Sherlock Holmes 2
Streda, 03 August 2011 05:18

Trailer na pokračovanie akčnej detektívky s homosexuálnymi výkonmi heterosexuálnych (zrejme) hercov Roberta Downeyho Jr. a Judea Lawa SHERLOCK HOLMES 2: A GAME OF SHADOWS.

Kultový detektív spisovateľa Arthura Conana Doylea sa na plátna kín (či obrazovky televízií) dostal v predchádzajúcich, desaťročiach snáď stovky krát. Od hororov cez komédie po mládežnícke verzie (PYRAMÍDA HRÔZY alias MLADÝ SHERLOCK HOLMES režiséra Barryho Levinsona) a zmodernizovaný seriál s Martinom Freemanom. Je toho toľko, že to ani nemá zmysel vypisovať.

Verzia, ktorú nám v r. 2009 ponúkol gangsterský režisér Guy Ritchie (ZBAĽ PRACHY A VYPADNI!, STROSKOTANCI s Madonnou) s producentmi Joelom Silverom (48 HODÍN, PREDÁTOR, MATRIXY) a Susan Downeyovou (manželkou Roberta Downeyho Jr.), bola novátorská v tom zmysle, že klasickú postavu, ktorú sme si predstavovali ako zrelého, usadeného a extrémne pokojného muža, pretavila do podoby džentlmenského kurevníka-boxera, ktorý s verným Dr. Watsonom vedie nejednoznačné sexuálne dialógy a popritom rieši komplikované prípady, plné nebezpečenstva a úkladných vrážd.

Ritchieho verzia bola mladistvo svieža a pritom príjemne staromódna (výprava, kostýmy, atmosféra).

Nebola príliš zábavná, aspoň ja som sa príliš nesmial... trailer mi pripadal vtipnejší. Mala ale určité čaro, niektoré scény boli pôvabné a Iron Man Downey (podávajúci ďalší zo svojich štandardne dobrých výkonov) s Lawom (ROAD TO PERDITION) vytvoril taký rozkošný „manželský“ pár, až som bol sklamaný, keď sa spolu na konci nevyspalo.

Množstvo zbytočných akčných scén, trikov a tajomstiev však strhávalo dobrý nápad k priemeru.

Divákom sa ale dravý svižný tón páčil a z rozpačito očakávanej (Sherlock Holmes ako 40-ročný boxer?!) snímky spravili hit.

Takmer okamžite sa začala nakrúcať dvojka. Bude sa jednať o „klasické“ pokračovanie, v ktorom sa skoro nič nemení, aby sme nedajbože nevytvorili niečo originálne. Na strane druhej, aký by malo zmysel robiť pokračovanie s diametrálne odlišnou atmosférou?

Okrem Downeyho Jr. a Lawa sa vrátili tiež Downeyová, Silver a Ritchie. Vo filme má byť ústrednou zápornou postavou obávaný profesor Moriarty. Šepkalo sa, že ho stvárni Brad Pitt. Pôvodne dokonca, ešte pred premiérou samotnej prvej časti, sa hovorilo, že v poslednej chvíli narýchlo prebehli dotáčky, vďaka ktorým sa na úplnom konci Pitt skutočne objaví. Nakoniec sa ale neobjavil v prvej, ani druhej časti. Vyvoleným sa stal prekvapivo v masovom meradle úplne neznámy (čo je v ostrom rozpore s Pittovou slávou) Jared Harris... ktorý paradoxne svoju zatiaľ asi najvydarenejšiu rolu dostal v roku 2008 po boku... Brada Pitta (spomínate na kapitána lode, na ktorej slúžil naopak starnúci Benjamin Button?).

Jednou z minima nových vecí budú herci Stephen Fry a Noomi Rapaceová, švédsky herecký objav z kontroverznej trilógie o Lisbeth Salanderovej. Druhý SHERLOCK HOLMES je jej prvý americký film po trojitej adaptácii bestsellerov spisovateľa Stiegga Larssona (druhým bude PROMETHEUS Ridleyho Scotta).