Roberta Zemeckisa KTO OBVINIL KRÁLIKA ROGERA?, s chuťou si zahral v Spielbergovom svojskom poňatí legendárnej rozprávky o Petrovi Panovi HOOK, stelesnil údržbára v streštenej adaptácii počítačovej hry SUPER MARIO BROS., šéfredaktora v anjelskej romantike s Johnom Travoltom MICHAEL... a tituly SPICE WORLD a KRÁSKA Z MANHATTANU netreba komentovať.

Po roku 2005 hranie jemne obmedzil, ale aj z tohto obdobia si ho môžete dobre pamätať vďaka výrazným roličkám, či už ako šialeného bossa v UTRHNOM Z REŤAZE alebo policajného náčelníka v bizarnosti Neila Marshalla SÚDNY DEŇ. Jedny zo svojich posledných prác predviedol vo VIANOČNEJ KOLEDE (opäť Zemeckis) a v SNEHULIENKE A LOVCOVI. V súvislosti s jej komerčných úspechom sa už od roku 2012 hovorí o dvojke, ale už teraz je zrejmé, že ak vznikne, už bez Boba.

Rád a často hrával dobrácke, žoviálne, priateľské typy, ktoré si rozumeli s mužmi, ženami i deťmi. Asi najlepšie sa mu to podarilo v otcovskej postave so Cher MORSKÉ VÍLY. Nevyhýbal sa však ani záporným, kontroverzným osobnostiam, ako boli Chruščov (NEPRIATEĽ PRED BRÁNAMI) alebo šéf FBI Hoover (NIXON). Výrazné party vytvoril v televíznych mini-sériách podľa románov Miguela de Cervantesa a Arthura Conana Doylea DON QUIXOTE a STRATENÝ SVET. Spolupracoval s výraznými režisérmi; okrem spomenutých ešte napr. Terry Gilliam, Oliver Stone.