Bude Rambo 5?
Piatok, 27 Apríl 2012 04:00

Bude? Nebude? Čo na to Stallone?

Článok obsahuje spoilery.

O piatej časti kultovej akčnej série Sylvestra Stallonea RAMBO sa hovorí od premiéry nečakane kvalitnej zverskej štvorky z roku 2008. V skratke si prezrime sled udalostí.

Stallone je po prepadákoch D-TOX, FORMULA!, ZASTAVTE CARTERA, KRAJINA POLICAJTOV a V MENE ANGELA v zadku.

Napriek tomu sa mu darí zohnať peniaze na šiesteho (!) ROCKYHO BALBOU. Z vynikajúcej nostalgickej snímky sa stáva hit a Stallone dostáva peniaze na štvrté dobrodružstvo vietnamského veterána Johna Ramba. Okrem toho, že hrá hlavnú rolu, podieľa sa i na scenári a režíruje. Z mimoriadne brutálneho filmu sa stáva hit. Stallone v rýchlom tempe nakrúca bizarne obsadenú úspešnú akčnú tímovku THE EXPENDABLES.

V tomto šťastnom období začína rozprávať o siedmom ROCKYM a piatom RAMBOVI. Kým u ROCKYHO nakoniec sám uznáva, že tu už sa po zaujímavo ukončenej šestke asi naozaj nemá kam v deji pokračovať a séria je zrejme mŕtva (aspoň do doby, kým niekto nenakrúti remake), u Johna Ramba stále je kam pokračovať. Kým ešte pred niekoľkými rokmi by ho všetci producenti poslali preč, po hore spomenutých hitoch nad jeho návrhmi prikyvujú a ani sa pri nich veľmi neuškŕňajú.

Hoci sa na konci štvorky zdalo, že všetky vojny sveta sú dobojované (zničený ale živý John sa vracia na rodičovskú farmu), Stallone už X rokov prízvukuje, že piaty diel si reálne vie bez problémov predstaviť.

Situácia dodnes nie je iná – hoci dokončuje druhých THE EXPENDABLES a akčný triler Waltera Hilla BULLET TO THE HEAD (a chystá väzenský THE TOMB s Arnoldom Schwarzeneggerom a stále hovorí o životopise Edgara Allana Poea), stále rozpráva o plánoch na „Ramba 5“. Nevyhýba sa ani šialenostiam (Rambo v džungli likviduje zmutovaných vojakov, ktorí sa vymkli spod kontroly a necítia bolesť), no víťazia banality. Napríklad: „Rambovi unesú otca a vyráža po stopách únoscov, aby ich pozabíjal a otca oslobodil“. Alebo: „Rambovi unesú misionárku zo štvorky a na mexických hraniciach vyráža po stopách únoscov, aby ich pozabíjal a misionárku oslobodil“.

Stallone následne pridáva informáciu, že by sa v päťke konečne rád vrátil na koniec „jednotky“. V nej síce prežil... ale pôvodne mal umrieť. Takýto temný záver sa dokonca údajne aj nakrútil a vraj sa zopár „podprahových“ stotín z neho objavuje aj v nočnej more, ktorá Ramba na začiatku štvorky máta zo zdravého spánku. Päťka by údajne mohla skončiť práve Rambovou smrťou.