Statham akčný
Utorok, 25 Január 2011 07:15

Trailer na akčný triler THE MECHANIC s Jasonom Stathamom od režiséra CON AIR.

Jason Statham je asi najnádejnejšia akčná hviezdička súčasnosti, ktorá kráča v poctivej stope Titanov Stallone/Schwarzenegger tam, kde The Rock a Vin Diesel drsne experimentujú s rodinnými komédiami. Statham zároveň prejavuje širší herecký rozptyl, zmysel pre humor a mnohé náročné kaskadérske triky robí sám. Vďaka tomu povýšil i priemerné látky (všetci KURIÉRI dokopy) na dobrú žánrovú školu. Minulý rok sa navyše konečne presekal (dočasne?) do prvej ligy ako pravá ruka Sylvestra Stalloneho v THE EXPENDABLES ako expert na nože. V THE MECHANIC si zahrá nájomného vraha, ktorého „zamestnávateľ“ je zavraždený a on sa musí ujať jeho syna (Ben Foster - „anjel“ z tretích X-MEN, technik z PANDORUM) a spolu sa pomstiť vrahom.

Donald Sutherland je žijúca hollywoodska legenda, ktorá sa z klasík 70., 80. a sčasti aj 90. rokov 20. storočia (M.A.S.H., SMRTIACA EPIDÉMIA) prehrala na staré kolená do do rolí otcov (Keire Knightleyovej – PÝCHA A PREDSUDOK, Rachel Hurd-Woodovej – AMERICKÁ KLIATBA, Nicole Kidmanovej - NÁVRAT DO COLD MOUNTAIN) a predčasne umierajúcich mentorov (LÚPEŽ PO TALIANSKY), ktorých musí pomstiť nová generácia. Rovnakú rolu bude mať v THE MECHANIC.

Zatiaľ to vyzerá na menej náročnú akčnú zábavu, ktorou to zrejme aj bude. Niečo ako KURIÉR verzus ODSTREĽOVAČ. Jedná sa o remake rovnomennej snímky s Charlesom Bronsonom z roku 1972.

Režisérom je Simon West, o ktorom sa predpokladalo, že ako režisér skončil. V r. 1997 brutálne debutoval v produkcii Jerryho Bruckheimera CON AIROM. Po „debute jak sviňa“ prišlo ochladenie neakčnou ale atmosférickou GENERÁLOVOU DCÉROU s Travoltom. Do tretice to bola strašná LARA CROFT - TOMB RAIDER. Tá síce komerčne zaujala, ale kritiky boli oprávnene také strašné, až je čudné, kto na tú blbosť chodil do kina. Zdalo sa, že hlbšie už West klesnúť nemôže, zdalo sa, že to pochopil aj sám a s réžiou celovečerných filmov sa rozlúčil, ak nerátame malý komorný hororový triler NA LINKE JE VRAH a produkciu ČIERNEHO JASTRABA ZOSTRELENÉHO. Doteraz.