PREVIEW Predátor 3 (III)
Agresívne UFO
Pondelok, 01 Február 2010 12:29

Fotografie z nakrúcania (má Adrien Brody rád bagety alebo nie?), dátum slovenskej premiéry a súkromný tip, kto prežije. A nielen to prináša už tretie preview jedného z najočakávanejších filmov tohto roku.

Predátor 3 patrí pre mňa osobne ako pre osobu Ivana Kučeru medzi najočakávanejšie filmy roka 2010. Ale v tom nie som sám. Tak to poviem inak. Keby som mal tento rok peniaze iba na jednu vstupenku do kina, čo je dosť dobre možné, že mať budem, využil by som ju na akčný sci-fi horor Predators (zatiaľ ťažko povedať, či ho slovenský distribútor preloží ako Predátora 3 alebo ako Predátorov alebo či nedajbože zostane pri originálnom znení, ale to asi nie). Nový Christopher Nolan/Leonardo DiCaprio sú oproti tomuto handra a za to ma bičujte krvavými bičmi a vyrvite mi očné buľvy z lebky.

O tom, akej popularite sa v Texase a na Havaji nakrúcaní Predátori tešia na portáli Recenzie, zrejme dostatočne vypovedá už to, že sme o nich napísali už dva razy (1x tu) a to v tej dobe neexistovala ani len jedna jediná oficiálna fotka. Na konci druhého preview som sa dušoval, že pri treťom článku už minimálne fotky (+ najlepšie aj teaser či nebodaj trailer) budú musieť byť a som rád, že sa to vyplnilo: teaser to bohužiaľ nie je, ale ani nie týždeň po druhom preview štúdio 20th Century Fox konečne vhodilo do pléna niekoľko fotiek. Najviac ma z nich prekvapilo, že relatívne „obyčajne“ vyzerajúci Brody nebude nijako zamaskovaný. Žiadna páska cez oko, brada ani pol tváre spálenej/zjazvenej od vojen, ktorých sa v minulosti zúčastnil. Proste Adrien Brody. Uvidíme, ale podľa mňa bude ak nie výborný, tak to aspoň nepokazí tak, ako sa boja niektorí fanúšikovia série (pred Predátorom 2 si tiež nikto nevedel Predátora predstaviť bez Schwarzeneggera).

Pokiaľ by sa ale fanúšikovia napriek tomu chceli na Brodyho čertiť, nech vedia, že by sa mali čertiť aj na jeho kolegov: Danny Trejo ROZHODNE MÁ svaly, ale meria ledva 170 cm a hoci na to nevyzerá, ťahá mu už na sedemdesiatku. Topher Grace je skoro o desať centimetrov vyšší, ale ROZHODNE svaly nemá. 185-centimetrový Brody je paradoxne zo všetkých takmer najvyšší (prvenstvo drží Ali a jeho bez 13 centimetrov plné dva metre) a je tiež známy slušnou kondičkou (fotky s jeho brušnými tehličkami sú pre jeho fanúšičky kultové). Gigantickým dojmom pôsobiaci Rus Oleg Taktarov paradoxne meria „len“ 183 (a o čísle 163 cm, viažucemu sa na Bragaovú, je aj škoda hovoriť). Fishburnea s čistým svedomím do tímu radiť nemôžeme, ale jeho robustné „široké“ kosti, slávna akčná fyzička z trilógie Matrix a 184 veľkým masívnym dojmom pôsobiacich centimetrov nie sú od veci.

Zďaleka najvyšší zo série bol pravdaže Kevin Peter Hall, predstaviteľ Predátora. Meral 220 cm, ale v roku 1991 zomrel (sranda je, že v Predators by si mal jedného z netvorov zahrať dva metre plus jeden centimeter merajúci Brian Steele, ktorý hral „veľkú labu“ v sitkome „Harry a Hendersonovci“ keď Harryho pôvodný predstaviteľ, Kevin Peter Hall, umrel). Predátorov sa nedožil ani legendárny maskér série, Stan Winston.

Tiež ma zaskočilo, že sa skoro na všetkých fotkách nachádza Taktarov – alebo bude hrať hlavnú rolu, alebo je v štábe veľmi obľúbený (a každý si s ním rozumie a chce sa s ním kamarátsky vyfotiť, čomu by som aj veril) alebo sa jedná o fotky z jeho súkromného archívu, ktoré e-mailom posiela domov do Ruska svojim synom (ak nejakých vôbec má, o Rusoch v Hollywoode sa všeobecne len málo vie). Plus ma zaskočilo, že na fotkách nevidieť niektorých hercov, predovšetkým samozrejme skvelého Dannyho Treja. Znamená to, že v tejto scéne už bude mŕtvy?

Hoci sú veľké očakávania spojené s menom hudobného skladateľa (soundtrack k prvým dvom Predátorom z dielne Alana Silvestriho je dnes kultový), producent Robert Rodriguez meno dodnes nevyzradil. Každopádne bude určite zaujímavé, nakoľko nový autor naviaže na legendárnu „divokú džungľovú“ hudbu predchádzajúcich dielov.

Okrem skutočnej džungle sa nakrúcalo aj v „umelej/štúdiovej“, no vraj bola taká bombastická, že niekoľkých hercov (z relatívne komorného hereckého obsadenia, v ktorom nechýba Američan, Rus, Brazílčanka, Aziat ani Afroameričan, muži ani žena) šokovala jej detailná prepracovanosť. Obvykle som voči podobným sebavedomým rečiam skeptický, ale tentokrát sa teším ako decko (autori výpravy, Caylah Eddleblute a Steve Joyner, sú dlhoročnými dvornými spolupracovníkmi ako Rodrigueza, tak jeho kamaráta Tarantina – ich prácu ste mohli obdivovať napríklad tu, v Kill Bill 1 – 2 či vo Vtedy v Mexiku).

Osobne si prajem, aby mal film aspoň dve hodiny (bez titulkov), ale s obavami očakávam skôr reálnejšie číslo (110, vrátane desaťminútových záverečných titulkov), pričom prvých 30 minút sa bude podľa mňa odohrávať na rôznych častiach Zeme, kedy Predátori budú loviť/zvážať budúcich hrdinov lovu na svojej planéte. Takže by sme sa teoreticky mohli pozrieť do Ruska, ale aj do Afriky. Čo by mohlo byť super. Následne by sa hrdinovia hodinu motali po džungli a záverečnú polhodinu by sa do akcie zapojil Laurence Fishburne ako ich chvíľkový mentor. Iná možnosť je, že tvorcovia sa vyberú v stopách Kocky a prvej Saw: hrdinovia sa hneď v úvode „zobudia uprostred akcie“ a v priebehu akčného deja budú spomínať (retrospektívy?) na to, ako sa sem vlastne dostali.

Štúdio Fox si počká na premiéru (slovenská 8. 7. 2010, snáď sa nezmení) a ak bude úspešná, oficiálne odklepne práce na spriaznenom prequel k Votrelcovi, znova v réžii Ridleyho Scotta.

Adrien Brody (ako žoldnier a vodca skupiny), Oleg „Ruský medveď“ Taktarov (ruský vojak):

Mahershalalhashbaz Ali:

Bragaová (snajperka), Brody a Walton Goggins jedia:

Spolu-scenárista a producent Predátorov, Robert Rodriguez (a Predátori):

Walton Goggins, Taktarov:

Taktarov a zakrvavený Topher Grace:

Taktarov potvrdzuje povesť pohodového parťáka do náročného nakrúcania(na fotke so žabkou Bragaovou, v pozadí Walton Goggins vo výraznom väzenskom mundúre, ktorý mu v zelenej džungli asi príliš praktický nebude). Vôbec, vysmiate fotky z nakrúcania naznačujú, že ak Danny Trejo nikoho v spánku nepodrezal, nakrúcanie bolo pohodové a nieslo sa v uvoľnenom tvorivom duchu:

Taktarovova otvorená náruč stíska ďalšieho herca, idúceho si do jeho mohutnej náruče po slová útechy vo fyzicky náročnom nakrúcaní, konkrétne Mahershalalhashbaz Ali (+ najslávnejšia rekvizita kultovej série, „Bezbolestná“):

P.S. V perexe Robert Rodriguez.

P.S.2 Môj tip na prežitie: Bragaová. Brody zomrie ako posledný, možno sa obetuje, prežitie ostatných snáď neočakávajú ani najnaivnejší z vás (prvý podľa mňa pôjde Trejo).