Bude Jump Street 21 film?
Piatok, 13 Máj 2011 05:21

Hovorí sa o celovečernej snímke na motívy kedysi populárneho seriálu „Jump Street 21“ (v ktorom začínal „mladý a nespokojný“ Johnny Depp).

SERIÁL

Zrejme každý divák, narodený v osemdesiatych rokoch 20. storočia, pozná mládežnícko-kriminálny TV seriál „Jump Street 21“. V rokoch 1987 – 1991 vzniklo cirka sto cca hodinových epizód. Zaujali originálnym nápadom: hrdinami boli policajti (vedení starším prísnym Afroameričanom), ktorí boli vďaka mladistvému vzhľadu umiestňovaní do škôl. V nich, v „prezlečení“ za študentov, inkognito vyšetrovala prípady, medzi ktorými patrila šikana ešte k tým nevinnejším.

Dobrý nápad si vyslúžil kladné prijatie u publika a to napriek tomu, že už krátko po prvej klapke sa našlo zopár nespokojných ľudí. Konkrétne - jeden. Volal sa Johnny Depp... a mal 24.

Keď Johnny do „Jump Street 21“ nastúpil, mal za sebou len problematické dospievanie a z filmov NOČNÚ MORU V ELM STREET alebo ČATU. Dodnes klasiky svojho žánru (slasher, vojnový), jeho hrdinovia v nich ale mali symbolický priestor: vietnamskou ČATOU sa iba nezávideniahodne mihol a na Elm Street pobudol ako neveľmi zaujímavý hrdinkin sused, rozmixovaný v posteli Robertom Englundom. Jeho prvé stretnutie s budúcim dvorným Burtonom, prišlo až v roku 1990 (NOŽNICOVORUKÝ EDWARD).

Hoci ho seriál plus mínus vystrelil k sláve, Johnny ho nenávidel. Keďže peniaze smrdia každému správnemu rebelovi, televíznu tvorbu obecne pokladal za neplnohodnotnú výplň medzi dobre platenou reklamou a nakrúcanie „Jump Street 21“ za únavnú, monotónnu, rutinnú až strojovú robotu. Zmluvy ale boli podpísané.

Jeho nespokojnosť viedla z jeho strany k toľkým robeniam naprieky (producentom, kolegom, hercom), že to s ním produkcia nevydržala a nakoniec s ním dobrovoľne, skôr, než by niekto niekoho zabil, rozviazala kontrakt. A následne radšej skončila s celým seriálom. Kým iní herci nakrútili okolo 100 častí, Depp si to skrátil o ledva 20.

Okrem neho nikto zo seriálu nezabodoval a to ani napriek tomu, že tvorcovia zastúpili rôzne rasy, povahy a pohlavia (alebo vám niečo hovoria mená Peter DeLuise a Holly Robinson Peeteová?). S jednou výnimkou. Tá ale paradoxne vôbec nepatrila k stabilnému osadenstvu adresy Jump Street 21. Postava, ktorá seriálom len preletela, zabodovala najviac:

BOOKER

Mladý policajt Dennis Booker (v podaní hviezdičky Richard Grieco... kde je mu dnes koniec?) zabodoval u divákov podobne, ako neskôr bojovná princezná Xena v „Herkulesovi“ s Kevinom Sorbom. Producenti ako Xene, tak Bookerovi, dali vlastný seriál (tzv. spin-off). Keď boli Depp a Grieco v jednej scéne, pôsobili dojmom, že by sa najradšej posekali. Boli si navzájom veľkými konkurentmi a zdalo sa, že ani fanúšikovia seriálu si nie sú príliš istí tým, komu z nich viac držať palce. Obaja boli drzí, mladí, pekní, problematickí – čo tínedžerom pri obrazovkách vyhovovalo.

Bolo preto logické, že producenti Griecovi ponúkli vlastný seriál. Jeho seriálový motorkársky spin-off (nazvaný stručne a jasne „Booker“) však pre prekvapivý divácky nezáujem skončil už po prvej sérii.

DNES

V roku 2011 je situácia taká, že mnohí z nás si na seriál stále (v dobrom) pamätajú a Depp sa stal jednou z najviac zarábajúcich hviezd Hollywoodu (OSPALÁ DIERA, RANGO a PIRÁTI KARIBIKU).

O celovečernej verzii seriálu sa nejaký čas už hovorí. Podobne, ako o celovečernej kino verzii „Profesionálov“. Tú mal režírovať drsný Brit Neil Marshall (PÁD DO TMY), no momentálne je projekt viac mŕtvy, než živý.

Naopak, mnohé seriálové klasiky sa kino verzie už dočkali. Od bezstarostnej kriminálnej komédie Bena Stillera & Owena Wilsona STARSKY A HUTCH cez vysokorozpočtové MIAMI VICE (r. Michael Mann) po A-TEAM (r. Joe Carnahan).

Začiatkom roka 2011 sa situácia okolo filmu JUMP STREET 21 pohla: s réžiou začal koketovať John Singleton (CHLAPCI ZO SUSEDSTVA, DRSNÝ SHAFT, RÝCHLO A ZBESILO 2, ŠTYRIA BRATIA) a na scenár bol najatý ani nie 30-ročný Jonah Hill. Spomínate si na obézneho kučeravého herca z komédií SUPERBAD a NABÚCHANÁ? Tak to je on (inak aj občasný producent – BRUNO).

Jonahovi so scenárom pomohol Michael Bacall, ktorý napísal napríklad pôvabného SCOTTA PILGRIMA PROTI CELÉMU SVETU a mihol sa ako herec v ZACHRÁŇTE WILLYHO a NEHANEBNÝCH BASTARDOCH Quentina Tarantina. Dvojica sľubuje humornejšiu verziu. Padli dokonca šialené hlášky „niečo ako BAD BOYS“. Tomu NECHCEM veriť, bolo by to v rozpore s duchom samotného seriálu. Ten predsa nielenže nebol práve dvakrát veselý, ale, čo si spomínam, bola to dokonca poriadna depresia, VEĽMI vzdialená od adresy Beverly Hills 902 10.

Momentálne sa so Singletonom už neráta. Hovorí sa o režisérskej dvojke Phil Lord a Chris Millar (animované OBLAČNO, MIESTAMI FAŠÍRKY). Začalo sa tiež špekulovať o hlavných rolách. Údajne sa vyjednáva s Channingom Tatumom (G.I. JOE, OROL DEVIATEJ LÉGIE) a paradoxne so samotným scenáristom Hillom. Ten má totiž vo filme aj hrať a aby toho nemal málo, spolu s Tatumom produkovať. Ich drsného šéfa by si, teoreticky, mohol zahrať raper a občasný skoro herec Ice Cube. Hviezdička ANAKONDY svojou prítomnosťou pokazila už viaceré potenciálne hity (DUCHOVIA MARSU, XXX: NOVÁ DIMENZIA), no ako mentora si ho predstaviť viem a chcem.

Koncom apríla 2011 Depp vraj naznačil, že ak by dostal ponuku, proti cameo by zrejme nič nemal. Áno, je to v rozpore s tým, ako sa k seriálovej predlohe správal, keď v nej ešte hral. Odvtedy ale ubehlo veľa rokov. Zlá krv zmizla a nepríjemné spomienky, ako to už býva, nahradili pozitívne.

Depp už nie je „zlý chlapec“. Robí náročné filmy, usadil sa a nekonfliktne komunikuje nielen s producentmi a režisérmi, ale i médiami. Ako je badať nielen z jeho filmov, ale aj z rozhovorov, ktoré poskytuje, mnohé veci sa mu v hlave rozležali. Upokojil sa, zmieril sa s vlastným ťažkým detstvom, stal sa uznávanou americkou hviezdou a miestami aj rešpektovaným „vážnym“ hercom (KRYCIE MENO DONNIE BRASCO, Z PEKLA, ČOKOLÁDA) so zatiaľ trojicou nominácií na Oscara (PIRÁTI KARIBIKU, HĽADANIE KRAJINY – NEKRAJINY, SWEENEY TODD: ČERTOVSKÝ HOLIČ Z FLEET STREET).

Pokiaľ by sa ale skutočne jednalo iba o cameo (a nie napríklad šéfa tímu, čo je fajn predstava, ale na 90% nereálna), je v podstate fuk, či sa vráti alebo nie. Kvôli trojminútovému cameu zrejme (?) do kina nikto nepôjde. Dôležité bude, aby to filmové spracovanie ustálo po stránke réžie, hereckých výkonov, zápletky, postáv a dialógov. Prípadné Johnnyho cameo by bolo len milým prekvapením navyše.