Rango Depp
Animované svety
Štvrtok, 22 Júl 2010 05:56

Trailer na animovaný film Gorea Verbinského (Piráti Karibiku) s hlasom Johnnyho Deppa (Piráti Karibiku).

Rango je (bol?) záhadný film, ale teraz už je všetko jasné (asi). V pôvodných správach sa jednalo o rodinné dobrodružstvo, animované Gorem Verbinskim (ďalej napr. Hon na myš, Mexičan, Pán Rosnička) a dabované jeho kamarátom Deppom. Malo sa jednať o príbeh psíka, ktorý putuje krajinou a hľadá svojho detského pána.

Preto všetkých v júni 2010 prekvapil totálne nič nehovoriaci teaser o obrovskej oranžovej umelohmotnej/mechanickej rybe, prechádzajúcej cez cestu (vlastne cez ňu prepláva... či skôr PONAD ňu). Také niečo. No veď si tú šialenosť pozrite:

Rýchlo som utekal, zisťovať, či sa jedná o TOHO Ranga. Jednalo. Nedozvedel som sa, prečo je v teaseri obrovská mechanická oranžová nerozprávajúca ryba, keď príbeh má byť o domácom maznáčikovi. Neviem to v podstate dodnes, ale myslím si, že sa má jednať o „maskota filmu“, akým bol maličký ufňukaný Mort z Madagascarov alebo Scrat z Dôb ľadových. Čiže figúrky, o ktoré vo filme vôbec nejde, ale ktoré sú také rozkošné, že hravo strčia do vrecka ústredných hrdinov a bohovsky sa predávajú v hračkárstvach, na tričkách a ako figúrky, pribalené k hamburgerom.

Ale môžem sa mýliť.

Scenár (podľa Verbinského nápadu) napísal John Logan, ktorý sa síce dodnes neospravedlnil za svoju oscarovú nomináciu za úboho napísaného Gladiátora, ale ani to nebolo treba, lebo odvtedy ponúkol relatívne dobre napísané práce, ako sú Letec či Posledný samuraj.

Ešte koncom rovnakého mesiaca Verbinski (ktorý z pohodlia domu sleduje, ako na Havaji prepuklo júnové nakrúcanie štvrtých Pirátov) vypustil plnohodnotný trailer, v ktorom sa síce tiež objavuje RYBA, ale už aj ústredný Deppov hrdina... žiadny pes a domáci maznáčik. Len ak zaňho pokladáte aj chameleóna. Nuž, treba uznať, že chameleón v animovanom filme ešte nebol, ak sa nemýlim. Osobne by som tipoval na jeden z animovaných zázrakov roku, trailer nie je geniálny, ale mám pocit, že spojenie „Verbinski + Depp + animovaný humor“ znie príliš originálne na to, aby nás v kine čakala „obyčajná sranda“.