Piráti Karibiku 4
Štvrtok, 30 December 2010 07:24

Trailer na Pirátov Karibiku 4.

Žiadne prekvapenie: Jerry Bruckheimer produkuje tretie pokračovanie Pirátov Karibiku. Režíruje Rob Marshall (Nine, Gejša, režisérska nominácia na Oscara za Chicago).

Piráti svoju plavbu začali snímkou Piráti z Karibiku: Prekliatie Čiernej perly v lete 2003. Okrem obrovskej tržby získali oscarovú nomináciu pre Johnnyho Deppa ako pirátskeho KAPITÁNA Jacka Sparrowa.

Hoci sa zdalo, že príbehy sa uzavrú do trilógie, Bruckheimer už počas nakrúcania dvojky (Piráti Karibiku: Truhlica mŕtveho muža) a trojky (ktoré sa odohralo na jeden masívny záťah) potvrdil, že trojka (Piráti Karibiku: Na konci sveta) síce NAOZAJ bude koniec trilógie, no neznamená to, že Sparrowa už v žiadnom filme nikdy neuvidíme. Len už sa vedľa neho na 99% neobjavia Orlando Bloom a Keira Knightleyová, ktorí v trilógii hrali hlavné úlohy (je to diskutabilné, ale Sparrow v nej bol prakticky skôr podpornou postavou...). Takže de facto pôjde o spin-off (ktorý sa bude sčasti odohrávať v Londýne).

Hoci sa Johnny Depp minule zaprisahával, že bez Dicka Cooka mu v Disney môžu pobozkať širák, obrovský honorár ho zlomil. No dobre, asi v tom neboli len peniaze – nikdy sa netajil tým, že Sparrow je jedna z jeho najobľúbenejších postáv a pokojne by ju hral do smrti. Scenár opäť (písalo všetky tri časti predtým) píše osvedčené pirátske duo Ted Elliott/Terry Rossio, ktoré tentokrát sľúbilo, že scenár bude o čosi jednoduchší resp. menej prekombinovaný; práve prehnané množstvo motívov, zvratov a postáv bolo dvojke a najmä trojke niektorými divákmi vyčítané.

Tvorcovia zároveň prišli s nečakaným vyhlásením, že nebudú pokračovať v mytológii predchádzajúcich dielov. „Nečakaným“ preto, že ako fanúšik pôvodnej trilógie mám pocit, že VŠETKO, čo malo byť uzavreté, predsa v trojke uzavreté bolo a posledné sekundy s „ukradnutou mapou“ to len potvrdili: staré známe postavy si žijú svoje životy a Jack Sparrow si ide (pláva) po svojom za ďalšími dobrodružstvami.

Kým v predchádzajúcich dieloch to Jackovi Sparrowovi komplikovali predovšetkým Bill Nighy a Geoffrey Rush, v štvorke (Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides) post ústredného zlosyna obsadil takmer 70-ročný Brit Ian McShane (Prípad číslo 39, Kung Fu Panda). Zahrá si Blackbearda - piráta, ktorého sa všetci piráti boja. Rush sa pravdepodobne, ako v trojke, objaví skôr v kladnej, než v zápornej úlohe, čo je fajn, keďže znepriateleno-spojenecká chémia medzi ním a Deppom bola už v prvej a tretej časti kvalitná (v druhej sa Rush len mihol tesne na konci).

Ďalšími novými posilami majú byť: Penélope Cruzová ako Blackbeardova divoká dcéra Angelika - a morské panny... ktoré údajne majú byť riadne brutálne (ale pochybujem, že budú brutálnejšie, ako v Bytosti z hlbín od Stana Winstona a Sebastiana Gutierreza). Naopak, starým známym bude Kevin McNally alias pán Gibbs, Jackova bradatá pravá ruka. Vrátiť by sa mal (možno v o čosi väčšej úlohe) i kultový Keith Richards ako Jackov temný otec, kapitán Teague.

V scenári pôjde o (na konci trojky sľúbenú) Fontánu mladosti. Hoci sa začalo nakrúcať iba v lete 2010, slovenská premiéra je stanovená už na máj 2011. Film má byť v 3D a momentálne náš distribútor vymýšľa čoraz blbšie preklady názvu (Piráti z Karibiku: Na vlnách podivna).

P.S. Režisér trilógie Gore Verbinski práve s Deppom dokončuje animovanú rodinnú komédiu Rango.