Melov pokus o comeback č. 564
Štvrtok, 10 Máj 2012 04:00

Český trailer na akčnú kriminálnu zrejme komédiu s Melom Gibsonom GET THE GRINGO.

Kde sa vzal, tu sa vzal, začiatkom roka 2012 sa na svete nečakane objavil trailer na novinku s Melom Gibsonom a to napriek tomu, že mnohí ani nevedeli, že niečo nové vôbec začal nakrúcať. Pôvodne sa totiž myslelo, že predal všetok svoj americký majetok a utiekol do Austrálie, aby mu všetci dali pokoj. No mýlili sa. Mel je totiž nezničiteľný... aspoň to tak vyzerá.

Kedysi tento 100%-ný katolík tvrdil, že už nemieni behať pred kamerou, ale len ZA ňou. No keď jeho tretí film (APOCALYPTO) zaujal predsa len o čosi menej, ako druhý (UMUČENIE KRISTA) a po sérii škandálov (rozvod so ženou, s ktorou prežil desiatky rokov a vychoval množstvo detí... kvôli mladučkej milenke... ktorej sa následne vyhrážal vraždou...) musel plány prehodnotiť.

Myslel si, že ak sa vráti pred kameru ako „iba“ herec, bude mu odpustené. Triler NA HRANE TEMNOTY ale dopadol hrozne a BOBRA od Jodie Fosterovej nezachránila ani bitka s plyšovou bábkou.

Napriek tomu Mel práve predvádza ďalší pokus o herecký návrat. GET THE GRINGO z traileru pôsobí ako atraktívne oddychové akčné kino s hláškami a drsnými scénami. Čo je poloha, ktorá už zrejme nie katolíkovi Gibsonovi stále celkom pristane. Bohužiaľ, trailer je zároveň nezrozumiteľný, čo sa zápletky týka. Takže vlastne netuším, o čom by mal byť a ak je nás viacej, v konečnom efekte by to rozhodne mohlo byť kontraproduktívne.

Aby toho nebolo málo, film z trailerov i z celkovej doterajšej propagácie vyzerá nepresvedčivo a prehnane záhadne. Nikto nevie, či pôjde o akčnú komédiu s trochou krvi, alebo skôr o niečo v štýle ODPLATY, ktorá síce bola vtipná, ale veľmi brutálnym spôsobom.

Nepredvídateľná je aj osoba debutujúceho režiséra. Adrian Grunberg hral doteraz malé úlohy vo veľkých snímkach (v MUŽOVI V OHNI Tonyho Scotta), prípadne asistoval iným režisérom pri nakrúcaní. Napr. Oliverovi Stoneovi pri dvojke WALL STREET alebo Petrovi Weirovi pri MASTER AND COMMANDER: NA OPAČNOM KONCI SVETA. Zároveň, aká náhoda, s réžiou pomáhal aj samotnému Gibsonovi (na APOCALYPTE), prípadne Martinovi Campbellovi... na nevydarenej NA HRANE TEMNOTY... Zdá sa, že Hollywood je zábavne prepojené miesto, kde každý pozná každého.

Zvláštne znie aj informácia, že jedným zo scenáristov je Stacy Perskie. Ten má budúci rok (aby to bolo ešte komplikovanejšie, nie ako scenárista, ale ako producent) v hre nové sci-fi Neilla Blomkampa (DISTRICT 9) ELYSIUM. Stacy sa, podobne ako Grunberg, dostal k filmu čudne. Napríklad ako asistent Tonyho Scotta... počas nakrúcania MUŽA V OHNI... stačí vám?

Vychádza mi z toho, že GET THE GRINGO je zrejme prvý veľký film mužov, ktorí doteraz nosili kávu režisérom. Perksie sa v GET THE GRINGO podieľal nielen na produkcii, ale aj na scenári. Takže film je ešte nepredvídateľnejší a možno už ani sám Gibson netuší, čo z toho vznikne. Dvojnásobne, keď sa na scenári podieľal aj on sám. Čo mu z toho vylezie, ťažko povedať (doteraz sa podieľal aj na scenároch k UMUČENIU KRISTA a APOCALYPTU). Vystríhajú tiež správy o nedobrom rozpočte (údajne 20 miliónov dolárov), o tom, že Gibson film zároveň produkuje a že jeho najslávnejšími hereckými kolegami budú dnes už nezaujímaví Bob Gunton (zlý riaditeľ basy vo VYKÚPENI Z VÄZNICE SHAWSHANK, dobrý bankár z DOLORES CLAIBORNEOVEJ) a Peter Stormare (ARMAGEDDON, FARGO) vo svojej dvestoosemdesiatej deviatej nudnej variácii na filmového psychopata.

Takéto nepredvídateľné neistoty sú asi to posledné, čo filmová kariéra Mela Gibsona momentálne potrebuje.