Čo chystá Stallone?
Štvrtok, 20 Máj 2010 07:03

Ešte ani nemali premiéru THE EXPENDABLES a Sly už hovorí o dvojke. To ale nie je jediný film, ktorý chystá na nasledujúce roky. V hre sú Rocky, Rambo, Poe...

Sylvester Stallone bol najskôr light-pornoherec, potom hviezda, potom sa mu nedarilo a v dôchodcovskom veku vstáva z popola (ROCKY BALBOA, RAMBO: DO PEKLA A SPÄŤ). Tento rok má v hre ostro očakávanú tímovku THE EXPENDABLES. Plus ďalších X projektov - tie už tento rok samozrejme nestihne. Pravdupovediac, niektoré nestihne vôbec. Stratí záujem, zomrie alebo znova prestane byť hviezdou a štúdiá oňho zasa stratia záujem. Uvidíme, každopádne toto všetko by rád Sly režíroval:

THE EXPENDABLES 2 - 18

On sám sa vyjadril, že si v prípade úspechu „jednotky“ vie predstaviť celú expendablačnú sériu. Možno by rád režíroval aj tú, ale hrať v nej vraj už neplánuje. Údajne by chcel niečo ako bondovskú sériu – niečo, čo môže vznikať každé tri roky s inými (alebo tými istými) hercami. Už teraz sa šepká, že v potenciálnej dvojke by mohli excelovať v „jednotke“ odignorované (resp. pre ne jednoducho v nabúchanom obsadení nezostalo miesto) akčné hviezdy 80. a 90. rokov. Čo tak Steven Seagal, CHUCK NORRIS, Carl Weathers, Hulk Hogan, Mr. T, Lorenzo Lamas, Wesley Snipes či Jean-Claude Van Damme?

POE

Nehľadajte v tom žiadny dvojzmysel, Stallone by skutočne rád nakrútil životopis kultového (prevažne hororového, ale nie IBA) básnika, spisovateľa (okrem iného de facto vymyslel detektívky, dávno pred Doyleom) a knižného recenzenta (a feťáka) Edgara Allana Poea. Tento projekt Stallone miluje od 70. rokov 20. storočia, no stále nenašiel dostatočne šialené štúdio, ktoré by mu v plnení tohto sna krylo chrbát. Pôvodne mal na hlavnú rolu vytipovaného Roberta Downeyho Jr., momentálne počíta skôr s Viggom Mortensenom, s ktorým sa stretol už v DENNOM SVETLE (resp. počítal, kým Mortensen neoznámil koniec hereckej kariéry). V polovici deväťdesiatych rokov bol v hre aj spevák Michael Jackson, ale už vtedy sa špekulovalo, že je to kačica.

TÚŽBA/PRIANIE SMRTI

Toto nie je vtip; Stallone naozaj prejavil záujem o réžiu remake revenge klasiky s Charlesom Bronsonom z roku 1974, pričom ústrednej úlohy by sa zrejme chopil on sám (Stallone, nie bronson, Bronson je mŕtvy). Sly sa v minulosti na striebornom plátne už párkrát pomstil (ŠPECIALISTA) a „nahnevané nezastaviteľné buldogy “ mu idú výborne (ZASTAVTE CARTERA).

ROCKY 7

Toto naopak tak troška vtip JE, prišiel s ním však samotný Sylvester, keď naznačil, že siedmy diel smoliarsko-víťazného boxera je STÁLE reálny. No panuje názor, že to tvrdil skôr preto, aby urobil zadarmo reklamu svojej osobe a teda tým pádom i blížiacej sa premiére THE EXPENDABLES. Šiesty ROCKY je príliš krásne „uzavretým“ príbehom na to, aby v ňom mal citlivý Sly srdce pokračovať.

RAMBO 5

Pôvodne som tento odsek chcel začať vetou „v tomto niet dôvod nepokračovať“. Štvrtý RAMBO bola skutočná (alebo skôr neskutočná) masakra (ak ste nenarazili na trápnu cenzurovanú verziu istej našej slovenskej komerčnej televízie), ktorá, i vzhľadom na „rozumný“ rozpočet, zarobila príjemné peniaze – a nebola zlým filmom. Stallone v súvislosti s piatym dielom dlhé mesiace mystifikoval. V jednej chvíli mal v džungli naháňať šialených mariňákov, inokedy krvavo mstiť vraždu svojho otca (malo k nej dôjsť na ranči, ku ktorému na konci štvorky konečne došiel) a v inej sa vydal do Mexika zachraňovať svoju dcéru (v inej verzii sa jednalo o misionárku Julie Benzovú zo štvorky), pričom zlosyna mal hrať kamoš Mickey Rourke (ZASTAVTE CARTERA, THE EXPENDABLES). Koncom apríla 2010 ale vyhlásil, že päťka je na 98% mŕtva.

CLIFFHANGER 2

Horolezecký triler (Stallone sa pritom bojí výšok) CLIFFHANGER patril v 90. rokoch medzi jeden z mála úspešných filmov, v akých hral. Nečudo, že sa dlho uvažovalo o pokračovaní. Ostatne, neznie to až tak bizarne, ako SMRTONOSNÁ PASCA 2 – vysoko v horách sa (zrejme) často dejú čudné, akčné, dobrodružné veci. Prečo by sa Sylvestrov traumatizovaný záchranár Gabe nevrátil? Momentálne ale reči okolo pokračovania stíchli. Stallone je hviezda a Cliffhanger 2 pripadal do úvahy asi len v extrémnom prípad (ak by mu vybuchol šiesty ROCKY i štvrtý RAMBO).