Lego príbeh [6O %]
Animované svety
Piatok, 27 Február 2015 03:00

Recenzia filmu s Batmanom. Z lega.

Emmet (Chris Pratt alias Star Lord zo Strážcov Galaxie) je obyčajný cca tridsiatnik, ktorý žije vo veľkomeste, nemá rodinu a asi by sa dal označiť za priemerného. Pracuje na stavbe, v kolektíve nie je mimoriadne obľúbený, ale ani proti nemu nikto nič nemá. Má proste priemerný život. Raz po šichte zostáva na stavenisku trocha dlhšie a uvidí sa na ňom pohybovať záhadnú ženu (Elizabeth Banksová), ktorá evidentne niečo hľadá. Ukáže sa, že sa práve primotal k niečomu, čo sa môže skončiť koncom sveta, za ktorým stojí záhadný Lord Biznis (Will Farrell) a jeho pravá ruka, skorumpovaný policajt (Liam Neeson). Našťastie, Emmetovi včas pomocnú ruku okrem iných podajú starý múdry mentor (Morgan Freeman), Batman (Will Arnett), Green Lantern (Jonah Hill) a Superman (Channing Tatum)...

Kebyže nevidíte nadpis a obrázky, boli by ste z takéhoto obsahu poriadne zmätení, že? Faktom je, že zmätený som bol aj ja, keď som sa dozvedel, do čoho sa mladé režisérske duo Chris Miller/Phil Lord (21 Jump Street) púšťa. Netušil som, čo si o tom mám myslieť. A netuším to doteraz.

Lego príbeh je totiž, nuž, lego. Takže hercov zo zátvoriek neuvidíte, len ich budete počuť v origináli. Lego postavičky v typicky lego svete (stavby, autá, rekvizity – najviac ma zaujalo stvárnenie ohňa). No fakt. Niekto, ktoré sa vo svete filmových noviniek neorientuje, môže si myslieť, že ide o rozprávku pre 8-ročné deti, ktoré firma Lego vytvorila pre nedeľné ranné vysielanie, aby decká neotravovali mamu pri varení, no vec sa má tak, že za filmom stojí relatívne slávne režisérske duo, dostala 60-miliónový rozpočet a v dabingovom štúdiu sa stretli už spomínaní Tatum, Neeson a Freeman a aby toho nebolo málo, „svojim“ postavám prepožičali hlasy Anthony Daniels (C-3PO), basketbalista Shaquille O´Neal a predstaviteľ Landa z Hviezdnych vojen, zabudnutá akčná hviezdička 80-tych rokov Billy Dee Williams.

Lego príbeh je fantasy so sci-fi vsuvkami. Ide o zázračný mocný artefakt, ktorý má moc zničiť svet, pričom o artefakt má záujem ústredný zloduch. Proti nemu stojí spočiatku neschopný hrdina, okolo ktorého sa postupne sformuje verná a spoľahlivá družina, vrátane Batmana alebo (rýchlo však uväzneného) Supermana. Mohlo by sa zdať, že to musí byť báječné, ale nie je to ktovieaká pravda a za seba musím dodať, že som troška sklamaný, pretože som čakal viac. A musím sa priznať, že za celú hodinu a pol som si nedokázal zvyknúť na to, že sa pozerám na bežné lego postavičky. Miestami to pripomínalo zlý vtip.

Našťastie, snímke nemožno uprieť určité čaro, sympatické (ale krajne neoriginálne) postavičky (myslím charaktery) a niekoľko sviežich nápadov. Napríklad v jednej scéne sa hrdinka dostane do živého televízneho vysielania, ktoré sa prenáša do všetkých lego svetov. Problém je v tom, že v stredovekom legu predsa nemajú televízor. Takže jej reč slávnostne číta chlapík na koni. Bohužiaľ, podobných nápadov nie je veľa. Keď sa nakoniec predsa len nejaké objavia, sú skôr „len“ milé, než že by boli hodné smiechu (a niektoré sú vyložene WTC – Vitruviusov duch na špagátiku). Inokedy sa nestane nič zaujímavé 10 minút a potom nasleduje nálož originálnych nápadov, z nich mnohé sú kvôli rýchlosti až na (za?) hranici všimnutia (neviditeľné auto Wonder Woman). Za celú hodinu a pol sa objavilo asi len 5 vtipov, ktoré sa mi vyložene páčili (napr. zdravenie mačiek, DUPLO, Han Solo). No a finále v pivnici bola vyložená haluz (ani nechcite vedieť, kto sa v nej objavil).

Za mínus by som označil aj to, že nezaujímavý hlavný hrdinský párik on a ona kradne priestor stokrát vtipnejším charakterom (tramsformerový Pirát, Batman, večne optimistická jednorožcová ružová mačička a kozmonaut z 80-tych rokov neustále túžiaci postaviť raketu). Gandalf, Lincoln a Dumbledore majú len cameo a Green Lantern, ktorého som hore spomínal, pravdupovediac tiež, takže som vás troška oklamal.

„Bolo to peklo. Boli tam lasery! Žraloky! Žraloky s lasermi! Naštvané sekretárky!“

The Lego Movie, USA | Dánsko | Austrália 2014, cca 100 minút

Réžia a scenár: Chris Miller, Phil Lord (na motívy hračiek firmy Lego). Hudba: Mark Mothersbaugh. Kamera: Pablo Plaisted. Hrajú/Dabing (v pôvodnom znení): Chris Pratt, Elizabeth Banksová, Channing Tatum, Morgan Freeman, Liam Neeson, Will Ferrell, Will Arnett, Jonah Hill, Cobie Smuldersová, Billy Dee Williams, Shaquille O'Neal, Anthony Daniels a ďalší

............................................................................................................................