Ja, zloduch 2 [6O %]
Animované svety
Napísal Ján Janočko
Piatok, 09 August 2013 04:00

Recenzia pokračovania úspešného animáku.

Polepšený zloduch si žije pokojným životom s tromi adoptovanými deťmi na predmestí mestečka. Už nevystrája tak ako kedysi a je z neho nový, lepší človek. Dokáže však ešte zaujať a presvedčiť o svojich kvalitách? To bolo to, na čo boli zvedavé milióny divákov na celom svete.

JA, ZLODUCH sa stal v roku 2010 fenoménom. Napriek tomu, že vyšiel z dielne neznámeho štúdia, zamilovali si tento film, a najmä jeho žlté stvorenia, malí aj veľkí fanúšikovia. "Jednotke" sa vo veľkej miere vyčítalo, že Mimoni dostali málo priestoru. A tak bolo ešte pred premiérou dvojky potvrdené, že niečo, čo vyzerá ako zmutované černobyľské banány, v nej dostane viac času.

Režiséri, scenáristi ba ani tvorcovia soundtracku sa nezmenili. Dabovania hlavnej postavy s krivým nosom a pofidérnou rečovou poruchou sa zhostil znovu komik Steve Carell. Pokračovala tiež medzikontinentálna režisérska spolupráca režisérov Pierra Coffina a Chrisa Renauda. Mám pocit, že dlho očakávané pokračovanie vyvolalo v divákoch zmiešané pocity.

Ani prvá časť nemala ktovieaký prevratný dej. V JA, ZLODUCH 2 sme boli svedkami zápletky medzi hlavnou postavou a jeho nanútenou kolegyňou. Romantika, ktorá mi miestami trhala oči, sa však zmenila na grotesku zakaždým, keď sa na plátne objavili vysmiate žlté fazuľky. V skutočnosti sa potom hlavná časť príbehu stala len vatou medzi gagmi a na Mimoňov sa človek tešil čím ďalej, tým viac. A keď zliezli z obrazu? Nastala nuda. Nie v jednom kuse, hľadanie zločinca v obchodnom dome ma ako-tak bavilo, avšak to, čo bolo okolo toho... Ja neviem, jednoducho mi to do filmu "nerezalo". Trojica malých dievčat, ktoré v prvej časti nevadili, ma zrazu začala otravovať svojimi problémami. Uznávam však, že film si držal nastolené tempo a napriek hluchým miestam som sa po dopozeraní necítil otrávene. Napriek tomu som si nemohol nevšimnúť až priveľa mínusov.

Hlavná záporná postava nezaujala. Nič originálne, nejaký Mexičan s nadváhou a láskou k rodnej krajine, fieste a milovanému jedlu. To by som však ešte dokázal prežiť. Hľadanie zloducha medzi jednotlivými obchodníkmi sa mi vcelku páčilo. Vykreslenie jednotlivých podozrivých mohlo dostať aj väčší priestor, podivné charaktery ma v kreslenom svete vždy vedia zaujať. Takisto ma bavila hudba, ktorá bola vhodne premiešaná s tým, čo sa dialo na obraze. Sklamali ma však trápne vtipy. V časti s číslom jeden som snáď nenašiel ani jeden, tu ich nebolo veľa, ale aj tak - celkový dojem nevylepšili.

K deju - spokojný život hlavného hrdinu je narušený po nepríjemnej návšteve, ktorú poslala tajná organizácia na boj proti najväčším zločincom na svete. Gru je oslovený ako bývalý odborník v tomto odvetví a tak by preňho nemal byť problém prísť na myšlienky nebezpečného indivídua. Prečo by sa však po nepríjemnom únose mal pridať k niekomu úplne neznámemu? Gru odmieta ponuku a rozhodne sa pre pohodový život. Ale len do času, než sa začnú veci dávať do pohybu...

A tak ďalej a tak ďalej... Záver filmu sa nesie v znamení finálneho boja dobra so zlom a premeny agresívnych fialových Mimoňov späť do pôvodnej podoby. O celom tomto zlodušskom procese som mal pochybnosti. Fialové monštrá mi neprišli nijako zvlášť vtipné, možno by som ich označil až za „trápne“. Napriek tomu ma záver neurazil a boj v sídle El Macha bol dostatočne farebný a efektný na to, aby som si povedal, že tie drobné za posedenie v kine naozaj stáli za to. No a na záver tie prerobené hity- skutočná chuťovka.

“Jednotka“ bola lepšia. Toť môj skromný a subjektívny názor. Najväčším plusom bolo všestranné (hasiči, speváci, opravári...) malé žlté komando, ktoré dostalo šancu prejaviť sa. Najväčším mínusom zasa nudná a ohraná zápletka. Ako oddychovka to bolo super, ale... Videl som už aj lepšie animované filmy. Napriek tomu - na nezávislé štúdio to bol geniálny kúsok!

Despicable Me 2, USA 2013, cca 98 minút

Réžia: Pierre Coffin, Chris Renaud. Scenár: Ken Daurio, Cinco Paul. Hudba: Heitor Pereira, Pharrell Williams. Dabing v pôvodnom anglickom znení: Steve Carell, Kristen Wiigová, Benjamin Bratt, Miranda Cosgroveová, Russell Brand, Ken Jeong, Steve Coogan a ďalší