PREVIEW Piráti Karibiku 4
Streda, 23 September 2009 08:35

Mega produkcie typu Pirátov Karibiku patria k filmom, o ktorých sa dá informovať viackrát. Prinášame vám teda prvé informácie, hoci prvá klapka nepadla. Padne vôbec?

História je jasná. Piráti Karibiku sa stali komerčným trhákom, „vina“ bola dávaná svižnej akcii a pôsobivej „chlapčenskej“ atmosfére starých čias, kedy ešte na svete existovali tajomné ostrovy, nezakreslené v mapách. A Johnnymu Deppovi, ktorý z relatívne vedľajšej postavičky, pirátskeho kapitána Jacka Sparrowa, urobil kultovú postavičku a netradičného miláčika publika. Chrup napoly zložený z pozlátených a odhnívajúcich zubov, mierne povedané svojrázna gestikulácia, chôdza a mimika a časté obviňovanie z bisexuality (pravda, na lodiach veľa žien už z poverčivosti nikdy nebývalo). To bol náš milý Jack. Nečudo, že producent Jerry Bruckheimer a režisér Gore Verbinski (Hon na myš) k rozkošnému veľkofilmu pridali ešte dvojku a trojku, čím príbehy uzavreli do trilógie.

Hoci sa trojka všeobecne nepokladá za vydarenú (mne sa však zdala ako uzavretie trilógie pôsobivá a zaujímavá), zarobila veľké peniaze. Navyše, Depp je stále hviezdou a diváci by na Pirátov Karibiku 4 určite do kina išli.

Situáciu vlastne veľa vecí nekomplikuje. Či skôr nekomplikovalo. Potom ale naplno prepukla Hospodárska kríza (v ktorej sa ťažšie hľadajú desiatky miliónov dolárov na najmodernejšie počítačové efekty pre pirátsky film) a Verbinski sa rozhodol odstúpiť. A navyše, skôr, ako štúdio Disney stihlo vybrať definitívneho režiséra pre štvorku (momentálne je v hre režisér Chicaga a Gejše Rob Marshall a mnohí, mierne naivne, dokonca hlásajú „príchod Tima Burtona na palubu“), skomplikoval situáciu septembrový odchod Dicka Cooka, šéfa Disney Pictures. Dokonca sám Depp po jeho nečakanom odchode naznačil, že to bol „práve Cook, kto bol zďaleka najmenšou sviňou v celom tom svinskom disneyovskom kolose“. Vraj práve osobne sám veľký Cook sa postavil za jeho rozhodnutie poňať Sparrowa „troška inak“ (už po premiére jednotky sa herec netajil tým, že s jeho víziou, ako poňať Sparrowa, viac ľudí nesúhlasilo, ako súhlasilo, nakoniec to ale bol kapitánov „originálny prejav“, ktorý zabodoval z celého filmu najviac). Bez neho by sa možno Johnny neodvážil natoľko experimentovať. Teraz, keď je Cook z hry, sa situácia logicky o čosi skomplikovala. Hoci osobne si myslím, že je to skôr klasické rumázganie za odchodom kamaráta a Johnnymu sa tých cirka 50 miliónov dolárov, ktoré VRAJ má za štvorku inkasovať, do týždňa rozleží v hlave.

Štvorka vlastne nemá byť štvorkou, pretože sa nevrátia predsa len HLAVNÍ hrdinovia predchádzajúcej trilógie, Keira Knightleyová a Orlando Bloom. Tí sa nikdy netajili tým, že sú snímkam za veľa povďační a že to bolo super nakrúcanie. Ale stačilo. I samotní diváci súhlasia, pretože paradoxne samotní zamilovaní hrdinovia patrili predsa len k tomu povedzme, že nudnejšiemu, z celej trilógie.

Naopak, diváci kričali nadšením, len čo sa na scéne objavil nejaký pirát. Preto sa okrem Sparrowa má v Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (ktorí sa majú točiť okolo Fontány mladosti, viď. záver trojky) objaví aj Barbossa v diabolskom podaní Geoffreyho Rusha (nejaký čas sa dokonca naznačovalo, že namiesto štvorky príde spin-off, v ktorom bude IBA Barbossa, druhá najobľúbenejšia pirátska postava trilógie). Momentálne sa dokonca objavila zrejme kačica, že sa bude jednať o prequel (teda žiadna Fontána mladosti) o tom, čo na palube Čiernej perly predchádzalo udalostiam, známym z trilógie.

Takže nič nové na svete, ale pri druhom preview štvrtých Pirátov už, dúfajme, budeme mať v rukách lepšie informácie.