Dwayne Johnson
Napísal Ján Janočko
Piatok, 03 Máj 2013 04:00

Biografia herca a wrestlera The Rocka.

Kde bolo, tam bolo... Bola raz jedna rodina so samoánskymi koreňmi... Ktorá sa preslávila wrestlingom. Po dedkovi a otcovi nemohol byť ani Dwayne Johnson, najmladší zápasiaci zástupca famílie, výnimkou. Práve on zažiaril z celej rodiny najviac. Ale pekne po poriadku...

Spočiatku nič nenasvedčovalo tomu, že by sa Dwayne mohol jedného dňa stať uznávaným hollywoodskym hercom. Už na strednej škole sa začal venovať atletike a americkému futbalu. Druhý spomínaný šport ho držal aj v jeho ďalšom živote a tak sa rozhodol vrhnúť sa na NFL – najvyššiu americkú súťaž. Ale poznáte to, človek mieni... Zranenie zabránilo v sľubnej kariére a tak musel prísť na rad plán B – wrestling. To však nebolo až také veľké prekvapenie, vzhľadom na tradíciu v rodine. Čo však bolo prekvapujúce, to bola rýchlosť, s akou sa vyšvihol na výslnie najpopulárnejšej wrestlingovej spoločnosti na svete. Jeho neuveriteľná charizma dostala do kolien množstvo fanúšikov a jeho nezabudnuteľné spory s menami ako "Stone Cold" Steve Austin, Chris Jericho či Hulk Hogan vyvolávajú zimomriavky na tele fanúšikov ešte aj dnes, vyše desať rokov po ich skončení. "Rocky" si vyslúžil za svoje vystupovanie mnoho prezývok, napríklad "The Great One", "The Brahma Bull" alebo "The Most Electrifying Man in All Of Entertainment". Profesionálny wresting však ani zďaleka nie je len o zápasení. Každý človek na obrazovke v sebe musí mať kus herca, bez toho sa na vrchol nedostane. A hereckého talentu mal Dwayne na rozdávanie. Bolo len otázkou času, kedy prídu jeho filmové úlohy.

Seriály a pár dokumentov boli len začiatkom. Prvý film, ktorý naozaj "stál za reč" bol KRÁĽ ŠKORPIÓN (v PRESNOM ZÁSAHU ani v MÚMIA SA VRACIA až tak nezahviezdil). Nasledovalo VITAJTE V DŽUNGLI, kde hral Becka – chlapíka, ktorý je schopný a ochotný použiť všetky prostriedky, aby priniesol pre svojho klienta to, čo chce. V tomto prípade sa však jedná o rozmaznaného problematického synčeka, ktorý sa rozhodne skúšať dobrodružstvá v pralese a jeho otec sa tomu snaží zamedziť. A tak sa vyberá Beck do Brazílie...

Z roku 2004 si budú fanúšikovia svalnáča pamätať snímku KRÁČAJÚCA SKALA, v ktorej sa ocitol po boku hrdinu z Jackass, Johnyho Knoxvilla (aj keď, pri tom, čo tento chlapík v živote nestváral, je slovo hrdina asi na hony vzdialené pravde). Jedná sa o príbeh, v ktorom sa Chris Vaughn vracia do rodného mesta. Po návrate z veľkého sveta však nájde svoju rodnú hrudu v značne zúboženom stave a tak berie spravodlivosť do vlastných rúk...

Rok na to prišla na svetlo sveta filmová adaptácia akčnej hernej série DOOM. Naháňačka so zmutovanými monštrami bola v tom roku jediným väčším úspechom. Malú roličku si ešte strihol v snímke BUĎ COOL.

GANG V ÚTOKU. Skutočný príbeh a The Rock si v ňom zahral mimoriadne uveriteľnú postavu sociálneho kurátora, ktorý sa napriek neúspechom vo svojej kariére rozhodne dokázať mladistvým delikventom, že nič nie je nemožné a že aj oni sa môžu naučiť disciplíne. A to prostredníctvom amerického futbalu. Sci-fi komédia APOKALYPSA veľa úspechu nezískali tak od kritiky ako ani od divákov.

Na nesplnené sny si opäť zaspomínal ako zúfalý otec v PLÁNE HRY. Tam sa mu ako úspešnému hráčovi amerického futbalu pripletie do života jedna malá nepríjemnosť – dievčatko, ktoré o sebe tvrdí, že je jeho dcérou. A tak musí chtiac-nechtiac aj drsný športovec zmäknúť a rešpektovať potreby malého tvora žijúceho povedľa neho.

Spolu s Anne Hathawayovou a Steveom Carellom si zahral v snímke DOSTAŇTE AGENTA SMARTA. Bol presný opak hlavného hrdinu – outsidera, no nakoniec... ale veď nebudem prezrádzať, pozrite si to, táto oddychovka vás isto rozosmeje.

Dwayne sa počas svojej kariéry nevyhol ani popularite u detí. Daboval animák PLANÉTA 51, vidieť ste ho mohli v seriáli „Hannah Montana“, takisto sa ako akčný hrdina musel zmeniť na čosi pofidérne ženské vo filme ZÚBKOVÁ VÍLA a v „detskej" kategórii môžeme nájsť aj ÚTEK NA HORU ČARODEJNÍC a CESTU NA TAJOMNÝ OSTROV 2.

V súčasnosti si The Rocka prakticky už nevieme predstaviť v inom ako akčnom filme, v ktorom hrá chladnokrvného, charizmatického a vtipného „týpka", ktorý bojuje s nespravodlivosťou. Ešte pred návratom do sveta wrestlingu v roku 2011 stihol zahviezdiť v snímke FASTER. Jeden z najpozitívnejšie hodnotených filmov, v ktorých Dwayne hral, je štvrté a piate pokračovanie autíčkárskej akčnej série RÝCHLO A ZBESILO.

Opomenúť nemôžme jeho spoluautorstvo na autobiografii "The Rock says" (hláška vznikla počas jeho wrestlingovej kariéry, keď o sebe rozprával v tretej osobe). Ako to u veľkých hviezd z času načas býva, pomoc ostatným je u nich jednou z priorít. A tak vznikla v roku 2006 "The Dwayne Johnson Rock Foundation", ktorá pomáha smrteľne chorým malým pacientom.

Aktuálne je zamestnávateľom Dwayna Johnsona wrestlingová spoločnosť World Wrestling Entertainment, kde si čas od času odskočí, aby sa pobil v ringu. Napríklad nedávno na najväčšej platenej akcii roka – Wrestlemanii zápasil v hlavnom zápase, v ktorom prehral najcennejší titul v spoločnosti. Tento rok sme si jeho herecké umenie mohli pozrieť napríklad v akčnej pecke G.I. JOE 2: ODVETA (kde mimochodom hral aj Bruce Willis) či v POTE A KRVI spolu s Markom Wahlbergom. Do našich kín prichádza PRÁSKAČ, kde sa hlavný hrdina, zúfalý otec nespravodlivo odsúdeného syna, bude snažiť očistiť ho a to aj za cenu infiltrovania sa medzi drogový gang. Bude zaujímavé sledovať, ako si „drsňák" poplače a ako zvládne Rock aj trochu vážnejšiu postavu.

V prípade tohto herca väčšina ľudí krúti hlavou a neverí, že aj on má aj niečo ako „voľný čas" a stíha aj súkromný život. Vo veku dvadsaťpäť rokov sa Dwayne oženil s Dany Garciovou. V roku 2001 sa im narodila dcéra Simone Alexandra a šesť rokov na to oznámil Dwayne svetu, že sa rozvádza.

Nevie sa presne, ako bude vyzerať Dwaynov program s WWE. Možno ešte niečo odzápasí, možno si strihol už svoj posledný zápas (údajne sa v ňom zranil). Odkedy však wrestling odsunul na druhú koľaj, jeho verní fanúšikovia očakávajú stále nové a nové filmy. Nejedná sa o úplné prepadáky, väčšinou o "slušné béčka". Bude zaujímavé sledovať jeho kariéru aj naďalej. Napríklad aj v budúcom roku, keď si zahrá Herkulesa.