Tintin
Animované svety
Pondelok, 24 Október 2011 04:00

Trailer na dobrodružstvo Stevena Spielberga (RÍŠA SLNKA) a Petra Jacksona (BRAINDEAD – ŽIVÍ MŔTVI) THE ADVENTURES OF TINTIN.

Ak by som chcel napísať, čo všetko majú za sebou Spielberg a Jackson (pokladaní s Jamesom Cameronom, Robertom Zemeckisom a Georgeom Lucasom za filmárov, s ktorých filmami sa spája najviac filmových „technologických“ revolúcií), bolo by z toho asi 40 strán.

Takže to uzavrime skonštatovaním, že dvaja mocní tvorcovia spojili sily pre potreby spoločného filmu. Nie je to však prvý raz: Spielberg Jacksonovi v minulosti už produkoval PEVNÉ PUTO, prípadne Spielbergov učeň Zemeckis Jacksonov americký debut PRÍZRAKY.

Spielberg a Jackson sa po dlhšej prestávke vracajú: nielen snímkou THE ADVENTURES OF TINTIN, ale Jackson na Novom Zélande zúrivo pracuje na dvojdielnom HOBITOVI a Spielberg pripravuje premiéru svojej vojnovej drámy o koňovi vo vojne.

Tintin (vymyslel ho Belgičan s pseudonymom Hergé, zomrel ešte začiatkom 80-tych rokov 20. storočia) je mladík s ofinkou, ktorý so svojím verným malým bielym psom rieši na celom svete zapletené prípady, plné exotických miest, nebezpečných situácií a množstva priateľov i nepriateľov. Látka, ktorá režisérovi série INDIANA JONES skutočne sadne. Komiksy mimochodom v minulosti už boli viac ráz sfilmované, či už v podobe kreslených filmov alebo animovaného seriálu. Dokonca vznikla hraná adaptácia. Žiadny z titulov sa však nestal žiadnou klasikou a tak má americko-novozélandské duo šancu stvoriť ultimátnu verziu.

Pokiaľ by snímka komerčne zabodovala, do úvahy prichádza ešte druhý diel (ktorý by mal pre zmenu nakrútiť Jackson – v Spielbergovej produkcii) a následne tretí, teda záver trilógie.

Snímka nebude kreslená ani hraná; bude ako Glum v PÁNOVI PRSTEŇOV, ibaže takto bude robený celý film. Asi najjednoduchšie by bolo vizuálnu podobu a spôsob nakrúcania porovnať so Zemeckisovými snímkami POLÁRNY EXPRES a BEOWULF. Hoci je herecké obsadenie vydarené, nikoho „naživo“ vo filme neuvidíte; postavy budú mať „len“ mimiku, hlas a gestikuláciu hercov.

Hrdinu si „zahrá“ čoraz lepší Jamie Bell (BILLY ELLIOT, JUMPER, OROL DEVIATEJ LÉGIE) a jeho silného spojenca, lodného kapitána Haddocka, Andy Serkis. Ten má s touto počítačovou technológiou skúsenosti už zo starších Jacksonových titulov (hral Gluma i King Konga).

Zloduchom bude Bond Daniel Craig (ktorý v posledných rokoch ide z prepadáku do prepadáku, od ZLATÉHO KOMPASU a INVÁZIE cez KOVBOJOV A VOTRELCOV po DREAMHOUSE) a detektívnym duom Thompson & Thompson (to nie je preklep a nielenže sa rovnako volajú, ale i rovnako vyzerajú) zohrané britské duo Simon Pegg & Nick Frost (SÚMRAK MŔTVYCH, JEDNOTKA PRÍLIŠ RÝCHLEHO NASADENIA, PAUL).

Na filme je zaangažovaný aj britský režisér a scenárista Edgar Wright, tentoraz "len" ako scenárista. Wright je inak režisér, ktorý nakrútil prvé dva spomenuté filmy Pegga a Frosta (v PAULOVI ich opustil práve kvôli vlastnej hollywoodskej vyťaženosti). Na produkcii sa podieľa i samotný Spielberg (s vernou spolupracovníčkou Kathleen Kennedyovou), hudbu tradične skladá jeho dvorný John Williams, strih má na starosti Michael Kahn.