12 otázok o Expendables 2
Piatok, 13 Júl 2012 04:00

12 otázok o THE EXPENDABLES 2, v ktorých uvidíme Sylvestra Stallonea, Chucka Norrisa, Arnolda Schwarzeneggera, Brucea Willisa či Jean-Claude Van Dammea.

Po úspechu prvého dielu (z roku 2010 – recenzia) začalo na jeseň 2011 v Bulharsku nakrúcanie druhého pokusu o ultimátny akčný film, do ktorého produkcia (za cca 80 až 100 miliónov dolárov, informácie sa rôznia) zaangažovala najväčšie bývalé akčné hviezdy predovšetkým 80-tych rokov 20. storočia (ale i novú generáciu). Kým prvú časť mal na starosti Stallone (réžia, scenár a hlavná úloha), druhú prenechal rozporuplnému britskému režisérovi Simonovi Westovi (CON AIR, GENERÁLOVA DCÉRA, LARA CROFT – TOMB RAIDER, NA LINKE JE VRAH) a on sám sa postaral už „len“ o podiel na scenári a o titulnú rolu. Na rozdiel od PROMETHEA nie je dvojka (počas ktorej nakrúcania zomrel jeden kaskadér) žiadnym záhadným projektom, ktorý dráždi divákov desiatkami provokatívnych otázok. Je to priamočiary akčný film, v ktorom sa budú dobrí biť so zlými a občas niečo buchne. Napriek tomu by 12 bolo...

1) Bude vo filme Mickey Rourke?

Nebude a údajne ani byť nemal. Jeho dvojkovú účasť vraj verejnosti oznámili producenti bez toho, aby sa s ním čo i len rozprávali, na čo sa Mickey urazil a keď sa ponuka objavila, odmietol ju. Verzií prečo je viacero: malý honorár, hercova nechuť cestovať kvôli nakrúcaniu do Európy a pracovná vyťaženosť. Rourke sa oficiálne vyjadril uprostred novembra 2011: údajne v dvojke ani nikdy byť nemal, lebo už „jednotku“ bral skôr ako láskavosť kamarátovi Stallonemu. Čo je čudné, pretože v čase jej nakrúcania sa to síce naozaj bralo ako láskavosť, ale ako láskavosť, ktorú robil Stallone jemu, keďže ten sa v tom čase účasťou v hitoch IRON MAN 2 a WRESTLER ešte len spamätával zo svojej takmer zlikvidovanej kariéry. Práve prví THE EXPENDABLES boli braní ako súčasť jeho comebacku a Stallone bol frajer, že odpísanému stroskotancovi, ktorý vždy rád robil režisérom problémy, dal šancu. Text obsahuje prípadné spoilery.

2) Bude vo filme Jet Li?

Bude. Pôvodne bola jeho účasť braná ako samozrejmosť. Až časom vysvitlo, že ázijská akčná hviezda by sa v pokračovaní objaviť zasa až tak automaticky nemusela. Hovorilo sa napr. o tom, že nebola spokojná s menším priestorom, ktorý dostala v prvej časti. Dokonca sa začalo poškuľovať po iných ázijských hercoch, no následne sa situácia vyriešila a Li vo filme vystúpi. Povráva sa každopádne, že dostane ešte menší priestor, ako minule. Predpokladá sa akčný úvod a následné zmiznutie z deja. Chvíľku sa špekulovalo, že tvorcovia túto nepríjemnú situáciu vyriešia likvidáciou danej postavy. Následne by sa okolo jej pomsty mal točiť celý dej. Najnovšie správy však naznačujú, že Li neumrie.

3) Kto teda umrie resp. umrie niekto?

Mal by, keďže dej by mal byť postavený na motíve pomsty hrdinov za zabitého člena tímu/kamaráta. Pôvodne sa špekulovalo, že to schytá Rourke alebo Li, no ak máme veriť tvorcom, tak Li neumrie a Rourke v snímke nebude ani sekundu (čiže by bolo čudné, aby umrel „mimo záber“). Takže to bude niekto iný. Že by... Chuck Norris?

4) Bude ústredným zlosynom Bruce Willis?

Nebude. Šepkalo sa, že bude, ale nebude. Willis svoju rolu nakrútil za príliš krátky čas na to, aby sa jednalo o ústredného zlosyna. Možno sa na konci ukáže, že za všetko zlé mohol v skutočnosti on (už v prvej časti nebol neviniatko), no žiadnu „klasickú“ zápornú rolu čakať nemáme.

5) Vráti sa Arnold Schwarzenegger?

Vráti a dokonca tajomný Trench dostane väčší priestor, ako pred dvoma rokmi. Svoju rolu hviezda TERMINÁTOROV a PREDÁTORA nakrútila už krátko po padnutí prvej klapky, následne odletela do Mexika nakrúcať akčný triler THE LAST STAND a ku koncu nakrúcania sa na pľac údajne ešte vrátila, čiže priestor by mal byť skutočne výraznejší. „Naplno“ sa ale Stallone a Arnold stretnú až vo svojom nasledujúcom spoločnom filme, akčnom väzenskom trileri THE TOMB (práve sa nakrúca).

6) Vráti sa Dolph Lundgren?

Vráti. Tentoraz má byť už vyložene kladnou postavou.

7) Chuck Norris angažovaný. Je to vtip?

Nie je to vtip. Je to pravda. Kým na adresu jeho účasti v prvej časti sa robili aprílové žarty a nakoniec vo filme nebol, v dvojke bude a to rovno ako bývalý člen tímu.

8) Jean-Claude Van Damme. Je to možné?

Je. Stallone ho chcel už do prvej časti, no belgická puma odmietla. V dvojke si ale už zahrá a nepôjde o cameo, ale dokonca údajne o hlavnú zápornú rolu.

9) A čo John Travolta, Antonio Banderas, Nicolas Cage, Dwayne „The Rock“ Johnson a Vin Diesel?

A... nič. Prehnane povedané, Stallone vyjednával o účasti v dvojke s polovicou Hollywoodu. Týchto hercov však vo filme neuvidíme, hoci všetci spĺňajú podmienky (priateľstvo so Stalloneom, spolupráca s ním v minulosti alebo štatút súčasných mladých akčných hviezd). Možno v trojke.

10) Bude tím rovnaký, ako minule?

Ak necháme bokom Rourkea (ktorý sa minule aj tak nezúčastňoval akcií), tak áno. Vráti sa Stallone ako veliteľ Barney Ross, Jason Statham ako Lee Christmas (Barneyho pravá ruka a expert na nože, Statham mimochodom minulý rok s Westom spolupracoval na MECHANIKOVI ZABIJAKOVI), Lundgren ako už vyliečený Gunnar Jensen, Terry Crews ako nevýrazný Hale Caesar, Randy Couture ako nevýrazný plešatý Toll Road a v menšej miere už spomenutý Li.

11) Bude nejaký nováčik?

Bude - Liam Hemsworth (mladší brat „Thora“ Chrisa Hemswortha) ako snajper.

12) Takže bude aj trojka?

Ak bude dvojka prepadák, nie. Ale keďže sa očakáva dobrá tržba, reči o prípadnej trojke sú samozrejmé. Prvý raz zazneli už koncom marca 2012. Vraj by sa mohla začať nakrúcať ešte na jeseň tohto roka, mala by pojednávať o pašovaní zbraní z Európy a za týmto nápadom vraj stojí Steven Seagal, ktorý by si v trojke konečne mal zahrať (mal hrať už v prvých dvoch častiach, ale nebol kamarát s ich producentom, no pre potreby trojky je ochotný tváriť sa, že je).