Denzelov vlak
Utorok, 23 November 2010 17:12

Trailer na akčný triler Tonyho Scotta s Denzelom Washingtonom a Chrisom Pineom, Unstoppable.

Kým Ridley Scott sa tento rok sčasti pochoval prepadákom Robin Hood, čo mu môže zničiť sen nakrútiť naraz dve prequel časti Votrelca, jeho mladší brat si z filmovej kritiky, namosúrenej na jeho posledné priemerné/čudné filmy (Spy Game, Domino), nič nerobí a ide ďalej.

Ide ďalej spolu so svojím kamarátom Denzelom Washingtonom, ktorý s Tonym robil už viacero filmov. Napriek tomu, že zatiaľ žiadny z nich (až na výborného Muža v ohni, ako povedal Quentin Tarantino, drsného ako peklo), nedopadol výnimočne (Krvavý príliv, Déjà Vu, Únos metra 123) spolupracuje s ním ďalej (pritom spolupráca s Tonyho starším bratom Ridleym mu šliape predsa len lepšie, viď. Americký gangster).

Tentokrát pribrali do partie mladého Chrisa Pinea, ktorého hviezda sa na hereckom nebi prvýkrát výrazne objavila minulý rok. Vtedy energicky zahral mladého Kirka v „novom“ Star Treku. Ťažko povedať, či sa časom stane hollywoodskou hviezdou alebo jeho hviezda predčasne zhasne, ako sa to stáva; faktom je, že okrem Star Treku (o pokračovaní sa hovorí v podstate od premiéry „jednotky“, ale J.J. nemá čas) toho zatiaľ veľa neuhral. Jeho najväčším ne-kirkovským úspechom bol v lepšom prípade priemerný infekčný takmer-horor Carriers.

Všetci traja spojili svoje sily pre potreby akčného trileru Unstoppable, ktorý im poskytne príležitosť urobiť si poriadne demoličný veľkofilm: obrovský nezastaviteľný vlak s toxickým odpadom, nezadržateľne sa bez kontroly rútiaci Amerikou. Držme palce, Tony i Denzel (ktorého posledné výkony v Manchurianskom kandidátovi, Spojencovi či Knihe prežitia neboli „nič moc“) by poriadny kvalitný hit potreboval.